|
WITAM NA MOJEJ AUKCJI
!
.
nakład 3260 egz,
Teoretyczne zasady
reżyserii dźwięku
w radiofonii i telewizji
Stanisław Miszczak
WYDAWNICTWA RADIA l TELEWIZJI — WARSZAWA 1976
...
SPIS TREŚCI
Wstęp 7
Różnice między słuchaniem bezpośrednim i pośrednim .... 10
Subiektywne i obiektywne kryteria percepcji dźwięku w pomieszczeniach zamkniętych 14
Równowaga i wymieszanie dźwięku -19
Wyrazistość i rozdzielczość dźwięku 21
Dyfuzyjność pola akustycznego . . . . r 32
Przestrzenność i pogłosowość dźwięku 38
Pełnia dźwięku i atmosfera akustyczna 46
3. Subiektywne kryteria percepcji obrazu dźwiękowego i możliwości
jego kształtowania 48
Plastyka brzmienia zespołów orkiestralnych i wrażenie wielo-planowości w audycjach literackich 49
Maskowanie dźwięku i rozkład częstotliwościowy energii dźwiękowej niektórych instrumentów muzycznych 61
4. Optymalne parametry akustyczne studiów muzycznych i warunki
ich wykorzystania 64
Optymalny czas pogłosu studiów muzycznych 64
Optymalny przebieg czasu pogłosu studiów muzycznych w funkcji częstotliwości 67
Optymalna liczba wykonawców w studio muzycznym ... 77
5. Systemy dźwiękowe oraz wynikające z nich możliwości i ograniczenia realizatorskic 82
System monofoniczny 83
Systemy stereofoniczne 89
Systemy kwadrofoniczne 98
6. Urządzenia reżyserskie oraz warunki i możliwości rozwoju nowych
technologii realizatorskich 100
Monofoniczne urządzenia reżyserskie 101
Stereofoniczne urządzenia reżyserskie 104
7. Urządzenia do słuchowej kontroli jakości audycji i warunki jej
przeprowadzania 107
Urządzenia i warunki odsłuchu monofonicznego 108
Urządzenia i warunki odsłuchu stereofonicznego 112
Urządzenia i warunki odsłuchu kwadrofonicznego .... 117
8. Sztuczny pogłos i efekty dźwiękowe jako pomocnicze środki reży
serii dźwięku 120
Sztuczny pogłos i warunki jego wykorzystania w reżyserii
dźwięku 122
Efekty dźwiękowe i możliwości syntetycznego kształtowania
obrazu dźwiękowego 126
Inne pomocnicze środki reżyserii dźwięku 132
9. Realizacja dźwięku w świetle kryteriów technicznych i akustyczno-
-estetycznych 138
9.1. Realizacja audycji monofonicznych 139
Podstawowe techniki mikrofonowe 140
Przykłady rozmieszczenia wykonawców i mikrofonów w studio 144
9.2. Realizacja audycji stereofonicznych 155
Realizacja stereofonicznych audycji muzycznych 157
Realizacja stereofonicznych audycji słownych 160
Wybór systemu techniki mikrofonowej w stereofonii z punktu
widzenia reżyserii dźwięku 161
9.3. Realizacja audycji kwadrofonicznych 163
Realizacja kwadrofonicznych audycji muzycznych .... 163
Realizacja kwadrofonicznych audycji słownych 166
10. Wymagania stawiane kandydatom na realizatorów akustycznych 167
Literatura 169
...
...
ILOŚĆ STRON _______________ 173
STAN KSIĄŻKI _______________ DOBRY+, pieczątka , tekst czysty
FORMAT KSIĄŻKI _______________ 17 x 24
FOTO zamieszczę po 20 – tej
Zapraszam na inne moje aukcje.
NA ŻYCZENIE WYSTAWIAM RACHUNEK
Towar wysyłam po wpłacie na konto
Książka zostaje wysłana odpowiednio zabezpieczona
Wysyłam na adres zarejestrowany w Allegro
Nie sprzedaję przedmiotów za granicę
Odbiór osobisty niemożliwy
Komentarz kupującemu wystawiam jako drugi
Początek Wiesław
proszę doliczyć koszty transportu
ZAPRASZAM DO LICYTACJI
|