Starbreeze AB producent
Atari / Infogrames wydawca
CDP.pl / CD Projekt wydawca PL
akcji, FPP, science-fiction, FPS, filmy
The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena to gra akcji będąca kontynuacją i rozwinięciem niezwykle znanej oraz cenionej produkcji The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay. Oba tytuły wyprodukowała szwedzka firma Starbreeze AB i zostały one oparte na uniwersum wykreowanym w dwóch filmach fantastycznych: Pitch Black oraz Kroniki Riddicka. Skandynawska ekipa znana jest także z takich produkcji jak The Darkness oraz Knights of the Temple: Infernal Crusade.
Kolejna odsłona przygód charyzmatycznego Riddicka, odgrywanego w filmie przez znanego amerykańskiego aktora akcji Vina Disela (użyczającego na potrzeby gry wizerunku i głosu), to właściwie po części powtórka z rozrywki. Początkowo projekt ten był bowiem związany z planami konwersji pierwszego świetnego tytułu na konsole nowej generacji, jednak bardzo szybko rozszerzył się do pełnoprawnej kontynuacji. Oprócz zupełnie nowej dziesięciogodzinnej kampanii, w zestawie zawarto także historię z poprzedniej gry, czyli opowieść o ucieczce z najlepiej strzeżonego więzienia w całej galaktyce.
W zupełnie nowej kampanii wcielamy się ponownie w samego Riddicka, bohatera, który używając swojego sprytu i umiejętności, musi zmierzyć się z bezwzględną załogą statku Dark Athena, dowodzoną przez niejakiego Revasa. Wydarzenia te następują zaraz po zakończeniu fabuły znanej z części pierwszej. Wobec jak zawsze przeważających sił wroga, atutem naszej postaci jest czajenie się i działanie z zaskoczenia, co ułatwiają jego specyficzne umiejętności, czyli przede wszystkim zdolność widzenia w ciemności oraz niezwykle czuły słuch. Prócz dynamicznej walki z wykorzystaniem rozmaitych technik, czeka nas, podobnie jak w poprzedniej odsłonie, omijanie rozmaitych pułapek i zabezpieczeń oraz interakcja z otoczeniem. Jedną z nowych opcji jest możliwość przejmowania kontroli nad robotami za pomocą komputerów znajdujących się na pokładzie. W grze spotykamy także żywych przeciwników, wyposażonych w podrasowaną sztuczną inteligencję. Lepiej sprawuje się także dopracowany system fizyczny.
Ciekawym aspektem drugiej odsłony tej historii jest fakt zaimplementowania w grze rozbudowanego i dynamicznego trybu sieciowego, w którym można zmierzyć się z innymi graczami. Prócz tego warto wspomnieć, że autorzy nie próżnowali w kwestii grafiki – została ona znacznie poprawiona i odmieniona, wykorzystując możliwości kolejnej generacji konsol. Gra hula na silniku graficznym wykorzystanym także w innej produkcji dewelopera – The Darkness. Warto wspomnieć, że zmian i poprawek doczekała się także dołączona do gry stara kampania, znana z Escape From Butcher Bay, więc jej ponowne przejście na pewno będzie satysfakcjonujące.