Tester akumulatora,alternatora i regulatora napięcia
Urządzenie jest bardzo łatwe w użyciu - wystarczy podłączyć zasilanie 24V. Umożliwia stałą kontrolę naładowania akumulatora, oraz jego ładowania podczas jazdy, co pozwala na uniknięcie szeregu kłopotów. Wskaźnik wykonany jest w oparciu o najnowszą technologię SMD, co znacznie poprawia jego klasę i miniaturyzację. Minimalny prąd poboru/średnio 10mA/ pozwala na stałe podłączenie bez konieczności ciągłego rozłączania. Układ elektroniczny jest zabezpieczony przed zwarciem i omyłkową zamianą biegunowości.
Urządzenie jest bardzo użyteczne jeżeli jest włączone na stałe podczas jazdy. Pozwala uniknąć przykrych i często kosztownych sytuacji kiedy nagle somochód,ciągnik,wózek widłowy odmawia posłuszeństwa z powodu wyładowanego akumulatora.
Opowiednie diody świecące sygnalizują różne stany naładowania akumulatora i układu elektrycznego samochodu,ciągnika,wózka widłowego :
-
ŻÓŁTA - akumulator rozładowany i grozi zasiarczeniem,kilkutygodniowy okres występowania takiego stanu powoduje trwałe uszkodzenie akumulatora. W przypadku akumulatora żelowego może doprowadzić do skrócenia żywotności.
-
DWIE ŻÓŁTE - stan poniżej normy,za niskie napięcie wyjściowe alternatora,luźny pasek klinowy alternatora,uszkodzony regulator napięcia.
-
ZIELONA - stan normalny jeżeli występuje przy zimnym silniku,dłużej nie eksploatowanym samochodzie,ciągniku,wózku widłowym.
-
DWIE ZIELONE - stan normalny,występuje po wyłączeniu silnika,a także podczas dłuższej jazdy,oznacza prawidłowe naładowanie akumulatora.
-
TRZY ZIELONE - akumulator jest ładowany,regulator napięcia pracuje prawidłowo,pasek alternatora jest w dobrym stanie i właściwie naciągnięty,alternator pracuje normalnie.
-
CZTERY ZIELONE - stan ten występuje po załączeniu silnika w dłużej nie eksploatowanym pojeździe,regulator napięcia i alternator pracują właściwie,akumulator jest ładowany wyższym prądem.
-
CZERWONA - akumulator przeładowany,źle ustawiony regulator napięcia.
-
DWIE CZERWONE, - niesprawny regulator napięcia,wygotowuje się elektrolit i może dojść do jego wypłynięcia,niebezpieczeństwo uszkodzeń urządzeń elektronicznych w samochodzie,ciągniku,wózku widłowym i.t.p.
Również przydatny podczas ładowania za pomocą prostownika.Umożliwia kontrolę całego procesu ładowania co pozwala na uniknięcie efektu przeładowania akumulatora skracającego jego żywotność.
Napięcia dla poszczególnych diód: 1 żółta-21,4V;2 żółte-23V;1 zielona-24V;2 zielone-25V;3 zielone-27,2V;4 zielone-28,6V;1 czerwona-29,6V;2 czerwone-30,6V
Wymiary:5x4x2/cm/
Zaoszczędzi Państwu niepotrzebnych i kosztownych wizyt w warsztatach specjalistycznych,diagnostycznych i samochodowych.
Tester jest urządzeniem o wysokiej dokładności z wbudowanym automatycznym przełącznikiem zakresów/żółty,zielony,czerwony/. Np.Jeżeli sygnalizują czerwone diody to pozostałe/żółte i zielone/ są wygaszone. W związku z powyższym posiada wyjątkowo przejrzysty odczyt nie spotykany w tego typu przyrządach.
Przystosowany jest do pracy z instalacją 24V. Doskonale wykrywa wszelkie niesprawności instalacji z akumulatorem żelowym jak i kwasowym. Do przesyłki dołączam roczną gwarancję, instrukcję i życzę tylko"zielonych"wskazań. Zapraszam na stronę z moimi komentarzami. Faktura VAT na życzenie.
|