Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TESTER SONDY LAMBDA + symulator czujników

13-01-2015, 11:55
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 150 zł      Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 150 zł     
Użytkownik KrzyGon
numer aukcji: 4958297948
Miejscowość Wrocław
Licytowało: 1    Wyświetleń: 142   
Koniec: 13-01-2015 11:33:58

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

MOTOELEKTRON
dla profesjonalistów
dla hobbystów

Kontakt

MOTOELEKTRON
Zakład Usług Elektronicznych
53-622 Wrocław
ul. Zachodnia 44 / 1

tel. 530-[zasłonięte]-382

email [zasłonięte]@motoelektron.com

Wysyłka

Paczki wysyłane są Pocztą Polską. Po wylicytowaniu proszę o maila z wiadomością czy paczka ma być wysłana za pobraniem. Bardzo to przyspieszy wysyłkę! Jeśli wiadomość dotrze do godz.12:00 wysyłka tego samego dnia. Zakupy zrobione w piątek po godz.12:00 wysyłane są w poniedziałek. Przy zakupach na kilku aukcjach jeden koszt wysyłki.

Płatności

numer konta bankowego
13 1090 [zasłonięte] 2[zasłonięte]3980001 [zasłonięte] 055977

Inne

Do każdego zakupu dołączany jest paragon lub na życzenie rachunek
Firma nie jest płatnikiem VAT.
Wystawiam zwykłe rachunki.
Mimo to proszę podawać NIP gdy rachunek ma być wystawiony na firmę.

Udzielam 36 miesięcy gwarancji na wszystkie produkowane urządzenia.
Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych, urwane kable, pęknięta obudowa, itp.
W ciągu 30 dni można zwrócić zakupiony sprzęt bez podawania przyczyny zwrotu.

TESTER SONDY LAMBDA, SYMULATOR CZUJNIKÓW

Urządzenie posiada dwie funkcje pomiarowe:
pomiar sygnału sondy lambda
funkcję symulatora czujników ( symulacja napięcia i woltomierz w trzech kanałach)

Na zdjęciu tester z kompletem okablowania
Urządzenie wyposażone jest w trzy ekranowane przewody pomiarowe zakończone wtykami bananowymi,
dwie końcówki typu krokodylek, jedną końcówkę typu szpilka pomiarowa.
Długość przewodów pomiarowych 1m
Długość przewodu zasilającego ( do akumulatora) 1m


FUNKCJA POMIARU SONDY LAMBDA
Tester umożliwia pomiar sond Lambda cyrkonowych (o sygnale wyjściowym 1V) i tytanowych (5V)
Dwa zakresy pomiarowe 1V/5V .Zmiana zakresów następuje automatycznie.

Każdy z trzech potencjometrów jest sprzeżony z przełącznikami.
Gdy potencjometr jest w pozycji 0v przełącznik jest właczony ipodaje przewód pomiarowy napięcie regulowane potencjometrem które zagłusza sygnał z sondy i jest rozpoznawane przez ECU jako mieszanka bogata lub uboga.
Na przykład gdy ustawimy napięcie 0,2v napięcie to będzie podawane na komputer w samochodzie i komputer będzie rozpoznawał to jako mieszanka uboga i będzie cały czas starał się wzbogacić dawkę paliwa.
Gdy po 10 sekundach wyłączymy przełącznik (ustawimy potencjometr na 0V) , na komputer będzie podawane napięcie prosto z sondy lambda. Napięcie to będzie w granicach 0,8v (mieszanka bogata) do momentu aż sterownik wyrówna optymalny skład mieszanki.
Na wejściu pomiarowym zastosowano wzmacniacz w układzie wtórnika emiterowego o oporności wejściowej ponad 1Mom. Tester obciąża sondę lambda w minimalnym stopniu i na pewno nie wpływa na pracę układu.

Tester ma dwa tryby pracy pomiaru sondy lambda wybierane przyciskiem podczas rozpoczynania pracy:

Tryb A
Wynik w postaci linijki wyświetlany jest na całej szerokości LCD.

Pomiar na zakresie 1V
Pomiar na zakresie 5V
Obraz na wyświetlaczu gdy na sygnał z sondy nakładają się zakłócenia,
np. sonda ma uszkodzony przewód masy

Tryb B
Z prawej strony LCD wyświetlana jest zapamiętana wartość maksymalna i minimalna pomiaru.
Wartości te można skasować naciskając przycisk z boku testera.
Pomiar na zakresie 1V
Obraz na wyświetlaczu gdy na sygnał z sondy nakładają się zakłócenia
Tryb 2 można wykorzystać do kontroli sprawności akumulatora i alternatora.
Po podłączeniu testera do akumulatora podpiąć przewód pomiarowy do +12V.
Na wyświetlaczu będzie aktualne napięcie akumulatora np. 12,6v. Po wyzerowaniu wskazań przyciskiem z boku obudowy włączyć zapłon.
Na wyświetlaczu pojawi się spadek napięcia przy rozruchu "min" i napięcie ładowania alternatora "max" .
Na poniższym zdjęciu widać, że przy rozruchu napięcie na akumulatorze spadło do 10,13V a potem napięcie ładowania wynosi 14,50v

FUNKCJA SYMULATORA CZUJNIKÓW
Dane techniczne:
----- 3 niezależne kanały pomiarowe
----- każdy kanał może pracować jako źródło regulowanego napięcia o zakresie 0v-5v w kanale A, 0v-12V,
w kanałach B i C lub woltomierz o zakresie pomiarowym do 20V .

Na ekranie wyświetlane jest napięcie w kanale A, B, C.
Funkcja symulacji umożliwia zasymulowanie różnych czujników np.:
temperatury wody, powietrza, podciśnienia, ciśnienia w układzie dolotowym, ciśnienia w układzie klimatyzacji,
pozycji przepustnicy i innych z których informacja do komputera ECU dochodzi w postaci napięcia stałego.

Urządzenie służy również do szybkiego sprawdzania ciągłości obwodu od danego czujnika do komputera wtrysku,
eliminując częstokrotnie żmudne ręczne przeszukiwanie wiązek elektrycznych w poszukiwaniu przerwy lub zwarcia.

Zaletą tego urządzenia jest to, że można odłączyć trzy różne czujniki zasilane napięciem 5V, podłączyć symulator, ustawić potencjometrami odpowiednie wartości sygnałów z czujników i uruchomić samochód!
Sprawdzone na samochodzie w którym podłączono symulator zamiast trzech ważnych czujników: temperatury wody, położenia przepustnicy i ciśnienia w kolektorze. Samochód odpalił bez problemu!
Należy jednak zwrócić uwagę na to, że niektóre czujniki należy odłączyć od instalacji i podłączyć symulator przed włączeniem zapłonu bowiem w niektórych samochodach wtedy jest odczytywane przez komputer jako błąd.

Tak więc dysponując danymi czujników w samochodzie i podłączonym urządzeniem odczytującym parametry z czujników w komputerze wtrysku i odrobiną doświadczenia możemy z prawie 100% pewnością określić, który czujnik lub obwód elektryczny jest wadliwy nie dysponując przy tym innym czujnikiem na zamianę.


Więcej szczegółów w instrukcji do pobrania instrukcja

GCS-AP2-R