Witamy na naszej aukcji.
Mamy do zaoferowania tester do badania szczelności CO2.
Przyrząd pozwala na łatwą diagnozę i szybkie wykrycie uszkodzeń uszczelki pod głowicą. W przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub samej głowicy część gazów spalinowych. zawierających m.in. CO2 trafia do układu chłodzenia. Zasada działania przyrządu opiera się właśnie na pomiarze zawartości CO2 w układzie chłodzenia.
Płyn reakcyjny w komorze testera będzie reagował z gazami
z układu chłodzenia i w przypadku zwiększonej zawartości
CO2 zmieni barwę. Dwukomorowa konstrukcja przyrządu
(z filtrem pomiędzy komorami) pozwala na odseparowanie pozostałości w pierwszej komorze (np. kropel płynu chłodniczego). które mogłyby negatywnie wpłynąć na wynik testu
Skład zestawu:
- Przyrząd do pomiaru szczelności uszczelki pod głowicą. (posiada dwie komory odseparowane filtrem oraz uniwersalne przyłącze do korka chłodnicy)
- Ręczna pompka do zasysania gazu z układu chłodzenia.
- Pojemnik z płynem reakcyjnym 250ml.
- Pusty pojemnik do zużytego płynu (płyn reakcyjny jeżeli nie zmienił koloru może być użyty kilka razy pod warunkiem.
że nie przedostał się do niego płyn chłodniczy)
- Przyłącze zakończone szybkozłączką. pozwala na szczelne połączenie a co za tym idzie dokładniejszy pomiar.
- Całość zestawu w wygodnej poręcznej walizce.
Uwaga:
W trakcie sprawdzenia temperatura chłodnicy jest bardzo wysoka. należy zachować szczególną ostrożność!
Płyn reakcyjny może powodować podrażnienia skóry i oczu.
W przypadku kontaktu płynu ze skórą lub oczami przemyć
dużą ilością wody. Używać okularów ochronnych.
Wykonanie pomiaru:
1. Wypompować ok. 1/10 objętości płynu chłodniczego z chłodnicy
2. Napełnić górną komorę przyrządu płynem reakcyjnym do poziomu zaznaczonego na komorze.
3. Podłączyć tester do otworu korka chłodnicy za pomocą gumowego przyłącza uniwersalnego lub specjalnego szybkozłącza
4. Uruchomić silnik (najlepiej już ciepły). wprowadzić na podwyższone obroty w celu uzyskania większego ciśnienia spalania.
5. Pozostawić silnik na lekko podwyższonych obrotach i obserwować zachowanie płynu reakcyjnego; nie używać
ręcznej pompki. płyn chłodniczy i opary powinny same wydobywać się z chłodnicy. Należy zwrócić uwagę aby poziom płynu chłodniczego nie przekraczał poziomu zaznaczonego czerwoną linią na dolnej komorze przyrządu.
6. Zmiana koloru płynu reakcyjnego na żółty
(silniki benzynowe) lub zielony (diesel) w ciągu kilku minut od pojawienia się pęcherzyków gazu wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub uszkodzenie samej głowicy. Jeżeli kolor pozostaje nie zmieniony -- brak uszkodzeń.
7. Po zakończonych testach ostrożnie zdemontować przyrząd. użyty płyn reakcyjny można wypompować za pomocą ręcznej pompki do pustego pojemnika z zestawu. Użyty płyn po kilkunastu godzinach wraca do swojej poprzedniej barwy i
może być ponownie użyty
REALIZUJEMY DOTACJE URZĘDU PRACY, DOFINANSOWANIA
UNII EUROPEJSKIEJ. FAKTURA PRO FORMA.
DO OBEJRZENIA I DOTKNIĘCIA W NASZYM
SKLEPIE PRZY UL. KILIŃSKIEGO 58
W NOWYM SĄCZU
ORAZ
PRZY ULICY BROWARNEJ 75 W ŻYWCU.