Bydgoszcz-Warszawa 1995
Red.E.Zwolińska,W.Jankowski
Format B-5
Stron 212
Książka jest w stanie dobrym, drobne przetarcia okładki, rzadka pozycja !
________________________________________________________________________________-
SPIS TREŚCI
Zamiast wstępu.................................................................................... 5
Otwarcie II Seminarium Autorskiego prof. Edwina E. Gordona................. 11
CZĘŚĆ I - WYKŁADY PROFESORA EDWINA E.GORDONA
Wprowadzenie.................................................................................... 17
Uzdolnienia muzyczne a osiągnięcia muzyczne....................................... 19
Audiacja...........................:.................................................................. 30
Teoria uczenia się muzyki..................................................................... 33
Kształcenie głosu w śpiewie................................................................. 43
Kształcenie poczucia rytmu itempa....................................................... 48
Rozwijanie zdolności audiacyjnych w zakresie melodii. Skale................... 60
Rozwijanie zdolności audiacyjnych w zakresie rytmu. Solfeż rytmiczny..... 73
Sposób rejestrowania osiągnięć dzieci. Problem oceniania....................... 86
Czytanie motywów melodycznych i rytmicznych..................................... 92
Koordynacja ćwiczeń na motywach tonalnych i rytmicznych z pozostałą
częścią lekcji........................................................................................ 98
Słuchanie muzyki a nauka audiacji......................................................... 107
Jak uczyć improwizacji ?....................................................................... 111
Gry dramatyczne.................................................................................. 116
Etapy nauczania muzyki. Przykłady ćwiczeń.......................................... 117
Pytania uzupełniające........................................................................... 124
Testy zdolności muzycznych................................................................. 131
Uwagi dotyczące projektowania badań.................................................. 137
CZĘŚĆ II - WYSTĄPIENIA POLSKICH UCZESTNIKÓW
SEMINARIUM
Wojciech Jankowski
System edukacyjny w Stanach Zjednocznonych Ameryki Płn.
z uwzględnieniem muzyki ...................................................................... 143
Ewa Klimas-Kuchtowa
Audiacja w systemie przetwarzania informacji ....... 151
Barbara Stencel
Stosowanie i niestosowanie audiacji przy czytaniu nut a vista solmizacją
relatywną............................................................................................. 159
Lucyna Matuszak
Audiacja w kształceniu muzycznym metodą względną studentów UMK w
Toruniu................................................................................................. 165
Ewa Zwolińska
Znaczenie koncepcji E.E.Gordona dla rozwoju funkcji percepcyjno-
motorycznych dziecka.........................................................'.................. 171
Jadwiga Uchyła-Zroski
Podstawy metodyld nauczania muzyki a postulat nauczania twórczego..... 183
Halina Kotarska
Podstawowa Miara Słuchu Muzycznego (PMMA) i Średnia Miara
Słuchu Muzycznego (IMMA) E.Gordona. Wyniki badań prowadzonych
pod kierunkiem Katedry Psychologii Muzyki AMFC w latach 1991 -1994 189
Małgorzata Sierszeńska-Leraczyk
Zastosowanie Testu IMMA E.E.Gordona w przewidywaniu postępów
dzieci uzdolnionych muzycznie................................................................ 203
Wykaz uczestników Seminarium............................................................. 209