Sprzedawana jest grafika autorstwa Teresy Babińskiej, która jest częścią cyklu 16 ilustracji do książki Leszka Żulińskiego pt. "Totamea" (wyd. Szczecin 2013, Zaułek Wydawniczy "Pomyłka"). Technika mieszana(tusz, ekolina, akryl), wym. bez oprawy 560 x 760 mm, w oprawie 820 x 1020 mm. O całym cyklu autorka napisała m.in.:
W pracy nad ilustracjami do tomiku Leszka Żulińskiego płaszczyznę wspólną tekstu i rysunków stanowiło dla mnie pojęcie realności. W moim odczuciu jest to pojęcie szersze od pojęcia realizmu. W potocznym mniemaniu realizm traktowany jest jako tożsamy z pojęciem prawd. Jednakże już pobieżny ogląd różnych odsłon realizmu, jakie wypracowały sztuki wizualne w ciągu wieków – np. tzw. realizm hellenistyczny, realizm czy nawet weryzm sztuki rzymskiej, realizm późnogotycki, realizm renesansowy, różne odsłony realizmu barokowego, czy wreszcie realizm XIX-wieczny, który sam siebie określił jako „realizm” – pokazuje istotne dzielące je różnice i nasuwającą się myśl, że każdy z tych realizmów był wykładnią jakiegoś stylu, że każdy styl artystyczny tworzył rodzaj definiującej go RAMY, nawet wtedy, gdy jego intencją była chęć wiernego oddania rzeczywistości zaobserwowanej.
Na temat "Minotaura III (Tęsknoty)" dodała:
Kolejna odsłona cyklu z Minotaurem pokazuje go trzymającego w dłoniach instrument muzyczny, w momencie chwilowego zawieszenia między tym, co było lub tym, co może zaistnieć.
Minotaur zdaje się wsłuchiwać w dźwięki, które przed chwilą rozpłynęły się w przestrzeni bądź też wypatrywać dźwięków, które mógłby zagrać. Jest sam. Obok niego stoją kobiece buciki, „ślady” czyjejś obecności. W odróżnieniu od Minotaura II ten rysunek mówi o czymś, co Kandinsky nazwał „wewnętrzną koniecznością sztuki” , na którą to konieczność jego zdaniem składać by się miły cztery odrębne konieczności:
– odwieczne prawa rządzące sztuką,
– prawa rządzące aktualnym duchem epoki, czyli styl
– prawa stosowanych środków artystycznych,
ale także
– własne „prawo wewnętrzne” artysty – jego własne emocje, jego anioły i demony. Wobec tej ostatniej konieczności artysta zawsze pozostaje sam.
Rodzaj oprawy: drewno, szkło, paspartu jasnobrązowe
Sygnatura:
Teresa Babińska 1976 - 1980 - studia na Uniwersytecie im A.Mickiewicza w Poznaniu
1981 - 1987 - studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu w zakresie grafiki warsztatowej, specjalność – techniki metalowe - uprawiane dyscypliny artystyczne: malarstwo, grafika, rzeźba, ceramika - praca dydaktyczna: od 2001 r w Wyższej Szkole Sztuki Użytkowej w Szczecinie wykład pt. „Wybrane zagadnienia sztuki współczesnej” wystawy: 1986 Międzynarodowa Wystawa Grafiki – FIEST, Paryż 1987 Galeria Za Bramą, Poznań 1999 Galeria Uniwersytecka Salt Lace City, USA 1991 Galeria Multimix, Tczew 2001 Galeria Pod Sukniami, Szczecin 2003 Wystawa Poplenerowa Uskrzydlone , Muzeum Miejskie w Stargardzie Szczecińskim,2007 Wystawa Poplenerowa , Piękno Ukryte , Muzeum Miejskie, Barlinek 2008 Wystawa Poplenerowa , Dwór Mieszczański, Toruń 2009 Metamorfozy , Galeria MDK, Szczecin 2009 Fala, Galeria Miejska Koszalin2010 Grupa Czworobraz , Wieża Ciśnień, Konin