Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TEORIA LOTU - akrobacj wojsko - Pietuchow - 1946

03-09-2014, 18:14
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35 zł      Aktualna cena: 24.99 zł     
Użytkownik kolekcjoner-z-kr
numer aukcji: 4553946299
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 12   
Koniec: 03-09-2014 18:09:59

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Waga (z opakowaniem): 1000.00 [kg]
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

TEORIA LOTU - napisał inż. Kpt. N.Pietuchow, przełożył z rosyjskiego Kpt. St. Gac. Nakład Wojskowy Instytut Naukowo - Wydawniczy 1946, stron 180, 125 ilustracji,. Stan okładka miękka, wydawnicza jak na zdjęciu. Środek czysty i zadbany.

Ilustrowany konspekt wykładów Oficerskiej Szkoły Lotnictwa Wojska Polskiego
SPIS RZECZY:
ROZDZIAŁ I
ZASADNICZE WIADOMOŚCI Z AERODYNAMIKI
1. Przedmiot aerodynamiki 2. Atmosfera 3. Skład chemiczny powietrza 4. Fizyczne własności powietrza 5. Pojęcie o prawie Bernoulliego 6. Widmo aerodynamiczne i przyczyny powstawania wypadkowej siły aerodynamicznej 7. Wielkość wypadkowej siły aerodynamicznej 8. Siły działające na skrzydło 9. Sche!l1at sił działających na skrzydło 10. Przyczyna powstawania siły nośnej 11. Wielkość siły nośnej i siły oporu czołowego skrzydła. 12. Doświadczenia aerodynamiczne 13. Schemat tunelu aerodynamicznego 14. Środek parcia skrzydła 15. Geometryczne cechy skrzydła 16. Przyczyna spadku Cy na katach natarcia poza krytycznych 17. Doskonałość aerodynamiczna skrzydła 18. Krzywa biegunowa (LiIienthala) 19 Sposoby zmniejszenia oporu szkodliwego samolotu 20 Sposoby zwiększania Cy max. na dużych kątach natarcia 21. Działanie aerodynamiczne skrzeli 22 Działanie aerodynamiczne klapy zwykłej 23 Klapa podskrzydłowa systemu Szrenka

ROZDZIAŁ II
RÓWNOWAGA. STATECZNOŚĆ I STEROWNOŚĆ SAMOLOTU
1. Środek ciężkości samolotu 2. Główne własności środka ciężkości 3. Osie obrotów samolotu 4. Wyważenie samolotu 5 Określenie wyważenia samolotu 6. Środek parcia samolotu . 7. Pojęcie o momentach sił 8. Równowaga samolotu 9. Rodzaje równowagi 10 Równowaga podłużna 11. Przyczyny zakłócające równowagę podłużną samolotu 12. Wpływ decentracji ciągu śmigła na równowagę podłużną samolotu 13. Równowaga podłużna przy decentracji górnej 14. Równowaga podłużna przy decentracji dolnej 15. Poprzeczna wędrówka środka parcia 16. Równowaga poprzeczna samolotu 17. Równowaga kierunkowa samolotu 18. Stateczność samolotu 19. Stateczność podłużna 20. Wpływ rozmieszczenia skrzydła i statecznika na stateczność podłużną samolotu 21. Wpływ kształtu profilu na jego stateczność 22. Czynniki wpływające na stateczność podłużną samolotu 23. Stateczność poprzeczna samolotu . 24. Działanie momentu ustateczniającego podczas ślizgu przechylonego samolotu 25. Wpływ pionowego V skrzydeł na stateczność poprzeczną samolotu 26. Poprzeczna niestateczność samolotu na kątach natarcia pozakrytycznych 27. Kierunkowa stateczność samolotu 28. Wpływ skrzydła zbudowanego w kształcie strzały na stateczność kierunkową samolotu 29. Sterowność samolotu 30. Sterowność kierunkowa 31. Sposoby zmniejszania wysiłku pilota przy sterowaniu samolotu 32. Wpływ opływu opierzenia prądem powietrza od śmigła na stateczność i sterowność samolotu

ROZDZIAŁ III
ZESPÓL ŚMIGŁO-SILNIKOWY (Z.S.S.)
1. Zasada działania śmigła 2. Skok teoretyczny śmigła 3. Kąt natarcia łopaty śmigła. 4. Zależność kąta natarcia śmigła od szybkości postępowej 5. Zależność kąta natarcia łopaty od szybkości obwodowej śmigła 6. Siły aerodynamiczne. działające na łopaty śmigła . 7. Zależność sił aerodynamicznych śmigła od jego kątów natarcia 8. Wpływ szybkości lotu na ilość obrotów silnika 9. Siły odśrodkowe. powstające przy obracaniu się śmigła 10. Moment śmigła i silnika 11. Pojęcie o śmigłach ciężkich i lekkich 12. Zmiana ciągu rozwijanego przez śmigło o stałym nastawienia łopat w zależności od szybkości postępowej 13. Moc użyteczna rozwijana przez śmigło 14. Zależność mocy użytecznej śmigła od szybkości lotu 15. Zależność mocy śmigła od ilości obrotów 16 Współczynnik wydajności śmigła

ROZDZIAŁ IV
WARUNKI LOTU
1. Siły działające na samolot 2. Lot poziomy. 3. Szybkości lotu poziomego . 4. Nadwyżka mocy i określenie jej z krzywych Penaud'a dla mocy 5. Fazy lotu poziomego 6. Wpływ różnych czynników na lot poziomy 7. Krzywe Penaud'a dla samolotu z silnikiem niewysokościowym 8. Wpływ ciężaru na lot samolotu

ROZDZIAŁ IVa
LOT WZNOSZĄCY
1. Definicja lotu wznoszącego 2. Siły działające na samolot 3. Warunki lotu wznoszącego 4. Szybkość samolotu podczas wznoszenia 5. Moc potrzebna dla ,'!Znoszenia ó. Szybkość pionowa wznoszenia 7. Pułap samolotu 8. Krzywa torów wznoszenia. 9. Barograma wznoszenia na wysokość

ROZDZIAŁ IVb
LOT SZYBOWY
1. Definicja lotu szybowego 2 Siły działające na samolot podczas szybowania 3. Warunki szybowania 4. Kąt szybowania 5. Odległość osiągalna w locie szybowym 6. Wpływ wiatru czołowego i tylnego na osiągalną odległość szybowania 7. Fazy szybowania 8. Nurkowanie samolotu

ROZDZIAŁ V
START I LĄDOWANIE SAMOLOTU
1. Ruch zmienny samolotu 2. Star' samolotu 3. Rodzaje startu samolotu 4 Lądowanie samolotu 5. Sposoby poprawienia kalkulacji 6. Elementy lądowania 7. Sposoby zmniejszenia długości dobiegu 8. Rodzaje lądowań samolotu

ROZDZIAŁ VI. SKRĘT I SPIRALA 1. Siły bezwładności i przeciążenia samolotu 2. Przeciążenie samolotu 3. Przeciążenia powstające podczas wyprowadzania samolotu z nurkowania 4. Skręt (wiraż) samolotu 5. Warunki równowagi samolotu w skręcie 6. Przeciążenie samolotu w skręcie 7. Szybkość samolotu w skręcie 8. Ciąg potrzebny w skręcie 9 Moc potrzebna w skręcie 10. Promień skrętu 11. Czas skrętu (o 360°) 12. Skręt najwygodniejszy (w najkrótszym czasie) 13. Spirala samolotu

R O Z D Z I A Ł VII.
KORKOCIĄG SAMOLOTU
1. Definicja korkociągu 2. Przyczyna korkociągu 3. Utrata szybkości 4. Wpadanie samolotu w korkociąg 5. Charakterystyczne przypadki wpadania w korkociągi 6. Walka z utratą szybkości i wpadaniem w korkociąg 7. Rodzaje korkociągu 8.Samoobrót skrzydła 9. Wpływ ślizgu na samoobrót 10. Oznaki tendencji przechodzenia samolotu z korkociągu stromego w płaski 11. Czynniki wpływające na własności korkociągowe samolotu . 12. Schemat sił działających na samolot w korkociągu ustalonym 13. Przyczyny osłabienia działania sterów w korkociągu 14. Wpływ zmiany gazu na wyprowadzenie samolotu z korkociągu 15. Wpływ żyroskopowego działania i reakcji ZSS na korkociąg 16. Środki polepszające przeciwkorkociągowe własności samolotu

ROZDZIAŁ VIII
LOTY FIGUROWE
1. Definicja lotów figurowych 2. Pętla . 3. Wywrót bojowy 4. Podstawowe wymagania przy wykonywaniu wywrotu bojowego 5. Przewroty przez skrzydło 6. Przewrót Immelmana 7. Figury manewru pionowego
Zdjęcia przedmiotu

kliknij, aby powiększyć