Wydanie IV, Kraków 2013, Format B5, Objętość 230 stron, Oprawa miękka, klejona, folia matowa
TANIO!!! PRZECENA: Książka NOWA, NIEUŻYWANA - posiada lekko wygięty róg (delikatnie odkształconyw trakcie transportu).
Prezentowana publikacja jest jak do tej pory pierwszą i jedyną pozycją, w której przedstawione zostały wybrane metody terapii, w dostosowaniu do pracy z osobą przejawiającą głębokie deficyty rozwojowe. Praca nad dziećmi autystycznymi wymaga poszukiwania nowych dróg wspomagania ich rozwoju. Aby wyjść naprzeciw tym poszukiwaniom, Autorzy przedstawili własne doświadczenia, będące wynikiem wieloletniej praktyki zawodowej oraz zdobytej wiedzy. Każdy z Autorów, opisując prowadzoną przez siebie terapię, wychodzi od założeń terapeutycznych, następnie ukazuje możliwości wykorzystania metody w pracy z osobą z autyzmem. Dodatkowo przedstawione zostały badania nad efektywnością wykorzystania każdej z metod oraz propozycje zastosowania tych metod do pracy z dziećmi, gdzie połączone zostały autorskie podejścia z prezentacją podstawowych zaleceń. W końcowej części opracowania znajdują się zalecenia, możliwe do zastosowania w pracy edukacyjno-terapeutycznej w odniesieniu do opisanych programów autorskich.
Książka jest skierowana przede wszystkim do terapeutów-psychologów, pedagogów, socjologów, pracowników socjalnych oraz administracji, podejmujących działania z dziećmi dotkniętymi autyzmem. Szczególnie książkę można polecić praktykom pracującym z dziećmi z głębokimi deficytami rozwoju, nauczycielom szkół integracyjnych, masowych oraz rodzicom posiadającym dzieci autystyczne.
W związku z ogromnym zainteresowaniem, jakim cieszyło się pierwsze wydanie tej publikacji pod tytułem Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem, Autorzy z wielką radością podjęli się opracowania drugiego wydania, które zostało zmienione. Zmiany dotyczą m.in. zaprezentowania
w artykułach nowych metod pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, aktualizacji prezentowanych tekstów oraz dołączenia nowego artykułu.
Przedmowa do wydania drugiego, zmienionego.
Od redaktora.
Wprowadzenie.
Uwarunkowania efektywnego oddziaływania terapeutycznego w pracy z osobami autystycznymi.
Wczesne wykrywanie autyzmu i efekty wczesnej terapii.
Dylematy związane z terapią behawioralną stosowaną wobec osób autystycznych.
Metoda Integracji Sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z autyzmem.
Dziecko autystyczne w kręgu muzyki.
Muzykoterapia w pracy z dzieckiem autystycznym.
Metoda Knillów z elementami stymulacji polisensorycznej w terapii dzieci autystycznych.
Wykorzystanie metody Ruchu Rozwijającego w terapii dziecka z głębokimi deficytami rozwojowymi-autystycznego.
Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi autystycznymi.
Metoda Felicie Affolter.
Metoda Stymulowanych Seryjnych Powtórzeń Ćwiczeń (SSP) – Zbigniewa Szota.
Wybrane metody wykorzystywane w pracy z dzieckiem autystycznym z głębokimi zaburzeniami w rozwoju.
Program autorski i jego miejsce we współczesnej edukacji dzieci ze specyficznymi potrzebami.
Gdzie szukać pomocy.
RECENZJA
Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera
Czy wiesz, czym jest zespół Aspergera? Z czym wiąże się to zaburzenie? Jak wygląda życie osoby z tym zaburzeniem i jej najbliższych? Jeśli na te trzy pytania odpowiedziałeś „Nie”, książka Aleksandry Maciarz i Doroty Drały jest pozycją dla ciebie.
„Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera” to pozycja, która w krótki, jasny i przejrzysty sposób opisuje sylwetkę dziecka autystycznego. Poznajemy listę cech charakterystycznych dziecka z tym zaburzeniem w zestawieniu z komentarzem matki chłopca z zespołem Aspergera. To sprawia, że nie czytamy tylko o zaburzeniu opisanym w suchych faktach. Czytamy o kimś prawdziwym, o chłopcu, który zbiera ślimacze skorupy, interesuje się motoryzacją i lubi kanapki z tuńczykiem.
Nie tylko poznajemy listę syndromów, ale odkrywamy, jak przekładają się one na rzeczywistość chłopca i jego rodziny, jakie niosą ze sobą trudności i problemy. To, co dla każdego z nas wydaje się być proste, jak np. zakupy czy odwiedziny nowej osoby, dla osób z zespołem Aspergera jest wyzwaniem i przełamywaniem barier codzienności, w której trudno im się odnaleźć.
Tę pozycje powinien przeczytać każdy, kto miał dotąd niewielką wiedzę na temat zespołu Aspergera. W książce możemy znaleźć rozdział o tym, jak społeczeństwo widzi osoby z tym zaburzeniem. Obraz ten jest często niepełny i bardzo krzywdzący. Tym bardziej wartościowa jest pozycja, która wielu osobom pomoże poszerzyć swoją wiedzę i zmienić nastawienie.
Autor: Anna Szemerluk
Dział: BibliotekON