Terapia dzieci i młodzieży. Procedury poznawczo-behawioralne
Redaktor: red. Philip C. Kendall
Dodatkowe informacje
ISBN:978-83-[zasłonięte]-2909-1liczba stron: 526Okładka: miękkaWydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu JagiellońskiegoSeria: PSYCHIATRIAWymiary: 176 x 250 mmRok wydania: 2010 Opis
Autorzy książki - wybitne autorytety w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży - przedstawiają własne, oparte na wieloletnim doświadczeniu ujęcia zaburzeń klinicznych i terapii, odnosząc się do wielu sfer funkcjonowania dziecka: poznawczej, emocjonalnej, behawioralnej i społecznej. W zajmujący sposób opisują ogromne postępy, jakie dokonały się w zakresie terapii dzieci i adolescentów, metody poznawcze terapii poszczególnych zaburzeń oraz obiecujące skutki zastosowania tych metod. Książka ta jest jedną z nielicznych prac integrujących badania i teorię z przykładami klinicznymi. Tym samym wypełnia ona zasadniczą lukę w literaturze szkoleniowej dla psychologów i psychoterapeutów.
dr Alan E. Kazdin, Wydział Medyczny Uniwersytetu Yale
Niezwykle wartościowe dzieło napisane przez znanych i cenionych badaczy. Szczegółowy opis interwencji terapeutycznych u dzieci z zaburzeniami internalizacyjnymi,
eksternalizacyjnymi i innymi poważnymi problemami oraz staranne rozważenie kwestii związanych z rozwojem i procesem terapii czynią z tej książki znakomite źródło wiedzy dla studentów i zawodowych terapeutów.
dr John R. Weisz, Judge Baker Children's Center, Uniwersytet Harvarda
Książka prezentuje niezbędną teorię i praktyczne narzędzia dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego pracujących z dziećmi i ich rodzinami, w tym dla psychologów klinicznych i szkolnych, pracowników społecznych, terapeutów rodzinnych i psychiatrów.
Philip C. Kendall jest profesorem psychologii z nadania Laury H. Carnell oraz dyrektorem poradni zaburzeń lękowych dzieci i młodzieży na Uniwersytecie Temple. Międzynarodowej sławy ekspert w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci i młodzieży oraz badań nad skutecznością psychoterapii, od lat zajmujący się poznawczo-behawioralną terapią zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży.
Spis treści:
I. Teoria przewodnia
1. Teoria przewodnia w terapii dzieci i młodzieży, Philip C. Kendall
II. Zaburzenia eksternalizacyjne
2. Dzieci agresywne - diagnoza i terapia poznawczo-behawioralna, John E. Lochman, Nicole R. Powell, Janet M. Whidby i David P. FitzGerald
3. Terapia dzieci i młodzieży z ADHD, Stephen P. Hinshaw
4. Kontrola gniewu u dzieci i młodzieży - terapia poznawczo-behawioralna, W. Michael Nelson III, A.J. Finch, Jr i A. Cash Ghee
III. Zaburzenia internalizacyjne
5. Leczenie depresji młodzieńczej - program terapeutyczny ACTION, Kevin D. Stark, Jennifer Hargrave, Janay Sander, Gilbert Custer, Sarah Schnoebelen, Jane Simpson i Johanna Molnar
6. Strategie poznawczo-behawioralne ukierunkowane na zachowania samobójcze u adolescentów, Anthony Spirito i Christianne Esposito-Smythers
7. Leczenie zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, Philip C. Kendall i Cynthia Suveg
IV. Populacje specjalne
8. Poznawczo-behawioralna terapia młodzieży z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym, John C. Piacentini, John S. March i Martin E. Franklin
9. Poznawczo-behawioralna terapia młodzieży z zaburzeniami odżywiania się i otyłością, Denise E. Wilfley, Vandana A. Passi, Jordana Cooperberg i Richard I. Stein
10. Leczenie dzieci i adolescentów będących ofiarą klęsk żywiołowych i aktów terrorystycznych, Annette M. La Greca i Wendy K. Silverman
11. Leczenie dzieci, które doświadczyły wykorzystywania seksualnego, Esther Deblinger, Leah E. Behl i Alissa R. Glickman
V. Zagadnienia specjalne
12. Poznawczo-behawioralna terapia adolescentów z perspektywy psychologii rozwojowej, Grayson N. Holmbeck, Kerry O'Mahar, Mona Abad, Craig Colder i Anne Updegrove
13. Zagadnienia związane z procesem w terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży, Stephen Shirk i Marc Karver,
14. Empirycznie potwierdzone metody terapii dzieci i młodzieży, Thomas H. Ollendick, Neville J. King i Bruce F. Chorpita
Bibliografia
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy