Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

teoria muzyki STUDIA MUZYKOLOGIA 1979 zbiór prac

06-10-2014, 22:53
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 29.99 zł     
Użytkownik Askeladden
numer aukcji: 4646185771
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 8   
Koniec: 06-10-2014 22:20:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

 

Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny........................ 7,50 zł

     

     

  • List polecony priorytetowy.........................11,00 zł

     

     




Oferta - wyślij e-mail - kliknij


 
Przewiń do spisu treści

Profesor Zofii Lissie
 siedemdziesiątą rocznicę urodzin
Niniejsza publikacja ma już swoją historię — w dzisiejszych czasach wszelkie poczynania, spontanicznie podejmowane zamierzenia czekają na realizację niewspółmiernie długo. Był rok 1969, kiedy pracownicy Instytutu Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego podjęli inicjatywę uhonorowania księgą pamiątkową zasług Profesor Zofii Lissy, organizatorki ośrodka muzykologicznego na Uniwersytecie Warszawskim. Zakład Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego powołany został do życia w 1948 r. Rok później w centrum straszącej jeszcze ruinami Warszawy., przy ul. Hożej 63, w dwupokojowym mieszkaniu prywatnym adaptowanym dla celów dydaktycznych rozpoczął naukę pierwszy rocznik studentów. W prymitywnych warunkach, pozbawieni biblioteki i płytoteki, rozpoczęli wykłady doc. Zofia Lissa i doc. Józef Chomiński. Dziś w przestronnym lokalu, wyposażonym w pomoce naukowe, kontynuuje ich dzieło kilkunastu wychowanków Instytutu, którego rozwój wiąże się nierozerwalnie z działalnością i osobowością Profesor Zofii Lissy.
Przedstawmy zatem pokrótce Jej curriculum vitae. Zofia Lissa pochodzi ze Lwowa; po ukończeniu w 1924 r. klasy fortepianu i teorii muzyki w konserwatorium studiuje na Uniwersytecie im. Jana Kazimierza muzykologię u A. Chybi ńskiego, filozofię u K. Twardowskiego i R. Ingardena oraz psychologię i historię sztuki. W 1930 r. uzyskuje stopień doktora nauk filozoficznych ze specjalizacją w zakresie muzykologii. Wówczas podejmuje wykłady z przedmiotów teoretycznych w Konserwatorium im. K. Szymanowskiego oraz Szkole Muzycznej im F. Chopina. Zainteresowanie teorią muzyki oraz działalność pedagogiczna skłoniły Ją do podjęcia badań nad muzykalnością dzieci i młodzieży, które prowadziła od 1934 r. w Instytucie Psychologii we Lwowie. Wybuchła wojna - Zofia Lissa pracuje najpierw jako redaktor działu muzycznego w Radio Lwowskim,  w 1940 r. obciinuic funkcie dziekana wvdziału leorii w kntmnrwnidriinn
PUBLIKACJA WIELOJĘZYCZNA
 
studia musicologica 00

studia musicologica 01

studia musicologica 02

studia musicologica 03

studia musicologica 04

studia musicologica 05

studia musicologica 06

studia musicologica 07

studia musicologica 08


how to take a screen shot

 
 
Oprawa:
miękka
Format:
17x24
cm
Ilość stron:
440
str.
Nakład:
1620
egz.
Stan:

+db przytarcia i zagięcia okładki, zagięcia rogów stron
Tytuł, autor i wydawnictwo

s
STUDIA MUSICOLOGICA
aesthetica theoretica historica
1979
Polskie  Wydawnictwo Muzyczne


 Spis treści:

SPIS TREŚCI
Wstęp..............................         5
ELŻBIETA DZIĘBOWSKA (Kraków)
Profesor Zofii Lissy prace i zasługi..............               7
EWA MRYGONIOWA (Warszawa)
Bibliografia prac prof. dr Zofii Lissy................      
ELMAR ARRO (Wien)
Borodin und Heidelberg.....................       49
MICHAŁ BRISTIGER (Warszawa)
Problemy muzyczne w traktatach Wojciecha Tylkowskiego......       69
ANTONI BUCHNER (Warszawa)
Estetyka — problem egzystencjalny................       77
ANDRZEJ CHODKOWSKI (Warszawa)
Feliks  Janiewicz i londyńskie koncerty Salomona w latach  1[zasłonięte]792-17       85
JURIJ CHOŁOPOW (Moskwa)
Poliakkordika w garmonii S. Prokofiewa..............       95
WIKTOR CUKKERMAN (Moskwa)
K woprosu o primienienii ostinatnogo basa w XIX-XX wiekach  .   .   .     109
DRAGOTIN CVETKO (Ljubljana)
Ein Fragment aus den Beziehungen von Grzegorz und Jerzy Fitelberg
zu Slavko Osterc.........................123
CARL DAHLHAUS (West-Berlin)
Substanz- und FunktionsbegrifFe in der musikalischen Analyse  .   .   .   .     131
HANS HEINRICH EGGEBRECHT (Freiburg i. Br.)
Opusmusik     ...........................
JLRGEN ELSNER (BerIin)
Variabilitat und Variantenbildung.................1DD
KARL GUSTAV FELLERER (K6ln)
Mittelalterliche und aufiereuropaische   Musik............
439
KURT VON FISCHER (Ziirich)
Friedrich Schlegels „Lueinde44 —Versuch einer musikasthetischen Deutung     179
NATAN FISZMAN (Moskwa)
K problemie: Beetlioven i Kant..................135
ENRICO FUBINI (Torino)
Indeterminazione e strutture nelTavanguardia musicale.......195
 GOLDSCHMIDT (Berlin) Chopiniana bei Beethoven     ....................209
DONALD JAY GROUT (Ithaca, N. Y.)
Opera  seria  at the  Crossroads:   Scarlatti5s „Eraclea44........223
ZOFIA HELMAN (Warszawa)
Rola modelu stylistycznego w neoklasycznych utworach. Igora Strawiń-
skiego.............................233
DANUTA IDASZAK (Warszawa)
Praktyka wykonawcza w kapelach wielkopolskich drugiej połowy XVIII wieku..........................   .   .   .    239
STEFAN JAROCIŃSKI (Warszawa)
Estetyka a socjologia muzyki...................243
BORYS JARUSTOWSKI (Moskwa)
Iz tietradi eskizow „Wiesny Swjaszczennoj41 (niekotoryje razmyszlenija)     253
JURIJ KIEŁDYSZ (Moskwa)
Polonezy Józefa Kozłowskogo...................269
GEORG KNEPLER (Berlin)
Geistige Aneignung und geselłschaftliche Konstellation........283
LEON MARKIEWICZ (Katowice) |_Z zagadnień analizy utworów dodekafonicznych...........295
LEO MAZEL (Moskwa)
NieskoPko mysiej o putjach teoreticzeskogo muzykoznanija.....307
JERZY MORAWSKI (Warszawa)
Trop „Ab hac familia41 w zabytkach polskich............315
STEFAN MORAWSKI (Warszawa)
O granicznych odmianach, marksizmu: Sartre — Althusser......323
IZRAIL NIESTIEW (Moskwa)
Iz Uteraturnogo nasledija S. Prokofiewa..............343
ALINA NOWAK-ROMANOWICZ (Kraków)
Polskie fantazje fortepianowe doby przedchopinowskiej     .   .   .   .   .   .   .     349
WOJCIECH NOWIK (Warszawa)
Studium autografów mazurka „palmejskiegoa............359
STOJAN PETROV (Sofia)
Bćla Bartok und die bulgarische musikalische Kultur   .   .   .   .   .   .   .   .     367
SPIS TREŚCI
PAWEŁ PODEJKO (Gdansk)
Kapela   wokalno-instrumentałna  w   Leśnej   na  Podlasiu  w  XVII-XIX
wieku...........   .   .   ..............   .   .     379
WITOLD RUDZIŃSKI, MIECZYSŁAWA DEMSKA-TRĘBACZ (Warszawa)
Rytmiczne właściwości tematu głównego w Sonacie b-moll Chopina  .   .     385
RUDOLF STEPHAN (West-Berlin)
Zum Thema „Musik iiber Musik44    .   .   .   .   .   .............395
MIECZYSŁAW TOMASZEWSKI (Kraków)
Uwagi o ewolucji stylu u Chopina.................405
KARL-HEINZ VIERTEL (Leipzig)
Ein wiederentdecktes  Dokument  zur Dresdener Operngeschichte  .   .   .     417
WIERA WASINA-GROSSMAN (Moskwa)
Stichi i pieśnią     .   .   .   .   ;....................423
Indeks nazwisk      .   .                                                                              .   .    .   .      431

 


Ilustracje:

 


 

nuty


Przejdź na górę strony





Strona o mnie

Moje aukcje (książki o zbliżonej tematyce. Kliknij.)


Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynikają z konieczności kompresji zdjęć. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy w opisie - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam.

jadsbfjbafhebbhabhabk14x08x