Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TEORIA ŻEGLOWANIA 1 Aerodynamika żagla Marcha

13-08-2014, 12:41
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 55.99 zł     
Użytkownik WOLUMIN_pl
numer aukcji: 4470200813
Miejscowość Kraków Wadowicka 14
Wyświetleń: 5   
Koniec: 13-08-2014 12:26:36

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Nasze dane


ul. Wadowicka 14
30-415 Kraków
e-mail: wolumin_[zasłonięte]@o2.pl
tel. 12 [zasłonięte] 26
proszę wybrać wewn. 30
Obsługa Allegro pracuje
w godz. 8.00 do 16.00 pn-pt

gg:[zasłonięte]64145  

Odbiór osobisty możliwy
po wcześniejszym potwierdzeniu
przez nas w odpowiedzi na email
lub telefon, że zamówienie można
już odebrać

pn-pt 8:00 do 16:00

Serdecznie zapraszamy!

Bank Spółdzielczy Rzemiosła
07 8589 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0060027 [zasłonięte] 308403

Jak nas znaleźć?

Mieścimy się na terenie Zakładów Remontowych Energetyki Kraków (obok Elbudu), patrząc od strony ul. Wadowickiej należy wejść za czerwony budynek z meblami, wykładzinami itp.
Uwaga! Wjazd wyłącznie od ul. Tischnera

TEORIA ŻEGLOWANIA 1 Aerodynamika żagla Marcha

Teoria żeglowania Tom 1
Aerodynamika żagla

AutorCzesław Marchaj
WydawcaAlmapress (Oficyna Wydawnicza Alma-Press)
Wydanie5 Warszawa 2004
Stron532
Format172 × 243 mm
Oprawatwarda
ISBN83-7020-269-1
Cena katalogowa69,90

oszczędzasz
10%

Cena dla Ciebie 55,99 zł

oszczędzasz
13,91

 
Książka, której pierwsze wydanie w roku 1957 przyniosło Czesławowi Marchajowi międzynarodową sławę. Obecne wydanie jest całkowicie zmienione, uaktualnione, uzupełnione o nowe badania autora. Jesteśmy przekonani, że będzie to jak kiedyś pozycja kultowa, obowiązkowa w bibliotece każdego żeglarza, który chce na żeglarstwo spojrzeć nieco szerzej i zrozumieć prawa nim rządzące.Niniejszy tom nosi podtytuł Aerodynamika żagla . Przygotowywany przez autora tom drugi traktował będzie o aerodynamice kadłuba.

Spis treści

Przedmowa do II wydania
Przedmowa do IV polskiegowydania
Wykaz symboli
Część pierwsza
Ewolucja jachtu i formuły pomiarowej
Współczesne formuły pomiarowe
Formuła CR
Formuła CCA
Formuła FORC
Międzynarodowe klasy regatowe
Rysunek konstrukcyjny jachtu
Ogólne zasady ruchu jachtu
Część druga
Pojęcie siły aerodynamicznej
Rozkład ciśnień na żaglu
Skutki działania sił aerodynamicznych
Pomiar sił aerodynamicznych
Aerodynamiczny opór ożaglowania
Opór indukowany
Opór tarcia, warstwa graniczna
Opór kształtu, wpływ masztu na rozkład ciśnień na żaglu
Dodatkowy opór aerodynamiczny jachtu
Rodzaje przepływu wiatru wokół żagla
Struktura wiatru pozornego
Zależność optymalnego kąta natarcia żagla od kursu żeglugi i siły wiatru spis treści woluminpl kopia bez zgody
Żegluga półwiatrem
Żegluga na wiatr, równanie Lanchestera
Co ma większy wpływ na wyczyny szybkościowe jachtu - ożaglowanie czy kadłub?
Wpływ siły wiatru i przechyłu na kąt natarcia żagla
PumpingWpływ powolnej i szybkiej zmiany kąta natarcia żagla na siły aerodynamiczne
Stopniowa i powolna zmiana kąta natarcia
Szybka i powtarzalna zmiana kąta natarcia
Znaczenie wybrzuszenia żagla
Wybór wybrzuszenia żagla
Regulacja wybrzuszenia żagla, refowanie
Wpływ położenia maksymalnego wybrzuszenia
Żegluga na wiatrach pełnych, rozkołys poprzeczny jachtu (rolling)
Przyczyny rozkołysu poprzecznego
Wpływ kursu żeglugi względem wiatru pozornego
Wpływ kąta trymu żagla na rozkołys poprzeczny
Wpływ hydrodynamicznego tłumienia na rozkołys poprzeczny
Antyrozkołysowy (prewencyjny) żagiel
Wpływ kształtu żagli na osiągi jachtu
Współdziałania żagli
Wpływ żagla przedniego na charakter przepływu wiatru wokół grota
Wpływ kąta trymu żagla przedniego na sprawność ożaglowania
Nieco uwag o trymie żagli
Wyniki badań tunelowych ożaglowania typu siup (klasa Dragon)
Trym żagli przednich
Dopasowanie żagla przedniego przez zmianę kroju
Wpływ położenia kip lub bloków prowadzących szoty żagli przedniech
Podział powierzchni ożaglowania: żagle przednie - grot
Samohalsujący fok
Wpływ położenia wybrzuszenia grota współpracującego z genuą, oraz wydłużenia ożaglowania
Spinaker
Środek ożaglowania (środek parcia)
Środek ożaglowania a kierunkowa równowaga jachtu
Wędrówka środka parcia sił aerodynamicznych
SOż dla układu grot, fok i bezan
Nieco uwag o kroju, trymie i wadach żagli
Tradycyjne zasady kroju żagli
Właściwości wytrzymałościowe tkaniny
Problem giętkich drzewc
Krój żagli przednich
Nowoczesne metody produkcji tkanin i żagli
Analityczne projektowanie żagli
Porównanie własności aerodynamicznych różnych typów ożaglowania
Kryteria mocy napędowej ożaglowania
Bajdewind
Półwiatr
Żegluga pełnym wiatrem
Podsumowanie kryteriów oceny żagli
Ogólna (całkowita) potencjalna moc napędowa różnych typów ożaglowań
Jak działa żagiel typu „kleszcze kraba"
Czynniki wpływające na sprawność żagla typu „kleszcze kraba"
Wpływ krawędzi natarcia
Wpływ wybrzuszenia
Wpływ ustawienia żagla w stosunku do masztu
Wpływ obrysu żagla i jego pochylenia w stosunku do pionowego masztu
Porównanie sprawności żagla „kleszcze kraba" z żaglem łacińskim
Wpływ kadłuba i gradientu wiatru na właściwości aerodynamiczne ożaglowania
Sprawność żagla w obecności kadłuba na różnych kursach żeglugi (p - X)
Efektywne wydłużenie żagla
Wpływ kadłuba na siły aerodynamiczne ożaglowania
Wpływ wydłużenia na sprawność żagli prostokątnych
Wpływ przepuszczalności tkaniny
Żaglo-skrzydła i niekonwencjonalne rodzaje ożaglowania
Pojedyncze żaglo-skrzydła
Wpływ poszycia profilowanego żaglo-skrzydła; pojedyncze i podwójne poszycie
Wieloszczelinowe żaglo-skrzydła
Dostrajanie wieloszczelinowego żaglo-skrzydła
Alternatywne rozwiązania żaglo-skrzydeł
Sprawność żagli z wygiętą krawędzią natarcia
Obrotowy układ fok-grot
Żaglo-szybowiec
Rodzaj towaru:Książka

Nie wiesz ile zapłacisz za wysyłkę kilku produktów z różnych aukcji?

Ważne informacje

Chcąc dowiedzieć się więcej o danych warunkach kliknij na podpunkt...

Uwaga!

Zarówno w kierowanej do nas korespondencji, jak i przy wpłacie na konto zawsze podpisuj się swoją nazwą użytkownika Allegro
 
Pamiętaj!
Jeśli chcesz otrzymać zamówienie za pobraniem wypełnij formularz opcji dostawy!

Prosimy o wypełnienie danych do FV w formularzu opcji dostawy lub przesłanie e-mail z danymi niezwłoczne po dokonaniu zakupu.

Jeśli adres wysyłki odbiega od przekazanego nam przez Allegro prosimy o wypełnienie po zakupie formularza opcji dostawy lub przesłanie e-mail niezwłoczne po dokonaniu zakupu.

Wysyłka następuje zazwyczaj w tym samym lub w następnym dniu roboczym od zaksięgowania wpłaty na naszym koncie lub przesłania prośby o realizację za pobraniem, lecz zastrzegamy sobie możliwość opóźnienia realizacji do 5 dni roboczych od zaksięgowania wpłaty na naszym koncie lub przesłania prośby o realizację za pobraniem.

Uwaga! Przed złożeniem zamówienia: Jeśli zależy Ci na czasie, zawsze możesz zapytać telefonicznie, poprzez gg lub skype o najszybszy możliwy termin realizacji zamówienia.