Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TESTY OSIAGNIEC PLASTYCZNYCH DLA MLODZIEZY SZKOLNE

25-07-2014, 18:12
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 19.99 zł     
Użytkownik SIWYDTP
numer aukcji: 4367427664
Miejscowość Ostrołęka
Wyświetleń: 5   
Koniec: 25-07-2014 17:58:32

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

 

 

FAKTURY VAT

Wszystkie informacje
potrzebne do sfinalizowania
aukcji znajdą się w e-mailu
który otrzymasz
po wygraniu aukcji
od serwisu allegro.
Numery konta
także na stronie O MNIE
oraz poniżej

Proszę zapoznać się
z warunkami sprzedaży
dostępnymi na stronie
"O mnie".


BEZPIECZNE
PAKOWANIE

Kontakt:
[zasłonięte]@interia.pl

TEL. 510 956 553

Więcej informacji
kontaktowych
można znaleźć na stronie
"O mnie"

Formy płatności:
Przelew na konto w:

Bank PKO INTELIGO
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]64012[zasłonięte]036

WBK BANK ZACHODNI
981[zasłonięte]101400[zasłonięte]00105[zasłonięte]243



oraz bez prowizji
z każdego konta za pośrednictwem

Płatności Allegro

lub

Ewentualnie
ODBIÓR OSOBISTY

 

Przesyłki staram się 
wysyłać jeszcze tego
samego dnia po
zaksięgowaniu
przelewu lub
dnia następnego.

Shipping total
World Tariff
posts Polish PAYPAL

Jeśli  po otrzymaniu
przesyłki
nie będziesz
do końca
zadowolony
z zakupionego
produktu,
skontaktuj się z nami!

 

 
 
 
KLIKNIJ !!! Pokaż wszystkie aukcje sprzedającego !!! KLIKNIJ 
 
OPIS

Autor

Włodzimierz Goriszowski

Piotr Kowolik

Tytuł

Testy osiągnieć plastycznych dla młodzieży szkolnej

Rok wydania

Wydawnictwo

ilustracje zdjęcia rysunki

Stron

Okładka, oprawa

Stan i inne informacje

1994

WSP

tak

134

Miękka

NOWA

Opis

Wstęp

Testy osiągnięć szkolnych, obok testów zdolności i rozwoju oraz testów osobowości, stanowią jedną z podstawowych kategorii badań testowych. Każdy nauczyciel wie doskonale ze swej codziennej praktyki szkolnej, że z nauczaniem wiąże się nierozłącznie ocenianie. Poprzez oceny ucz­niowie dowiadują się o wynikach swego uczenia się, a nauczyciel i władze oświatowe o efektach kształcenia, Nauczycielowi niezbędne są informacje zwrotne o rezultatach jego oddziaływań, to znaczy, co osiągają jego uczniowie. Pozwala mu to modyfikować i optymalizować oddziaływania dydaktyczne, a także dostosowywać je do aktualnych zróżnicowanych indywidualnie potrzeb uczniów. Ocena będzie miała tym większą wartość, im będzie bardziej obiektywna, rzetelna i trafna.

Badania psychologiczne i pedagogiczne wskazują, że tradycyjne oceny szkolne nie mogą stanowić rzetelnego i porównywalnego wskaźnika osiągnięć szkolnych. Wyniki tych badań oraz podkreślana wielokrotnie konieczność ujednolicenia metod i warunków kontroli wyników nauczania i uczenia się skłoniły psychologów i pedagogów do podjęcia prób zmie­rzających w kierunku obiektywizacji ocen szkolnych, skalowania osiąg­nięć uczniów, konstrukcji testów osiągnięć szkolnych.

Konstruktorami niektórych zadań (testów) są nauczyciele - studenci jednolitych studiów magisterskich na kierunku - plastyka, którzy wyko­nywali prace magisterskie w latach 1986-1989 pod kierunkiem prof. dr. hab. W. Goriszowskiego na Wydziale Pedagogiczno-Artysłycznym Uni­wersytetu Śląskiego w Katowicach - Filii w Cieszynie (H. Bednarska, A. Kijowski, M. Ozorowski i A. Sobatowska). Ponadto wykorzystano testy nauczycieli-praktyków: mgr A. Czamoty z I LO im. J. Słowackiego w Chorzowie, mgr C. Langer z SP nr 12 w Tychach, mgr. Z. Wawrzyniaka

- nauczyciela metodyki z Konina, nauczycieli metodyków z wojewódz­twa katowickiego oraz własne autorów niniejszej publikacji.

Publikacja ta adresowana jest do nauczycieli plastyki uczących w szkol­nictwie podstawowym, nauczycieli - doradców i konsultantów plastyki oraz studentów wychowania plastycznego i nauczania początkowego wy­ższych uczelni i kolegiów nauczycielskich.

Część I książki jest ogólnym, teoretycznym wprowadzeniem w pro­blematykę testową. Wyjaśnione w niej zostało znaczenie podstawowych pojęć, tj. pojęcie testu, wskazano cele i zadania testów, omówiono testy osiągnięć plastycznych, test psychologiczny, pedagogiczny, rozwój po­miaru dydaktycznego w świecie i w Polsce. Podkreślono też znaczenie testów osiągnięć w procesie wychowania plastycznego.

W części II książki zawarto prezentację w wyborze „Testu Apercepcji Tematycznej" Henryka A. Murraya, testów nauczycielskich z plastyki dla klas I - VIII szkoły podstawowej. Zamieszczono w niej także nie­zbędne minimum informacji o teście, konieczne dla jego użytkowników. Na końcu włączono uwagi do samodzielnego studiowania, zadania (py­tania kontrolne) oraz wykaz literatury niezbędnej, a zarazem przydatnej w pracy nad testowaniem.

Oddając tę publikację w ręce nauczycieli plastyki, mamy nadzieję, że będzie im pomocna w trudnej pracy dydaktyczno-wychowawczej. Może zainspiruje ona zainteresowanych tą problematyką nauczycieli i badaczy do podjęcia własnych prób obiektywizacji ocen i konstrukcji następnych, lepszych testów osiągnięć plastycznych.

Przedstawione w opracowaniu założenia są jednym z możliwych roz­wiązań w tym zakresie. Żywimy nadzieję, że nasza publikacja przyczyni się do stworzenia wspólnej płaszczyzny do dyskusji nad trudnym pro­blemem kryteriów i metod oceny wyników nauczania w dziedzinie pla­styki.

Obecne opracowanie może stanowić drugą część dla skryptów:

-W. Goriszowski, P. Kowolik, Z metodyki i metodologii wychowania

plastycznego. Katowice 1990. — W. Goriszowski, P. Kowolik, Zagadnienia dydaktyki plastyki w szkole

podstawowej. Kielce 1991. lub można je traktować jako oddzielne wydawnictwo.

Autorzy w tym miejscu składają serdeczne podziękowanie Recenzen­tom pierwszym czytelnikom pracy w osobach Prof. dr. Henryka Gąsiora i Prof. Artura Starczewskiego, którzy dokonali krytycznej i konstruktyw­nej analizy tekstu. Cennym sugestiom i propozycjom oraz życzliwości Recenzentów praca ta wiele zawdzięcza.

 

 

WStęP           5

 

CZĘŚĆ I. TESTY OSIĄGNIĘĆ SZKOLNYCH W PLASTYCE

Wprowadzenie . 11

 

1. Rozwój pomiaru dydaktycznego na świecie i w Polsce . 13

 

2. Standaryzowane testy osiągnięć jako narzędzie oceny

osiągnięć i postępów szkolnych  15

 

3. Pojęcie testu  19

 

4. Cechy standaryzowanych testów osiągnięć szkolnych .  20

 

5. Cechy charakterystyczne testu .      .22

 

6. Cele i zadania testu wiadomości jako narzędzia pomiaru

dydaktycznego oraz jego zastosowanie  24

 

7. Różnice między testem psychologicznym a pedagogicznym . 26

 

8. Testy osiągnięć plastycznych .    27

 

9. Zastosowanie testów psychologicznych w Polsce i za granicą

na wybranych przykładach z plastyki w ujęciu historycznym . . 28

 

10. Możliwości praktycznego zastosowania testów do badań

uzdolnień plastycznych i osiągnięć w działalności nauczycieli . 35

 

11. Taksonomiczne formułowanie celów warunkiem określenia

efektów kształcenia plastycznego . 39

 

CZĘŚĆ II. WYBÓR TESTÓW I SPRAWDZIANÓW Z PLASTYKI

W SZKOLE PODSTAWOWEJ

Wprowadzenie . 57

 

1. Test Apercepcji Tematycznej (TAT) . 60

 

2. Metoda projekcyjna H. Roischacha  61

 

3. Prezentacja wybranych „Testów twórczości" . 63

 

4. Testy osiągnięć szkolnych . 64

Klasa I .................

Klasa II .................

Instrukcja (klasa I-II) .........

Klasa III ................

Klasa IV ................

Klasa V ................

Klasa VI ................

Klasa VII ................

Klasa VIII ...............

 

5. Uwagi do samodzielnego studiowania

 

6. Zadania .................

Zakończenie .................

Literatura

Indeks ososbowy ..............

Indeks tematyczno-zagadnieniowy . . . .