Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

THE DRAMATIC POTENTIAL OF TIME IN SHAKESPEARE nowa

08-06-2014, 0:22
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 23.50 zł     
Użytkownik a-l-rowse
numer aukcji: 4285113985
Miejscowość Legnica
Wyświetleń: 3   
Koniec: 08-06-2014 00:23:24

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2002
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

O MNIE                                                 SPRZEDAJĘ                                                      MOJE KOMENTARZE  

 

 

 

Proszę o zapoznanie się ze stroną O MNIE (zmiany).

Promocyjna wysyłka przy zakupie na kwotę min. 150zł.

 

Jacek Mydla
THE DRAMATIC POTENTIAL OF TIME
IN SHAKESPEARE

Wydawnictwo UŚ
Katowice 2002, s. 176


Stan: bdb. KSIĄŻKA NOWA.



Charakterystyka Wydawcy:


Autor podejmuje problem czasu, traktując go dwupłaszczyznowo: jako problem egzystencjalny (rodzący dylematy w warstwie świata przedstawionego utworu) oraz techniczny (pozwalający dramaturgowi uzyskać efekt napięcia dramaturgicznego). Jego analiza pozwala na głębokie wniknięcie w strukturę i treść sztuki teatralnej. Zestawiono dwa podejścia do kwestii czasu: treściowo-filozoficzny oraz techniczno-dramatyczny. Autor odwołuje się do osiągnięć krytyki literackiej zarówno angielskiego, jak i niemieckiego obszaru językowego. Szczególnie wnikliwie analizuje związki przedstawiania czasu w dramacie z jego funkcją organizującą jednostkę akcji dramatu. Książka adresowana jest zwłaszcza do czytelników zainteresowanych dramatem Szekspirowskim i Elżbietańskim oraz bardziej szczegółowymi kwestiami dotyczącymi czasu, np. zasad konstrukcji napięcia dramatycznego.


TABLE OF CONTENTS:

Acknowledgements – p. 7
PREFACE – p. 9

The design of the analysis – p. 11

I. INTRODUCTION: TIME AND DRAMA
1. The drama of time

a) Time in the literary criticism – p. 13
b) Two main approaches to the problem of time in Shakespeare – p. 16
c) Shakespeare and the history of time – p. 17
d) Shakespeare and the emblems of the time – p. 18
e) Shakespeare and the philosophy of time – p. 19

f) Anachronistic time – p. 20
2. The time of drama
a) Three aspects of time in drama – p. 23
b) Modes of representing time: Showing and telling, or mimesis and reference – p. 26
c) Telling the time and telling about time, or time represented verbally – p. 29
d) Time shown by telling, or temporal mimesis through speech – p. 31
e) Showing time; dramatic time – p. 34
- Duration and the dramatic future
- Units of action, the secquens
- The dramatic question, reporting, onstage and offstage worlds
- The dramatic hook-up
f) ‘Diverse paces and diverse persons’, or double time p. 42
g) ‘Tomorrow? Oh, that’s sudden!’, or the relative unity of time – p. 48
Conclusions – p. 52

II. TIME AS A POETIC SUBJECT AND EPIC HERO
1. The rhetoric of time

a) Time’s office – p. 55
b) Time, copesmate of ugly Night – p. 61
c) Swift subtle post, carrier of grisly care – p. 63
d) O, time cease thou thy course – p 67
e) The giddy round of Fortune’s wheel – p. 69
f) To unmask falsehood and bring truth to light – p. 71
2. The time of rhetoric
a) Attending time leisure – p. 73
b) This hopeless smoke of words – p. 75
c) How slow time goes in time of sorrow – p. 81
Conclusions – p. 81

III. COMIC TIME
1. Verbalised time in the exposition of Love’s Labour’s Lost

a) Spite of cormorant devouring Time – p. 84
b) Till painful study shall outwear three years – p. 87
c) That’s too long for a play – p. 92
2. The seizing of occasion in the climax of All’s Well Thet Ends Well
a) The instant its the forward top – p. 97
b) The exceeding posting day and night – p. 99
c) Sixteen businesses, month’s length a-piece – p. 104
d) And the time revises us – p. 107

IV. TRAGIC TIME
1. Violated time in the exposition of Macbeth

a) Hours dreadful and things strange – p. 111
b) Fruitless crown and barren sceptre – p. 114
c) The future in the instant – p. 117
d) The present horror and the time, which now suits with it – p. 123
2. Fatalistic time in the climax in Romeo and Juliet
a) The joke of inauspicious stars – p. 128
b) Love-devouring death – p. 133
c) Most miserable hour that e’er time saw – p. 136
d) Nothing slow to slack this haste – p. 139
Conclusions to Chapters 3 and 4 – p. 144

V. TIME’S MULTI-DRAMA: A META-DRAMATIC READING OF THE TEMPEST
1. The time ‘twixt six and now – p. 149
2. Dost thou forget? – p. 151
3. Th’occasion speaks thee – p. 153
4. Correspondent to command – p. 156
5. The powers, delaying, not forgetting – p. 158

Bibliography – p. 159
Streszczenie – p. 173
Zussamenfassung – p. 174

THE DRAMATIC POTENTIAL OF TIME IN SHAKESPEARE nowa



Szanowni Państwo,
Wszystkie przedmioty, które wystawiam, zaopatrzyłam w zdjęcia, a przy niektórych aukcjach zamieściłam po kilka zdjęć i miniaturki. Jeżeli przy tytule aukcji nie znajdą Państwo aparatu fotograficznego ani miniaturki, będzie to oznaczało "zagubioną" miniaturkę, a nie to, że nie zrobiłam zdjęcia. Znikanie zdjęć jest powodowane nieprawidłowością funkcjonowania serwera Allegro.
W związku z tym uprzejmie proszę wszystkich Państwa, którzy są zainteresowani wystawianymi przez mnie przedmiotami, o zajrzenie na odpowiednie strony w czasie późniejszym.