Terapia dzieci i
młodzieży Procedury poznawczo-behawioralne Redakcja:
Kendall Philip C.
Wydawnictwo: Wydawnictwo
Uniwersytetu Jagiellońskiego wydanie 2010 r. ISBN:
978-83-[zasłonięte]-2909-1 Tłumaczenie: Andruszko Robert Format:
17.0x24.0cm Ilość stron: 510 Oprawa: Miękka Wydanie:
1
Opis książki Terapia dzieci i
młodzieży: Autorzy książki – wybitne autorytety w
dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży – przedstawiają
własne, oparte na wieloletnim doświadczeniu ujęcia zaburzeń
klinicznych i terapii, odnosząc się do wielu sfer
funkcjonowania dziecka: poznawczej, emocjonalnej,
behawioralnej i społecznej. W zajmujący sposób opisują ogromne
postępy, jakie dokonały się w zakresie terapii dzieci i
adolescentów, metody poznawcze terapii poszczególnych zaburzeń
oraz obiecujące skutki zastosowania tych metod. Książka ta
jest jedną z nielicznych prac integrujących badania i teorię z
przykładami klinicznymi. Tym samym wypełnia ona zasadniczą
lukę w literaturze szkoleniowej dla psychologów i
psychoterapeutów. dr Alan E. Kazdin, Wydział Medyczny
Uniwersytetu Yale
Niezwykle wartościowe dzieło
napisane przez znanych i cenionych badaczy. Szczegółowy opis
interwencji terapeutycznych u dzieci z zaburzeniami
internalizacyjnymi, eksternalizacyjnymi i innymi poważnymi
problemami oraz staranne rozważenie kwestii związanych z
rozwojem i procesem terapii czynią z tej książki znakomite
źródło wiedzy dla studentów i zawodowych terapeutów. dr
John R. Weisz, Judge Baker Children’s Center, Uniwersytet
Harvarda
Książka prezentuje niezbędną
teorię i praktyczne narzędzia dla wszystkich specjalistów w
dziedzinie zdrowia psychicznego pracujących z dziećmi i ich
rodzinami, w tym dla psychologów klinicznych i szkolnych,
pracowników społecznych, terapeutów rodzinnych i
psychiatrów.
Psychoterapia dzieci i
młodzieży Metody oparte na dowodach Kazdin Alan E.,
Weisz John R. Wydawnictwo:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN:
83-[zasłonięte]-2040-3 Tłumaczenie: Pawlik Rafał, Łuczak
Mateusz, Młynarz Miłosz Format:
17.0x24.0cm Liczba stron: 534 Oprawa:
Miękka Wydanie: 1, 2006 r.
Niniejszy podręcznik jest praktycznym
przeglądem opartych na dowodach terapii dzieci i młodzieży z
problemami społecznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi.
Czołowi przedstawiciele tej dziedziny w przystępny sposób
opisują swoje osiągnięcia, rozwój poszczególnych koncepcji,
ich podstawy teoretyczne i empiryczne oraz praktyczne
uwarunkowania stosowania terapii. Autorzy omawiają szeroki
zakres problemów klinicznych: od lęku, depresji młodzieńczej,
ADHD przez zachowania opozycyjne, zaburzenia zachowania,
poważne problemy emocjonalne aż do zaburzeń odżywiania,
autyzmu i innych. Ten wzorcowy podręcznik kliniczny
przedstawia narzędzia zwiększania wydajności terapii,
równocześnie wprowadzając czytelników w tajniki
najważniejszych programów badawczych psychoterapii dzieci.
|