Płyta IDEALNA !!! Nowa, nieużywana, nieskazitelna. Bez najmniejszych wad, bez najmniejszych rys, bez zagnieceń poligrafii, bez
jakichkowlwiek odcisków palców na poligrafii bądź krążku.
Egzemplarz mega kolekcjonerski. Edycja – plastikowe etui.
Etui bez rys. Folia z paskiem samoprzylepnym.
Wydawnictwo: Okka Disk (USA) Kompozytor: Ken Vandermark Rodzaj: Avant Jazz/Free Improvisation/Avant-Garde Instrument lidera: saxophones Nośnik: CD ID: OD12040
Avant jazz premiera polska: 2[zasłonięte]001-02 kontynent: Ameryka Północna kraj: USA
Glissando (...) Zaczyna się niemrawo, niewinnie, punktualistycznie. Z pojedynczych rozprysków i erupcji zaczynają się powoli
wyłaniać krótkie, poszarpane frazy, stopniowo dają się rozróżniać instrumenty i ich sola, wiolonczela, dęte, kształtują
się chmury brzmieniowe, które stopniowo się zagęszczają, ciemnieją, słychać uderzenia grzmotów, agresywnie dołączają
klarnet z saksofonem, bębny i fortepian rozpętują burzę crescend, to wszystko narasta i przewala się przez scenę, niczym
huragan. I nagle: Cisza. Przeszliśmy przez ścianę dźwięku, przez najgwałtowniejszą wichurę i znaleźliśmy się w środku, w oku
cyklonu. I zostaliśmy sami, z szeregiem pytań: skąd ta cisza? Dokąd zmierza? Jaki jest jej sens? Czy to tylko koncept czy
coś więcej? Co się stało? Dlaczego? Co robić? Na szczęście już po dwóch minutach (w porównaniu do cage?owskich 4?33??) ze szmerów i westchnień wydobywających się z
ustników, z kaszlu i odprysków, znów powoli wyłania się muzyka. Tak silnych wrażeń dostarcza drugi utwór z Transatlantic Bridge bigbandu Territory Band pod wodzą Kena Vandermarka, płyty
rozpoczynającej cała serię, z której jak dotąd wydano trzy części. Wydaje mi się, że mamy do czynienia nie tylko z muzyką
niesamowitą, zaskakującą, piękną, ale i z jednym z najważniejszych dokonań ostatniej dekady. To projekt, w którym raz
jeszcze ? po pionierskich próbach Braxtona, Morrisa i Zorna z lat 60.? 80. ? Vandermark stawia zasadnicze pytania i nawet
całkiem oryginalnie nań odpowiada. Co to jest muzyka poważna, a co to jazz? co jest improwizacją, a co kompozycją? co
jest wolne i spontaniczne, a co predeterminowane i zapisane? jak grać w dużym składzie, jak go kontrolować, jak uzyskiwać
pożądaną barwę i harmonię? jak połączyć Weberna, Brötzmanna, Cage?a i Duchampa w jednym utworze? (...) [Jan Topolski]
muzycy:
Territory Band - 1: Jim Baker - Piano Axel Dörner - Trumpet & Slide Trumpet Kent Kessler - Bass Fred Lonberg-Holm - Cello Paul Lytton - Drums Tim Mulvenna - Drums Dave Rempis - Alto & Tenor Saxophones Ken Vandermark - Tenor Saxophone, Bb and Bass Clarinet Jeb Bishop - Trombone
utwory:
1. Collage [for Kurt Schwitters] (14:21) 2. RM [for Marcel Duchamp] (21:20) 3. Mobile [For Alexander Calder] (17:19) 4. Stabile [For Hans Hofmann] (18:27) All Compositions by Vandermark/ASCAP more info: www.okkadisk.com more info2: www.kenvandermark.com
Dodano 2[zasłonięte]012-03 21:24 ----- PŁYTA IDEALNA - ten opis oznacza PEŁNĄ gwarancję nieskazitelności egzemplarza. Zakup takiej płyty na mojej aukcji - to brak jakiegokolwiek ryzyka wystąpienia najmniejszego nawet odcisku palca, najmniejszej nawet ryski czy jakiejkolwiek niedoskonałości płyty lub poligrafii ( a wady te niezwykle często występują w egzemplarzach fabrycznie zafoliowanych - o czym żadnemu kolekcjonerowi oczywiście przypominać nie trzeba :) Jeśli płyta posiada opis "nowa, bez folii", oznacza to, że spełniony został poniższy warunek : - płyta nigdy nie była odtwarzana Płyta, która choć na sekundę wyląduje w odtwarzaczu, jest przeze mnie traktowana jako używana.