"Yellow Submarine", czyli "Żółta Łódź Podwodna", klasyczna pełnometrażowa animacja Beatlesów z 1968 roku, ukazała się na DVD i Blu-ray w wersji odnowionej cyfrowo. Wznowiono również oryginalną ścieżkę dźwiękową filmu. Film, którego dotychczasowy nakład został wyczerpany, został po raz pierwszy odświeżony cyfrowo w rozdzielczości 4K przez Paula Rutana Jr. oraz towarzyszącą mu ekipę ekspertów z firm Triage Motion Picture Services i Eque Inc. Z uwagi na wyjątkowy charakter ręcznej animacji, przy pracach nad cyfrowym oczyszczeniem i odtworzeniem elementów fotochemicznych filmu nie korzystano z automatycznego oprogramowania: wszystkie zabiegi przeprowadzane były ręcznie, klatka po klatce.
Oprócz filmu "Yellow Submarine" płyty DVD i Blu-ray zawierają również materiały dodatkowe: krótki dokument o powstawaniu filmu zatytułowany "Mod Odyssey", oryginalną kinową zapowiedź filmu, komentarz audio autorstwa producenta Johna Coatesa oraz dyrektora artystycznego Heinza Edelmanna, kilka krótkich wywiadów z innymi członkami ekipy, poszczególne sekwencje filmu, 29 oryginalnych szkiców ołówkiem oraz 30 zdjęć z planu filmowego. Obydwa wydania Digipak zawierają reprodukcje klisz z filmu, zestaw kolekcjonerskich naklejek oraz 16-stronową książeczkę, wewnątrz której znajdziemy m.in. artykuł autorstwa Johna Lassetera, wielkiego miłośnika "Yellow Submarine" oraz Dyrektora Kreatywnego Studia Animacji Walt Disney i Pixar.
"Będąc fanem animacji, a zarazem filmowcem, chylę czoła przed artystami, którzy stworzyli Yellow Submarine. To iście rewolucyjne dzieło przetarło szlaki dla fantastycznego i zróżnicowanego świata animacji, jaki znamy dziś", pisze Lasseter w swoim artykule Historia filmu "Yellow Submarine", wyreżyserowanego przez George'a Dunninga na podstawie scenariusza autorstwa Lee Minoffa, Ala Brodaxa, Jacka Mendelsohna i Ericha Segala, rozpoczęła się w momencie, w którym Brodax - który wcześniej wyprodukował niemal 40 odcinków animowanej serii o The Beatles dla stacji ABC - przedstawił managerowi zespołu Brianowi Epsteinowi niesamowity pomysł stworzenia pełnometrażowej animowanej produkcji z udziałem Beatlesów.
"Yellow Submarine" to fantastyczna opowieść, której przesłaniem są pokój, miłość i nadzieja. Obraz wypełniony jest takimi przebojami The Beatles, jak "Eleanor Rigby," " When I'm Sixty-Four", "Lucy in the Sky With Diamonds," "All You Need Is Love," czy "It's All Too Much." Kiedy film wszedł na ekrany kin w roku 1968, natychmiast został okrzyknięty osiągnięciem przełomowym, rewolucjonizującym cały gatunek poprzez połączenie typowego dla tamtych czasów ducha improwizacji z innowacyjnymi technikami animacji. Film, silnie zainspirowany trendami panującymi w ówczesnej sztuce, oddaje hołd stylistyce promowanej przez takich geniuszy Pop Artu, jak Andy Warhol, Martin Sharp, Alan Aldridge czy Peter Blake. Obraz "Yellow Submarine", powstały pod okiem Heinza Edelmanna - dyrektora artystycznego oraz głównego scenografa filmu - dołączył już do klasyki kina animowanego. Nad filmem pracowali również dyrektorzy animacji Robert Balser i Jack Stokes, a także cały zespół grafików, animatorów i artystów technicznych. "Od samego początku uważałem, że ten film powinien składać się z kilku połączonych ze sobą krótszych obrazów", wspomina Edelmann. "Chciałem, żeby stylistyka zmieniała się mniej więcej co pięć minut tak, aby widz aż do samego końca nie tracił zainteresowania". Stylistyka, o której wspomina słynny grafik, stanowi połączenie ujęć typu live-action z animacją, sekwencjami trójwymiarowymi oraz kalejdoskopowym "rotoskopowaniem", czyli przechodzeniem klatka po klatce od filmu aktorskiego do animowanego. Całkowity proces produkcji filmu zajął twórcom niemal dwa lata, zaś ostateczny efekt wymagał powstania 14 różnych scenariuszy oraz zatrudnienia 40 animatorów i 140 artystów technicznych, których wspólne działania doprowadziły do powstania tego przełomowego osiągnięcia w dziedzinie filmów animowanych.