Klej do szyb samochodowych na bazie poliuretanu (2 godz.).Jednoskładnikowy klej do bezpośredniego wklejania szyb samochodowych,utwardzający się pod wpływem wilgoci.Gotowość do jazdy: samochody bez poduszki powietrznej – 2 godziny,z poduszką powietrzną – 6 godzin.Nie zawiera PCW i rozpuszczalnikówBaza: Poliuretan __________________________________________________________________Opis produktuTerostat-8596 jest jednoskładnikowym, o wyjątkowej stabilności i odporności na ściekanie klejem na bazie poliuretanu, który utwardza się pod wpływem wilgoci zawartej w powietrzu do stanu gumowoelastycznego materiału. Czas po którym tworzy się skórka na powierzchni masy i czas jej całkowitego utwardzenia się zależy od wilgotności i temperatury powietrza oraz dodatkowo od grubości nałożonego ściegu. Podwyższając temperaturę i zwiększając wilgotność skracamy ten czas; niższatemperatura i mniejsza wilgotność ten czas wydłuża.Klej charakteryzuje się następującymi właściwościami:- Wspaniała przyczepność w połączeniu z podkładem Terostat 8517 H do szkła, ceramicznegoczarnego nadruku i do polakierowanych powierzchni karoserii- Dobra przyczepność do świeżej warstwy starego kleju- Duża prędkość utwardzania się- Wysoka odporność na promieniowanie UV w połączeniu z podkładem Terostat 8517 H- Bardzo duża wytrzymałość na rozrywanie, nawet po starzeniuZastosowanie:Terostat-8596 jest stosowany do wklejania szyb przednich, tylnych i bocznych do karoserii samochodów osobowych i ciężarowych, ciągników, wózków widłowych i innych pojazdów specjalnych. Także do wklejania bocznych szyb zwykłych i zespolonych do autobusów i wagonów.Dane techniczne1. Terostat-8596Kolor: czarnyZapach: słabyKonsystencja: gęsta, nie ściekająca pastaGęstość: około 1,2 g/cm3Zawartość ciał stałych: 100 %Sposób utwardzania: pod wpływem wilgociPrędkość utwardzania: około 5 mm/24 h (23°C, 50% wilg.)- DIN 50014Twardość wg Shore A: około 55 ( DIN 53505 )Wytrzymałość na rozciąganie: około 8,5 MPa ( DIN 53504 )Wytrzymałość przy wydłużeniu 100 %: około 2,5 MPa ( DIN 53504 )Moduł sprężystości poprzecznej: około 1,2 Mpa ( DIN 54451 )Wydłużenie przy zerwaniu: około 300 % ( DIN 53504 )Wytrzymałość na ścinanie: 2,0 MPa ( po 24 godzinach; DIN 50014 )5 - 6 MPa po całkowitym utwardzeniu( grubość ściegu 5 mm, wg DIN EN 1465 )Zmiana objętości: < 1,0 %_____________________________________________________________________Terostat-8596Czas na wklejenie szyby: max. 25 minut*Temperatura nakładania: 5 °C do 35 °CTemperatura pracy: - 40 °C do 90 °CKrótkotrwale ( do 1 godziny ) temperatura pracy: 120 °C*czas od rozpoczęcia nakładania kleju do ustalenia szyby w końcowym położeniu2. Terostat-Primer-8517 HKolor: czarnyGęstość: około 0,98 g/cm3Zawartość ciał stałych: około 36 %Zalecana grubość warstwy: 50 µm ( w stanie mokrym)Czas schnięcia: około 15 min.Aktywność: do 6 godz. po nałożeniuUwaga wstępna:Przed rozpoczęciem aplikacji należy zapoznać się ze środkami ostrożności i radami dotyczącymi bezpieczeństwa zawartymi w karcie bezpieczeństwa. Również w przypadku produktów nie objętych obowiązkiem znakowania ze względu na bezpieczeństwo pracy należy zachować ogólne środki ostrożności związane ze stosowaniem środków chemicznych.1. Przygotowanie powierzchni:Pokrywane powierzchnie muszą być suche, odtłuszczone, bez oleju i kurzu oraz innych zabrudzeń.Do oczyszczenia szkła, ceramiki i powierzchni lakierowanych zaleca się Zmywacz FL. Przycięta i wyrównana warstwa starego kleju nie wymaga przemywania zmywaczem. Jeżeli jest to konieczne, to po przemyciu zmywaczem należy odczekać min. 30 minut w celu jego odparowania, ponieważ powierzchnie muszą być zupełnie suche zanim rozpoczniemy nakładanie kleju.2. Nakładanie podkładu:Za pomocą filcowego wacika ( aplikatora ) należy nanieść cienką warstwę podkładu Terostat-8517 H na czyste powierzchnie szyby, ceramiki i powierzchni lakierowanych. Nałożona warstwa musi być cienka i równomierna, a jej grubość w stanie mokrym powinna wynosić około 0,05 mm. Podkład pozostawiamy do wyschnięcia przez minimum 15 minut przed rozpoczęciem nakładania kleju. Jeżeli wklejamy szybę na świeżo przyciętą i wyrównaną warstwę starego kleju nie należy nakładać na nią podkładu. Zakładając, że jest czysta i odtłuszczona tworzy ona najlepszą powierzchnię do klejenia nowym klejem Terostat-8596.3. Nakładanie aktywatora:Do szyb powlekanych, czyli szyb z cienką warstwą poliuretanu naniesioną przez producenta musi być zastosowany aktywator Terostat-8525 w celu zapewnienia odpowiedniej adhezji kleju Terostat-8596. Przed nałożeniem kleju, cienką warstwę poliuretanu na szybie przemywamy aktywatorem i pozostawiamy do wyschnięcia przez około 15 min. Czynność tę wykonujemy filcowym wacikiem, pędzelkiem lub czystą szmatką. Bezpośrednio potem nakładamy Terostat-8596, biorąc pod uwagę 2 milimetrową warstwę poliuretanu na szybie powlekanej. Szyby wstępnie powlekane cienką warstwą poliuretanu są stosowane w wielu modelach samochodów produkowanych przez koncern VW / Audi.4. Nakładanie kleju:Klej Terostat-8596 może być wyciskany z kartuszy za pomocą typowych pistoletów ręcznych lub pneumatycznych. Spośród wyciskaczy firmy Teroson możemy użyć następujących pistoletów:- Pneumatyczny Power Line Pistole Art. Nr 141.84 S- Ręczny Staku Pistole Art. Nr 167.65 YUlotka dołączona do zestawu do wklejania szyb zawiera szczegółową instrukcję postępowaniapodczas wymiany szyby._____________________________________________________________________Terostat-8596CertyfikatTerostat-8596 przeszedł pozytywnie testy prowadzone przez niemiecki TUV. Odnośny certyfikat został wydany przez oddział TUV-Rheinland.Gotowość do jazdy:Zgodnie z amerykańską normą FMVSS 208/212, pojazd jest gotowy do jazdy:z poduszką powietrzną: po 6 godzinach od zakończenia wklejania bez poduszki powietrznej: po 2 godzinach od zakończenia wklejaniaMagazynowanie:Zagrożenie przemarznięciem: nieZalecana temperatura magazynowania: 10 °C do 25 °CCzas magazynowania: 18 miesięcy w oryginalnym opakowaniuOpakowania:Kartusz 310 ml Art. Nr 164.75 HIDH-Nr 450533Zestaw do wklejania szyb Art. Nr 168.83 BIDH-Nr 450532Waciki do aplikacji 25 szt. Art. Nr 140.64 MIDH-Nr 142245Wskazania/rady dotyczące bezpieczeństwa/ oznaczenia transportowe patrz karta bezpieczeństwaUwaga:Podane informacje, szczególnie dotyczące nanoszenia kleju i jego zastosowań oparte są na naszej wiedzy idoświadczeniu. Ze względu na wielką różnorodność materiałów i będące poza naszym wpływem zróżnicowanewarunki pracy zalecamy przeprowadzenie każdorazowo własnych prób dla sprawdzenia przydatności naszychproduktów do planowanej metody klejenia i zamierzonych celów. Ani wskazówki zawarte w niniejszej karcietechnicznej ani porady udzielone ustnie nie mogą być podstawą odpowiedzialności jeśli nie wyniknęły ze złychzamiarów lub ciężkiego niedbalstwa producenta.
Data ważności: 02/2016
Karta techniczna:
http://www.loctite-kleje.pl/sg_obrazki_/00[zasłonięte]752_zalac_001.pdf
ZOBACZ TAKŻE NA INNE MOJE AUKCJE!!!
Kontakt: 696 [zasłonięte] 831 lub e-mail: [zasłonięte]@tlen.pl