Tester pozwoli zlokalizować najdrobniejsze poprawki blacharsko-lakiernicze nie naruszając w żadnym stopniu powłoki lakierniczej, co za tym idzie, pozwoli wynegocjować niższą cenę samochodu, który planujemy zakupić.
Co można sprawdzić testerem:
I. CZY ELEMENT KAROSERII JEST ORYGINALNY – Tester jest tak wykonany że jeżeli bedziemy mieli doczynienia z wymianą pogniecionego elementu na nowy w serwisie tester nam to wskaże ponieważ nikt nie jest w stanie dopasować taką samą grubość lakieru jak fabryka na elementach nieoryginalnym zawsze warstwa lakieru będzie cieńsza jeśli element został zakupiony na złomie i przemalowany wtedy warstwa lakieru bedzie zdecydowanie grubsza.
II. KTÓRE ELEMENTY BYŁY WYMIENIONE I LAKIEROWANE – w miejscach spawania , lakiernicy wyrównują powierzchnie szpachla i potem lakierują - w tych miejscach lakier ma grubość grubość ponad 300um więc jest znakomicie wykrywane przez tester.
III. KTÓRE ELEMENTY BYŁY NAPRAWIANE PROSTOWANE I NASTĘPNIE SZPACHLOWANE – elementy, które zostały poddane naprawie (klepaniu) są szpachlowane i lakierowane w takich miejscach grubość lakieru to ponad 500um tester bez najmniejszego problemu wychwytuje takie miejsca.
IV. SPRAWDZISZ CZY AUTO MA PRZEBITE NUMERY NADWOZIA
– w miejscach gdzie znajdują się numery nadwozia grubość lakieru to od 100 um. - 150um. Przy numerach przebijanych mamy doczynienia ze szpachlą. Pamiętać należy, że złodzieje wymieniają duże części nadwozia z numerami i spawają w miejscach trudno dostępnych.
V. SPRAWDZISZ CZY SPRZEDAJĄCY MÓWI PRAWDĘ – osoba sprzedająca samochód po wypadku, najczęściej nie przyznaje się do tego, albo mówi, że było tylko lekkie otarcie dlatego samochód był lakierowany. Byliśmy w kilku przypadkach świadkami kiedy auto miało książkę serwisową sprzedawane było jako bezwypadkowe jednak po przebadaniu okazało się ze samochód było po dachowaniu.