Mikroprocesorowy tester akumulatora 12V - AT1.
Jedyny taki na ALLEGRO!!!!
Uwaga:
Kontrolując i dbając o akumulator przez cały rok wydłużasz jego żywotność, a w okresie zimowym z pewnością ominą Cię przykre niespodzianki wynikające z wcześniejszego złego użytkowania.
Do czego służy AT1:
1. oceny stanu naładowania akumulatora (bez obciążenia),
2. sprawdzenia poprawności procesu ładowania akumulatora przez alternator,
3. sprawdzenia głębokiego – krytycznego rozładowania powodującego zasiarczenie, sygnalizowane jest to miganiem odpowiedniej diody (zobacz zdjęcie z opisem).
4. określenia czy akumulator jest przeładowany, co prowadzi do wygotowania się elektrolitu, czyli wskazuje, że alternator jest uszkodzony, sygnalizowane jest to miganiem odpowiedniej diody (zobacz zdjęcie z opisem),
5. określenie wartości napięcia i wyświetlenie go za pomocą 2 diod – efekt „pływającego światełka”- czyli intensywności świecenia diody względem napięcia (zobacz zdjęcie z pomiarów).
TEST AKUMULATORA
Przekręcić kluczyk w stacyjce, wyłączyć światła i inne urządzenia pobierające prąd jak radio, dmuchawa, itp.
Diody:
Opis testu
Lewa Czerwona
Tylko ta dioda miga: akumulator głęboko rozładowany, grozi zasiarczeniem, należy niezwłocznie ładować
Tylko ta dioda świeci światłem ciągłym: akumulator rozładowany, grozi zasiarczeniem, należy podładować
Czerwona
Pomarań-
czowa
Te dwie diody świecą: Niski stan naładowania akumulatora od około kilku % do 50%
Zielona
Te dwie diody świecą lub jedna z nich: Stan naładowania akumulatora prawidłowy od około: 50% do 100%
Te dwie diody świecą lub jedna z nich: Wysoki stan naładowania akumulatora: 100%
TEST ALTERNATORA
Proszę przekręcić kluczyk w stacyjce i włączyć silnik.
Te dwie diody świecą lub jedna z nich: Alternator nie ładuje akumulatora lub zbyt dużo urządzeń jest włączonych w wyniku czego nie jest prawidłowo ładowany akumulator
Te dwie diody święcą: Alternator ładuje akumulator niskim napięciem, alternator sprawny
Te dwie diody święcą: Alternator ładuje akumulator wyższym napięciem, alternator sprawny
Prawa Czerwona
Tylko ta dioda miga: Alternator przeładowuje akumulator co grozi wygotowaniem się elektrolitu w akumulatorze, alternator uszkodzony
Charakterystyka AT1:
Porównując z testerami wykonanymi w technologii analogowej, AT1 jest bardzo dokładny, ponieważ nad całym procesem czuwa mikrokontroler.
Tester oprócz wyświetlania napięcia za pomocą 5 diod LED, wykorzystuje dwie te same diody (skrajne) do sygnalizacji światłem migającym stanów krytycznych dla naszego akumulatora.
AT1 jest bardzo małych rozmiarów (44x28x18 mm). Można go zamocować bez problemu np. za pomocą kawałka rzepu lub taśmy obustronnie przylepnej.
Tester może być wpięty do gniazda zapalniczki bez konieczności odłączania, ponieważ pobiera bardzo małe ilości prądu ok.12 mA.
AT1 posiada również zabezpieczenie przeciwzwarciowe 3A oraz zabezpieczenie na wypadek złego podłączenia biegunów +/-.
Link do filmu pokazującego działanie testera: http://www.youtube.com/watch?v=VZjRPoP16gE
Dane techniczne:
max napięcie wejścia: do 20V DC,
średni pobór prądu: ok.12mA,
zabezpieczenie przeciwzwarciowe: 3A,
długość przewodu: ok.27cm,
wymiary: 44x28x18 mm.
W skład zestawu wchodzi: Tester, instrukcja PL.