Wydanie: I
Okładka: twarda
Format: 15 x 21cm
Stron: 363
Stan: bardzo dobry, zdjęcie wystawionego egz.
Opis:
Poradnik z jednej strony gromadzi różnorodne sformułowania i wyniki, szybko naprowadzając zainteresowanych na potrzebne im rozwiązania, z drugiej zaś strony, zawiera podstawowe i najczęściej spotykane ważne sformułowania i wyniki teorii masowej obsługi użyteczne w zastosowaniach w wielu dziedzinach praktyki.
Spis treści:
Przedmowa
Przedmowa do wydania polskiego
Ważniejsze oznaczenia i skróty
1. Przedmiot i zadania teorii masowej obsługi
2. Strumienie wejściowe
3. Czas obsługi
4. Systemy ze stratami
5. Systemy z oczekiwaniem
6. Systemy priorytetowe
7. Systemy z ograniczeniami. Niecierpliwe zgłoszenia
8. Systemy ze skończonym źródłem (systemy zamknięte)
9. SMO z grupowym pojawianiem się zgłoszeń i grupową obsługą
10. Systemy z powtórnymi zgłoszeniami
11. Obsługa wielofazowa. Sieci SMO
Literatura ogólna
Skorowidz
Obsługi masowej teoria, teoria kolejek, teoria ogonków, w badaniach operacyjnych jedna z opartych na rachunku prawdopodobieństwa teorii podejmowania optymalnych decyzji. Zajmuje się konstruowaniem i rozwiązywaniem modeli matematyczno-statystycznych, przydatnych w warunkach konieczności obsługi w krótkim okresie czasu dużej ilości klientów.
Impulsem jej powstania były badania dotyczące projektowania i eksploatacji central telefonicznych. Przedmiot teorii obsługi masowej oraz stosowane przez nią metody szczegółowe opisał w 1955 radziecki matematyk A.J. Chinczin.