Profesjonalny magnetyczny tester grubości lakieru AT500 polskiej firmy Marse.
Stworzony został tak, aby umożliwić zlokalizowanie najdrobniejszych poprawek blacharsko-lakierniczych, jednocześnie nie naruszając powłoki lakierniczej.
Tester jest całkowicie bezpieczny dla lakieru samochodu. Jego magnetyczna końcówka pokryta jest gumą, dlatego nie trzeba obawiać się o zarysowanie lakieru, czy ślady odbitych kółek. Inne, konkurencyjne urządzenia często nie posiadaja tak podstawowego zabezpieczenia i mogą powodować uszkodzenia lakieru.
Co umożliwia tester AT500?
- zlokalizowanie nieoryginalnych elementów karoserii - cieńsza warstwa lakieru
- zlokalizowanie miejsc szpachlowanych - gruba warstwa szpachli i lakieru
- zlokalizowanie miejsc po raz drugi malowanych - grubsza warstwa lakieru
- ustalenie czy dane auto jest kradzione - wykryje szpachel w miejscu numerów seryjnych
Jak to działa?
- Pierwsze co należy zrobić, to znaleźć miejsce na naszym aucie, co do którego mamy całkowitą pewność, że nie były tam przeprowadzane żadne prace blacharsko - lakiernicze. Jeżeli nie możemy zlokalizować takiego miejsca, to należy tą samą czynność przeprowadzić na innym aucie tej samej marki. Jest to o tyle ważne, ponieważ wartość pierwszego pomiaru posłuży nam jako podstawa do dalszych porównań.
- Aby wykonać poprawny pomiar, tester należy prostopadle przyłożyć do powierzchni karoserii (magnetyczny tłok przyczepi się do karoserii). Następnie należy powoli odciągnąć tester od powierzchni lakieru, pamiętając o prostopadłym kierunku ruchu. W tym czasie cały czas obserwujemy skalę i staramy się zaobserwować, na której kresce tester oderwie się od powierzchni karoserii. Tą czynność powtarzamy 3 razy na tym samym miejscu w celu upewnienia się, iż pomiar jest prawidłowy.
- Przykładowo, tłoczek oderwał się od "zdrowej" karoserii na kresce oznaczonej liczbą 2,0, a np. na błotniku na kresce 1,8 - 1,7. Oznacza to, iż miejsce to na pewno było malowane drugi raz.
- Jeżeli przykładowo, tłoczek oderwał się na kresce 1,6 - oznacza to, iż takie miejsce było grubo malowane, jeżeli poniżej tej wartości to takie miejsce było szpachlowane. Im więcej będzie szpachli, tym tłoczek szybciej oderwie się od karoserii.
- Istnieje także inna możliwość. Załóżmy, że badamy inne miejsce, np. drzwi, na których tłok trzyma się dłużej niż na oryginalnym miejscu, to wtedy mamy do czynienia z nieoryginalnym elementem karoserii, ponieważ nigdy nie będzie tak, że malowany nowy element będzie miał taką samą grubość lakieru. Zawsze będzie ona cieńsza.
Wystawiamy faktury VAT