WAŻNE
Przed zakupem zapoznaj się z warunkami sprzedaży opisanymi na stronie
Opis przedmiotu
Adam Noga Teorie przedsiębiorstw
Warszawa 2009, wydanie I ISBN: 978-83-[zasłonięte]-1800-0 liczba stron: 360
W książce pokazano, że aby odnieść sukces w biznesie oraz prowadzić skuteczną politykę makroekonomiczną i rozwojową, należy odpowiedzieć na elementarne pytania: czym jest przedsiębiorstwo, kiedy może być ono zdolne do długotrwałego rozwoju (co wyznacza granice przedsiębiorstwa), jakie cele powszechne (m.in. dochodowe, prestiżowe) mogą osiągać interesariusze przedsiębiorstw oraz jakie cele autonomiczne (efektywnej alokacji, kreacji, podziału, rewitalizacji zasobów, wartości) dla całej gospodarki może zrealizować tylko przedsiębiorstwo. W ekonomii na te pytania udzielono bardzo wiele odpowiedzi, budując liczne teorie przedsiębiorstw(a). W książce omówiono zalety i wady 27 teorii. Ograniczenia analizowanych teorii przyczyniły się do poszukiwania nowej, autorskiej teorii przedsiębiorstw, w której podstawowym "genem" przedsiębiorstwa są długookresowe dążenia (użyteczności) gospodarstw domowych - interesariuszy przedsiębiorstw, akumulujących dla nich kapitał finansowy, rzeczowy i intelektualny. Poszukiwania te są prowadzone w książce według metody przedsiębiorczej, która jest doskonale znana w biznesie i stosowana do znajdowania sposobu na odniesienie sukcesu. Książka jest adresowana zarówno do badaczy teorii ekonomii, jak i do obecnych oraz przyszłych przedsiębiorców, menedżerów i polityków gospodarczych, przede wszystkim więc studentów kierunków ekonomicznych, ale nie tylko. Adam Noga jest profesorem i prorektorem w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Spis treści
Wprowadzenie
Rozdział. Przedsiębiorstwa i ich zdolność przeżycia oraz rozwoju w gospodarce 1.1. Egzoteryczna analiza rozwoju i upadłości przedsiębiorstw 1.2. Wybór wskaźników do ilustracji statystycznej 1.3. Wyniki obserwacji dla wybranych prób przedsiębiorstw 1.3.1. Ogólna charakterystyka rentowności aktywów przedsiębiorstw 1.3.2. Obraz koncentracji upadłych przedsiębiorstw 1.3.3. Hipotezy wyjaśniające zróżnicowanie rentowności aktywów przedsiębiorstw 1.3.4. Cztery hipotezy przydatne w interpretacji zdolności przetrwania przedsiębiorstw 1.3.5. Typologia przedsiębiorstw według prostej statystycznej analizy rentowności 1.4. Wskaźniki CROMVA oraz BAROA: od analizy egzoterycznej do analizy ezoterycznej teorii przedsiębiorstw
Rozdział. Teorie naukowe i metoda przedsiębiorcza 2.1. Pożytki dla biznesu i makroekonomii z poszukiwania teorii przedsiębiorstw(a) 2.2. Zawodność teorii naukowych 2.2.1. Dwie tradycyjne szkoły metodologiczne w teorii ekonomii 2.2.2. Dobra teoria przedsiębiorstwa jako pomysł na dobre przedsiębiorstwo. Metoda przedsiębiorcza 2.3. Teoria przedsiębiorstwa jako holon teorii ekonomii 2.4. Przedsiębiorstwo a role gospodarstw domowych w gospodarce
Rozdział. Cele przedsiębiorstw: autonomiczne i powszechne 3.1. Cele zakładania, funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw 3.2. Cele autonomiczne zakładania, funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw 3.2.1. Nadwyżka efektywności agencji nad efektywnością transakcji 3.2.2. Nadwyżka korzyści skali nad kosztami wzrostu E. Penrose 3.2.3. Nadwyżka korzyści zakresu nad kosztami złożoności 3.2.4. Nadwyżka korzyści korpuskularności nad kosztami niezwrotnymi oraz nadwyżka korzyści praw własności nad kosztami transformacji 3.2.5. Nadwyżka korzyści dotarcia do rzadkich czynników wytwórczych nad kosztami kreowania niekontestowalności rynków 3.2.6. Nadwyżka korzyści sieci nad kosztami sieci 3.2.7. Nadwyżka korzyści kreowania wiedzy nad kosztami uczenia się 3.2.8. Nadwyżka korzyści wprowadzania innowacji nad kosztami B + R oraz kosztami ochrony praw własności 3.2.9. Nadwyżka korzyści pierwszeństwa na rynku oraz narzucania standardów nad kosztami zmiany standardów 3.2.10. Nadwyżka korzyści wyspecjalizowania aktywów nad kosztami alternatywnymi 3.2.11. Nadwyżka korzyści wolności i władzy gospodarczej nad kosztami barier rozwoju przedsiębiorczości 3.2.12. Nadwyżka korzyści lewarowania kapitału nad kosztami kapitału 3.2.13. Nadwyżka korzyści z udanych przewidywań nad kosztami niepewności 3.2.14. Nadwyżka korzyści z kontroli niekompletnych kontraktów nad kosztami niekompletnych kontraktów 3.2.15. Nadwyżka korzyści dotarcia do wartości dodanych dla klienta nad kosztami zdobycia i utrzymania klienta 3.2.16. Nadwyżka korzyści wykorzystywania luk regulacyjnych nad kosztami prawnymi przedsiębiorstwa 3.2.17. Nadwyżka korzyści trafnej identyfikacji granic rynku nad kosztami przestawienia 3.2.18. Nadwyżka pozytywnych efektów zewnętrznych nad kosztami negatywnych efektów zewnętrznych 3.2.19. Nadwyżka korzyści nierównowagi z otoczeniem nad kosztami negatywnego wpływu otoczenia 3.3. Cele powszechne przedsiębiorstw 3.3.1. Spór o cele powszechne przedsiębiorstw 3.3.2. Identyfikowanie celów powszechnych przedsiębiorstwa
Rozdział. Identyfikacja ogólnych teorii przedsiębiorstwa 4.1. Konsumpcyjna teoria przedsiębiorstwa 4.2. Neoklasyczna teoria przedsiębiorstwa 4.3. Teoria kosztów transakcji R. Coase'a 4.4. Przedsiębiorcza teoria przedsiębiorstwa (F. Knighta) 4.5. Innowacyjna teoria przedsiębiorstwa (J. Schumpetera) 4.6. Innowacyjna teoria przedsiębiorstwa (J. Schmooklera) 4.7. Agencyjna teoria przedsiębiorstwa 4.8. Teoria przedsiębiorstwa Kenetha Arrowa 4.9. Teoria przedsiębiorstwa jako organizacji działań podobnych i komplementarnych (G. Richardsona) 4.10. Kognitywna teoria przedsiębiorstwa (H. Simona) 4.11. Informacyjna teoria przedsiębiorstwa (M. Aokiego, I. Nonaki, H.Takeuchiego) 4.12. Kooperacyjna teoria przedsiębiorstwa 4.13. Teoria dominacji przedsiębiorstwa (F. Perroux) 4.14. Konwencyjna teoria przedsiębiorstwa 4.15. Teoria zasobów i kompetencji 4.16. Ewolucyjna teoria przedsiębiorstwa 4.17. Finansowa teoria przedsiębiorstwa 4.18. Inwestycyjna teoria przedsiębiorstwa (A. Chandlera) 4.19. Teoria opcji realnych 4.20. Teoria przedsiębiorstwa wynikająca z teorii praw własności 4.21. Fordowsko-marksowska teoria przedsiębiorstwa 4.22. Menedżerskie teorie przedsiębiorstw 4.23. Behawioralna teoria przedsiębiorstwa 4.24. Ekologiczna teoria przedsiębiorstwa 4.25. Teoria kosztówtransakcji specyficznymi aktywami (O. Williamsona) 4.26. Teoria przedsiębiorstwa jako decydenta w niekompletnych kontraktach 4.27. Teoria przedsiębiorstwa zdeterminowanego przez kapitał intelektualny
Rozdział. Teoria konfirmy: nowoczesne przedsiębiorstwo i powrót do korzeni przedsiębiorczości 5.1. Wciąż otwarte pytania w teoriach przedsiębiorstw 5.2. Użyteczność gospodarstw domowych jako jednostka elementarna budowy teorii przedsiębiorstw 5.2.1. Autorska teoria przedsiębiorstw a znane teorie przedsiębiorstwa 5.2.2. Wyłanianie się rynku, przedsiębiorstw i państwa z gospodarstw domowych 5.2.3. Przedsiębiorstwo jako organizacja i instytucja zwiększająca użyteczność gospodarstw domowych 5.3. Zmiany istoty konkurencji jako determinanta przedsiębiorstw. Pięć fal konkurencji . 5.3.1. Istota konkurencji 5.3.2. Konkurencja, kooperacja, kontrola, korporacja (4k) 5.3.3. Typologia struktur podmiotowych rynku przed piątą falą konkurencji 5.3.4. Pięć fal konkurencji 5.4. Korzyści przedsiębiorstw a korzyści ogólnogospodarcze 5.5. Role przedsiębiorcy, właściciela, menedżera i pracowników oraz klienta w teorii przedsiębiorstw. Zakładanie i rozwój przedsiębiorstw 5.6. Wpływ teorii konfirmy na zarządzanie przedsiębiorstwem 5.7. Wpływ teorii konfirmy na makroekonomię i politykę makroekonomiczna 5.8. Przyczynek teorii konfirmy do zrozumienia mechanizmu wzrostu i rozwoju gospodarczego
Zamiast zakończenia Aneks Bibliografia
*Opis zaczerpnięty ze strony wydawnictwa.
Gwarancja
Sprzedawane przez nas książki są nowe, w większości ofoliowane. W przypadku błędów drukarskich (np. brak stron, stony źle zszyte) wadliwe książki wymieniamy na nowe bez dodatkowych opłat. W przypadku gdy pozycje nie są już dostępne zwracamy pieniądze.
Promocje
- Książki opłacone z góry wysyłamy gratis !!
- W przypadku lżejszych książek wysyłka Pocztą Polską gratis lub bardzo mała dopłata do przesyłki kurierskiej tylko 7,00 zł !! Szczegóły w opisie aukcji.
- Przesyłki kurierskie wysyłamy codziennie we wszystkie dni robocze
- Przesyłki pocztowe realizujemy dwa razy w tygodniu.
- W przypadku równoczesnego zakupu co najmniej dwóch książek (nawet z różnych naszych aukcji) wysyłka kurierem gratis !! (Dotyczy tylko książek opłaconych z góry)
- W przypadku równoczesnego zakupu co najmniej trzech książek (nawet z różnych naszych aukcji) wysyłka kurierem gratis i rabat na każdą książkę w wysokości 4,00 zł !! (Dotyczy tylko książek opłaconych z góry pod warunkiem samodzielnego odliczenia rabatu od kwoty przelewu)
- UWAGA: Pozycje składające się z dwóch i więcej tomów sprzedawane na jednej aukcji traktowane są jako jedna książka.
- Zakupy dokonane z różnych naszych kont na Allegro nie podlegają łączeniu.
- Jednorazowa dopłata do przesyłki pobraniowej 10,00 zł niezależnie od ilości zakupionych pozycji.
- Przesyłki pobraniowe wysyłamy tylko i wyłącznie kurierem.
Oferta
Posiadamy ofertę z wielu różnych wydawnictw. Sprawdź naszą ofertę na allegro.
Dodatkowo posiadamy także podręczniki niezbędne do egzaminów państwowych LEP i L-DEP.
Referencje
Mamy status . Dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów !!
Zaufało nam już ponad 10.000 Klientów dołącz do ich grona, postaw na szybkość i niezawodność !!
Sprawdź nasze komentarze !! |
Nasz adres
Biuro:
ul. Sołtysia 60u
40-748 Katowice
Magazyn:
ul. Zielona 24
41-500 Chorzów
Kliknij aby przejść do mapy
Płatność
- Płacę z Allegro
- Płatność przy odbiorze towaru od kuriera
- Płatność gotówką w magazynie
- Przelewem na konto:
Alior Bank 65 2490 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0050000 [zasłonięte] 124115
Faktury
Wystawiamy faktury VAT.
Podane ceny są cenami brutto i zawierają podatek VAT.
Wysyłka
- Książki opłacone z góry wysyłamy gratis !!
- W przypadku lżejszych książek wysyłka Pocztą Polską gratis lub mała dopłata do przesyłki kurierskiej tylko 7,00 zł !!
- Przesyłki kurierskie realizujemy codziennie, ksiażki wysyłane Pocztą Polską wysyłamy dwa razy w tygodniu !!
Odbiór osobisty
Odbiór osobisty możliwy w Chorzowie
lub w Katowicach
tylko po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.
Kontakt
tel. 693 [zasłonięte] 59 49
tel. 601 [zasłonięte] 48 66
23[zasłonięte]167
[zasłonięte]14746
Skype:
Ksiazki-Medyczne.eu
e-mail:
Śledzenie Transakcji
Po zakupie towaru będą Państwo na bieżąco informowani o stanie transakcji przy pomocy wiadomości e-mail. |