KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL.OGRODOWA 7 | 00-893 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126
|
|
|
|
|
|
|
|
|
The Blue Room
Dane książki | ISBN | 978-[zasłonięte][zasłonięte]48483 | Oprawa | Oprawa twarda | Ilość stron | 168 | Wydawnictwo | Phaidon | Język | Angielski |
Cena: 249.00 PLN (wystawiamy faktury vat)
W celu obejrzenia naszej pełnej oferty książkowej zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:
Księgarnia Bookoff przy ul. Ogrodowej 7 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126
Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16
Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208
Książka dostępna w Księgarni Bookoff przy ul. Ogrodowej 7.
|
|
|
|
|
Długo oczekiwany, pierwszy wydany w kolorze album jednego z największych współczesnych amerykańskich fotografów - Eugene'a Richardsa. Wzruszający, i pełen nostalgii projekt, dokumentujący opuszczone i porzucone domy amerykańskiego zachodu.
***
- The highly anticipated first body of work in colour by Eugene Richards (b.1944), one of America’s greatest living social documentary photographers - A moving, eloquent and highly personal work on the abandoned and forgotten houses of the American West that brings together themes that encompass all of - -Richards’ work and address what he describes as the ‘transient nature of things’ - Richards’ contemplative, beautiful photographs inspire us to imagine the lives of the former occupants and enigmatic images such as a wedding dress hanging in a bedroom, family photographs stuck on a wall, or snow falling on a bed by an open window, are a meditation on memory and loss - The latest publication from the author of Phaidon’s The Fat Baby (2003) and Dorchester Days (2000) is a quiet, yet powerful, statement on the vulnerability of man in the face of shifting economic opportunities and the climate
Eugene Richards is one of America’s greatest living social documentary photographers. His intense vision and unswerving commitment to documenting the plight of the disadvantaged has produced powerful work on topics such as drug addiction, poverty, the mentally disabled, ageing and the personal consequences of war. The Blue Room is his first colour project, a moving, highly personal project that brings together the themes that encompass all of Richards’ work – what he describes as the ‘transient nature of things’. The photographs are portraits of the abandoned and forgotten houses of western America in areas such as the plains of Kansas, Nebraska, New Mexico and the Dakotas. In the early twentieth century, railroads lured settlers west with the promises of homesteads and towns rose across the plains. But in the wake of the Depression and the dust storms of the 1930s the towns faltered then failed. Richards enigmatic photographs of these forgotten homes are a meditation on memory and loss – family photographs stuck on a wall, a wedding dress hanging in a bedroom, snow falling on a bed by an open window, a wild horse standing at an open kitchen window. Richards’ contemplative, beautiful photographs inspire us to imagine the lives of the former occupants, and make a quiet statement on the inevitability of the circle of life and death, and the vulnerability of man in the face of shifting economic opportunities and the climate.
|
|
|
|