Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Tester pomp wtryskowych TP-3

20-01-2012, 13:50
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 2 014.70 zł     
Użytkownik DTE_1
numer aukcji: 2041609118
Miejscowość Jasło
Wyświetleń: 41   
Koniec: 20-01-2012 20:51:23
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

O NAS
NASZE KOMENTARZE
NAPISZ DO NAS
INNE NASZE AUKCJE
DODAJ DO ULUBIONYCH
ELEKTRONIKA DLA PRZEMYSŁU i MOTORYZACJI
ul. Pigonia 23, 38-200 Jasło, tel/fax: (013)[zasłonięte]44659, www.dte.com.pl, email:[zasłonięte]@dte.com.pl
OFERUJE:
CENA: 1638 zł + 23% VAT

TESTER POMP WTRYSKOWYCH TP-3

Tester pomp wtryskowych TP-3

OPIS PRZEDMIOTU

Tester pomp wtryskowych TP-3 służy do diagnozowania pomp wtryskowych firmy Bosch typu MES i HDK. Pompy te można spotkać w bardzo wielu markach samochodów. Tester TP-3 wyposażony jest w oryginalne wtyki do pomp wtryskowych stosowanych w VW, AUDI SEAT, SKODA. Jeżeli zajdzie potrzeba diagnozowania pomp w innych markach samochodów do podłączenia można użyć końcówki uniwersalnej pamiętając o stosowaniu przewodów o odpowiedniej przewodności i przekroju. Tester TP-3 wykonuje wiele testów i pomiarów opisanych poniżej, ale także umożliwia diagnozowanie i ocenę pomp metodą porównawczą.

  • To jeden z nielicznych testerów, który umożliwia uruchomienie silnika bez udziału sterownika i elektroniki pojazdu, co pozwala bardzo szybko ustalić, czy przyczyna niesprawności leży po stronie pompy wtryskowej czy też elektroniki sterującej silnikiem.
  • Diagnozuje bez demontażu elektronicznie sterowane pompy wtryskowe Bosch VE EDC MES HDK, stosowane między innymi w samochodach BMW, Citroen, Ford, Mercedes, Opel, Peugeot, Renault, VW, Audi, Seat, Skoda.
  • Tester TP-3 może służyć także do wysterowania pomp na stole probierczym.
  • Wykonuje testy nastawnika dawki, czujnika pozycji potencjometrycznego i indukcyjnego, czujnika temperatury, regulatora początku wtrysku oraz zaworu odcinającego.

FUNKCJE

  1. Test obwodów

    Po wybraniu testów obwodów pompy następuje sprawdzenie ciągłości następujących obwodów:

    - obwód czujnika pozycji nastawnika dawki,
    - obwód cewki nastawnika dawki,
    - obwód cewki zaworu wyprzedzenia zapłonu,
    - obwód cewki zaworu odcięcia paliwa,
    - obwód czujnika temperatury paliwa,


  1. Testy wykonawcze

    Po wybraniu testów wykonawczych pompy następuje sprawdzenie następujących jej elementów:

    - zawór odcięcia paliwa,
    - zawór wyprzedzenia zapłonu,
    - nastawnik dawki

    Testy wykonują się automatycznie.

    W przypadku zaworu odcięcia paliwa i wyprzedzenia zapłonu test polega na cyklicznym (cyfra pod nazwą testu oznacza ilość powtórzeń testu) włączaniu i wyłączaniu. Gdy zawór jest dobry i obwód ma ciągłość to podczas testu można usłyszeć wyraźne jego stukanie.

    Test nastawnika przebiega nieco inaczej. Podczas testu mierzony jest czas osiągnięcia przez nastawnik maksymalnego położenia (oznaczony jako "G"), a następnie czas przejścia nastawnika do położenia minimalnego (oznaczony jako "D"). Test powtarzany jest trzykrotnie.

    Podczas testu nastawnika również powinny być słyszalne stuki co wskazuje na poprawne jego działanie. Podane powyżej czasy są rzeczywistymi czasami pomierzonymi na sprawnej pompie HDK. Wydłużenie się czasu "G" świadczy o wystąpieniu dodatkowego oporu na nastawniku dawki, a znaczne skrócenie tego czasu może oznaczać zbyt słabą lub pękniętą sprężynę. Wydłużenie czasu "D" świadczy o dodatkowym oporze bądź słabej lub pękniętej sprężynie nastawnika dawki. Skrócenie czasu "D" świadczy o małych oporach i sprawności nastawnika dawki.


  1. Rozruch

    Za pomocą tego testu można uruchomić silnik z pompą HDK lub MES bez udziału elektroniki samochodu. W ten sposób można łatwo wykryć usterkę pompy wtryskowej lub sterownika silnika. Po wybraniu rozruchu wyświetla się ekran z aktualnym stanem zaworów (odcięcia paliwa, wyprzedzenia zapłonu) oraz pozycja nastawnika dawki. Stan zaworów oraz dawka paliwa są tak dobrane aby umożliwić rozruch silnika.

    Zawór odcięcia paliwa, oznaczony jako "Start", może być w pozycji "wł." (włączony) co oznacza otwarcie zaworu, lub w pozycji "wył." (wyłączony) co oznacza zamknięcie zaworu. Zawór wyprzedzenia zapłonu, oznaczony jako "Zapłon", może być w pozycji "późny", "50%" lub "wczesny".

    Zmiany stanów zaworów dokonuje się poprzez wybór odpowiedniego zaworu (symbol > po lewej stronie nazwy zaworu) przyciskami "góra-dół", a następnie użyciu przycisków "prawo-lewo" w celu zmiany ich stanu. Pozycja nastawnika dawki, oznaczona jako "Dawka", jest podawana w procentach i można ją zmieniać za pomocą potencjometru regulacyjnego. Koniec rozruchu i zatrzymanie silnika następuje po naciśnięciu przycisku "stop".

    Po pojawieniu się ekranu rozruchu tester jest gotowy do próby uruchomienia silnika. W tym celu należy włączyć rozrusznik przekręcając kluczyk zapłonu. Gdy silnik nie uruchamia się można zwiększyć dawkę paliwa używając potencjometru regulacyjnego. Nie należy jednorazowo zbyt dużo zwiększać dawki paliwa ponieważ silnik po rozruchu może wejść bezpośrednio na wysokie obroty. Dawkę należy zwiększać o kilka procent i wykonać próbę rozruchu. W przypadku gdy silnik po rozruchu wchodzi na wysokie obroty należy szybko zmniejszyć dawkę lub użyć przycisku STOP aby zatrzymać silnik.

    Jeśli mimo zwiększenia dawki do 100% silnik nadal nie uruchamia się należy sprawdzić napięcie na akumulatorze w momencie rozruchu (nie może być mniejsze niż 10V) i w razie potrzeby zastosować zewnętrzne źródło zasilania.


  1. Czyszczenie

    Ta opcja wymusza odpowiednie sterowanie nastawnikiem dawki powodujące czyszczenie go. Można ją stosować wspomagająco także przy czyszczeniu za pomocą myjki ultradźwiękowej. Sterowanie jest tak dobrane aby nastawnik został oczyszczony w całym zakresie położeń.

    Test wykonuje się automatycznie i trwa aż do naciśnięcia przycisku "stop".


Przed dokonaniem zakupu prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny!



DOSTAWA KONTAKT INNE
Wszystkie przedmioty wysyłamy kurierem UPS. DeltaTech Electronics
ul. Pigonia 23
38-200 Jasło

tel/fax: (0-13)[zasłonięte]44659
email: [zasłonięte]@dte.com.pl
www.dte.com.pl
Na wszystkie przyrządy wystawiamy faktury VAT.
Wszystkie produkty posiadają 12 miesięczną gwarancję.
Zapewniamy także serwis pogwarancyjny.