DAF VCI 560 (DAVIE XDc II) to najnowszy tester fabryczny dedykowany do pojazdów ciężarowych oraz innych ciężkich maszyn marki DAF. Urządzenia działa w oparciu o komputer PC/Laptop czyniąc z niego wraz z oprogramowaniem profesjonalne narzędzie diagnostyczne niezbędne do wszelakich prac związanych z naprawą pojazdów DAF. DAF VCI 560 wraz z programem DAVIE XDc II to prosty w obsłudze zestaw diagnostyczny niezbędny każdemu kto profesjonalnie zajmuje się obsługą pojazdów marki DAF.
DAF VCI 560 możliwości:
Diagnoza – pozwala odczytywać pamięć usterek zapisanych w sterownikach pojazdów umożliwiając jednocześnie kasowanie, zapisywanie oraz drukowanie kodów błędów z pełnym ich opisem.
Wartości pomiarowe – to tzw. LiveData czyli wyświetlanie parametrów bieżących z czujników bądź elementów wykonawczych zarejestrowanych przez sterownik.
Identyfikacja sterowników – to wyświetlanie szczegółowych danych np. o numerze seryjnym, wersji oprogramowania, numery producenta, numery kodowań, itp...
Test elementów wykonawczych innymi słowy uruchamianie komponentów to bezpośrednie testy wykonywane na elementach systemów np. uruchamianie modulatorów ABS, aktywacja elektrozaworów np. podnoszenie – opuszczanie pojazdu lub maszyny. Ta część diagnostyki zwana inaczej aktywną pozwala np. w przypadku silnika na balans / odłączanie cylindrów a to z kolei pomocne jest np. w ocenie kompresji.
Kalibracje to adaptacje poszczególnych elementów np. czujników na potrzeby danego pojazdu przykładem może być kalibrowanie – adaptowanie elektronicznych przepustnic, pedałów przyspieszeń, czujników aktywnych zawieszeń, systemów wspomagających, itp...
Regulacje / Kodowania / Programowania to wszelkiego rodzaju rekonfiguracje ustawień np. wyłączanie ograniczników prędkości, mocy, momentu obrotowego, aktywowanie ukrytych funkcji, wyłączanie funkcji uzdatniania spalin, itp. *(do wykonania niektórych rekonfiguracji koniczne jest posiadanie opcjonalnych dodatków rozszerzających tzw. developerskich jak np. kalkulatory kodowań lub konfiguracji).
Odczyt/Zapis konfiguracji sterowników – pozwala to na kopiowanie konfiguracji sterowników podczas ich wymiany bądź naprawy.
Kasowanie przeglądów / inspekcji serwisowych – funkcje pomocne podczas przeglądów międzyobsługowych (kasowanie kontrolek serwisu, oleju, przebiegu, itp.)
Wszystkie wyżej wymienione funkcje pozwalają na kompleksową diagnostykę elementów m.in. takich jak:
-silnik
-skrzynie przekładniowe
-systemy hamulcowe
-systemy klimatyzacji oraz ogrzewania / dogrzewania
-retarder,
-zawieszenie aktywne
-urządzenia antywłamaniowe
-centralny komputer -tachograf
-deska rozdzielcza
-przetwarzanie powietrza np. SAC,
-ogrzewacz, osuszacz, itp.
-uzdatnianie spalin
-układ kierowniczy np. EMAS
-moduły ramy
-listę dostępnych sterowników można by długo wymieniać jednakże jest ona zależna od wyposażenia diagnozowanego pojazdu czy też maszyny.
W przypadku wybrania odpowiedniego sterownika np. komputera silnika możliwe jest np. :
- odczytywanie oczekujących kodów błędów (DTC)
- odczytywanie zarejestrowanych kodów błędów (DTC)
- kasowanie kodów oraz kontrolki "check engine" (MIL)
- możliwość zapisywania odczytywanych danych do pliku w celu późniejszej analizy
- diagnoza elementów wykonawczych typu przepustnice zawory, czujniki
- dynamiczne sprawdzenie zapłonu, dawki rozruchowej,
- prędkość obrotowa silnika (RPM)
- obciążenie (Calculated Load Value)
- temperatura płynu chłodzącego (Coolant Temperature)
- status układu paliwowego (Fuel System Status)
- prędkość pojazdu (Vehicle Speed)
- krótkoterminowa korekta czasu wtrysku (Short Term Fuel Trim)
- długoterminowa korekta czasu wtrysku (Long Term Fuel Trim)
- podciśnienie w kolektorze ssącym (Intake Manifold Pressure)
- kąt wyprzedzenia zapłonu (Timing Advance)
- temperatura pobieranego powietrza (Intake Air Temperature)
- przepływ powietrza - wskazanie przepływomierza (Air Flow Rate)
- położenie przepustnicy TPS (Absolute Throttle Position)
- wskazania sondy lambda (Oxygen sensor voltages/associated short term fuel trims)
- ciśnienie paliwa (Fuel Pressure)
- sprawdzenie kondycji silnika na podstawie zużycia poszczególnych cylindrów - czyli różnicy w dawkach paliwa dozowanych przez komputer na poszczególne cylindry.
- pomiary parametrów pojazdu - mocy i przyspieszenia
i wiele wiele innych czynności diagnostycznych niemożliwych do wykonania uniwersalnymi testerami...
Zestaw zawiera:
- DAF VCI 560 głowica diagnostyczna;
- VCI-USB Kabel do połączenia głowicy DAF VCI z PC;
- VCI przewody diagnostyczne ODU-AMP, AMP-OBD, ODU-USB;
- Komputer laptop Dell E6420