Teoria kreowania wartości dla akcjonariuszy w procesach fuzji i przejęć w polskim sektorze bankowym
Dodatkowe informacje
ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]64130liczba stron: 283Okładka: miękkaWydawnictwo: DifinRok wydania: 2010 Opis
Z recenzji prof. zw. dr hab. Wiesława Dębskiego:
Praca autorstwa Zbigniewa Korzeba jest wysoce wartościowym dziełem naukowym oraz dotyczy przedmiotu, który w Polsce jest bardzo interesujący z punktu widzenia naukowego, a jest jeszcze mało rozeznany. Wprawdzie na rynku polskim są książki z zakresu fuzji i przejęć pisane przez polskich autorów lub tłumaczone z języka angielskiego, jednakże mają one charakter podręcznikowy i nie zawierają dyskusji naukowej kwestii kreacji wartości dla akcjonariuszy w procesach fuzji i przejęć.
Książka Z. Korzeba jest pionierską na rynku polskim dyskutującą w tak szerokim zakresie problem kreowania wartości dla akcjonariuszy w procesach konsolidacyjnych na przykładzie polskiego sektora bankowego. Jest to monografia, która z pewnością zostanie bardzo pozytywnie przyjęta zarówno przez środowisko naukowe zajmujące się bankowością oraz szerzej rynkiem finansowym, jak również praktyków zainteresowanych procesami fuzji i przejęć. Myślę również, iż będzie wykorzystywana do prowadzenia wielu zajęć w wyższych uczelniach ekonomicznych, a w szczególności polecana doktorantom.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Istota fuzji i przejęć
1.1. Definicje oraz klasyfikacje fuzji i przejęć
1.1.1. Definicje fuzji i przejęć
1.1.2. Klasyfikacje fuzji i przejęć w polskim sektorze bankowym
1.2. Fuzje i przejęcia jako specyficzna forma przedsięwzięć inwestycyjnych
1.3. Fuzje i przejęcia w aspekcie teorii efektywności rynku i behawioralnej teorii finansów
Rozdział 2. Implikacje dominacji koncepcji kreacji wartości dla akcjonariuszy w procesach fuzji i przejęć
2.1. Wartość jako podstawowa kategoria teorii ekonomicznych
2.2. Dywergencja oczekiwań interesariuszy w kontekście fuzji i przejęć
2.3. Komplementarność i substytucyjność mechanizmów nadzorczych w aspekcie fuzji i przejęć
Rozdział 3. Kreacja wartości dla akcjonariuszy jako kryterium oceny rezultatów przeprowadzonych fuzji i przejęć
3.1. Pomiar dokonań w procesach fuzji i przejęć
3.2. Czynniki kreowania wartości dla akcjonariuszy
3.3. Model kreowania wartości dla akcjonariuszy w procesach fuzji i przejęć w polskim sektorze bankowym
Podsumowanie
Bibliografia
Załącznik 1