Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Teoria ruchu pojazdów szynowych (wyd.2, 2012)

09-05-2015, 19:07
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 25 zł     
Użytkownik ksiazka_gliwice
numer aukcji: 5253468534
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 6   
Koniec: 09-05-2015 18:46:41

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2012
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

        

Teoria ruchu pojazdów szynowych

Jerzy Madej

 
 
rok wydania: 2012 (wyd.II)
stron: 124
oprawa: miękka 
format: B5 
wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
     

W części pierwszej opracowano zagadnienia trakcyjnej teorii koła, oporów ruchu pojazdu i równania ruchu w odniesieniu do transportu kołowego lądowego. Uwzględniono specyfikację pociągu jako zespołu pojazdów (trakcyjnych i dojazdowych) eksploatacyjnie sprzężonych. Część druga stanowi wprowadzenie do projektowania mechanicznych charakterystyk pojazdów trakcyjnych napędzanych silnikami elektrycznymi. Odnosi się ona wyłącznie do pojazdów szynowych.


SPIS TREŚCI:

Przedmowa
Wstęp

CZĘŚĆ PIERWSZA

1. Elementarna teoria koła trakcyjnego
    1.1. Walcowy model koła
    1.2. Przypadek zakrzywionej linii styku dwóch doskonale sztywnych, tocznie współpracujących elementów
    1.3. Przypadek quasi-prostokątnej strefy styku elementów sprężysto-plastycznych: walca i płaszczyzny. Podstawowa składowa oporu swobodnego toczenia się kolejowych kół po szynach
    1.4. Przypadek quasi-eliptycznej strefy styku elementów sprężysto-plastycznych (kula w kanałku)
    1.5. Poślizg wiertny (spin) koła kolejowego i wywołany nim opór ruchu
    1.6. Ruch trakcyjny walcowego koła napędzającego oraz hamującego na płaszczyźnie. Pojęcie promienia trakcyjnego, trakcyjny poślizg koła
    1.7. Przyczepność koła do nawierzchni
    1.8. Promień trakcyjny koła kolejowego
    1.9. Ruch kolejowego zestawu kół w łuku toru
    1.10. Przykład obliczeniowy
    1.11. Podsumowanie

2. Opory ruchu pociągu. Istota zjawiska i badania
    2.1. Opór ruchu pochodzący od łożysk kół
    2.2. Opór ruchu koła ułożyskowanego
    2.3. Opór aerodynamiczny
    2.4. Opór wywołany dyssypacją energii w podtorzu
    2.5. Opór wywołany dyssypacją energii w zawieszeniu pojazdu
    2.6. Uwzględnienie pracy prądnic wagonowych
    2.7. Wypadkowy opór zasadniczy pociągu
    2.8. Wybrane wzory opisujące opory ruchu pociągu
    2.9. Opór dodatkowy ruchu pociągu
    2.10. Zasady doświadczalnego badania oporów ruchu pociągu
    2.11. Zarys metodyki badania oporów ruchu pociągu według Sauthoffa
    2.12. Badanie oporów ruchu metodą "wybiegu"
    2.13. Aproksymacyjna metoda najmniejszych kwadratów błędów w opracowywaniu wyników pomiarów
    2.14. Przykład obliczeniowy

3. Trakcyjne wykorzystanie sił przyczepności
    3.1. Fizyczne ograniczenia sił napędowych i hamujących
    3.2. Wpływ nierówności toru na obniżenie efektywności trakcyjnej koła
    3.3. Wpływ struktury podwozia na obniżenie efektywności trakcyjnej pojazdu. Współczynnik wykorzystania nacisku napędnego
    3.4. Moc pojazdu trakcyjnego w ruchu ustalonym

4. Ruch pociągu
    4.1. Model ruchu pociągu
    4.2. Przekształcenie profilu trasy do badania ruchu pociągu za pomocą modelu matematycznego
    4.3. Równanie ruchu pociągu
    4.4. Rozwiązywanie równania ruchu pociągu
    4.5. Charakterystyczne prędkości pociągu
    4.6. Wyznaczanie mocy znamionowej pojazdu trakcyjnego
    4.7. Wyznaczanie minimalnego nacisku napędnych zestawów kół pojazdu trakcyjnego na tor
    4.8. Wykorzystanie równania ruchu pociągu (RRP) w zadaniach projektowych taboru trakcyjnego
    4.9. Wykorzystanie równania ruchu pociągu (RRP) w planowaniu przewozów energooszczędnych
    4.10. Praca jednostkowa członów napędowych pociągu

CZĘŚĆ DRUGA

5. Pojazdy z elektrycznymi silnikami trakcyjnymi
    5.1. Zasilanie pojazdów w energię elektryczną
    5.2. Układy elektryczne pojazdów trakcyjnych do pracy w poszczególnych systemach zasilania
    5.3. Zasady sterowania elektrycznych szeregowych trakcyjnych silników komutatorowych prądu stałego (DC) w lokomotywach
    5.4. Pojęcie prądu ciągłego. Izolacja uzwojeń silników
    5.5. Przewietrzanie silników
    5.6. Zasady sterowania lokomotyw z asynchronicznymi silnikami prądu przemiennego (AC)

6. Projektowanie charakterystyki pojazdu szynowego z trakcyjnymi silnikami elektrycznymi
    6.1. Przełożenie przekładni mechanicznej między silnikiem a osią napędnego zestawu pojazdu trakcyjnego
    6.2. Dobór wartości przełożenia przekładni przy zastosowaniu trakcyjnych silników szeregowych prądu stałego
    6.3. Dobór wartości przełożenia przekładni przy zastosowaniu trakcyjnych trójfazowych silników asynchronicznych prądu przemiennego

7. Pojazdy spalinowe z przekładnią elektryczną
    7.1. Warianty strukturalne układu przetworników energii elektrycznej w trakcji spalinowej
    7.2. Przekładnia elektryczna prąd stały - prąd stały (wariant I). Współpraca generatora prądu z elektrycznymi silnikami trakcyjnymi
    7.3. Dobór wartości przełożenia przekładni mechanicznej
    7.4. Przekładnia elektryczna prąd trójfazowy - prąd stały (wariant II). Współpraca generatora prądu z elektrycznymi silnikami trakcyjnymi prądu stałego sterowanymi impulsowo
    7.5. Przekładnia elektryczna prąd trójfazowy - prąd trójfazowy (wariant III)
    7.6. Przekładnia elektryczna prąd stały - prąd trójfazowy (wariant IV)

Załącznik. Techniczno-eksploatacyjna charakterystyka lokomotyw
Literatura