Opis
Wydawnictwo Uniwersytet Jagielloński
ISBN
978-83-[zasłonięte]-3136-0
Kraków 2011, wydanie 1, format 155 x 230,
objętość 262 str., oprawa miękka
Książka przedstawia
wszechstronną koncepcję rozpoznawania zespołu stresu pourazowego (PTSD),
depresji, lęku i innych objawów związanych z urazem psychicznym oraz wskazówki
do opracowania elastycznego planu terapii przystosowanego do indywidualnych
potrzeb. Chociaż model ten jest oparty głównie na teorii
poznawczo-behawioralnej, autorzy kładą także znaczny nacisk na czynniki
rozwojowe, znaczenie systemu rodzinnego oraz wartości humanistyczne. Przykładowe
instrukcje, przypadki kliniczne oraz wskazówki dotyczące przezwyciężania
możliwych trudności pomagają terapeucie w zachęceniu dzieci, nastolatków i ich
rodziców do wspólnej pracy nad kształtowaniem i utrwalaniem zasadniczych
umiejętności w takich sferach, jak regulacja emocji i bezpieczeństwo. Szczególną
uwagę poświęcono sposobom dopasowania terapii do potrzeb pacjentów wywodzących
się z różnych kultur oraz tych ze złożonymi problemami klinicznymi, a także
trudną sytuacją rodzinną. W przydatnych aneksach można znaleźć listę lektur,
ulotki oraz informacje na temat uzyskania dodatkowego
przeszkolenia.
Miarodajny, bardzo praktyczny przewodnik, stanowi
niezbędną pozycję wśród lektur psychologów i psychiatrów klinicznych,
pracowników socjalnych oraz specjalistów w dziedzinach pokrewnych. Jest to także
nieocenione źródło dla badaczy i studentów zainteresowanych terapią dzieci oraz
PTSD.
Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt
zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu.
Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.