Opis:
Wstęp Rozdział I Problematyka i metodologia badań 1.1. Problematyka badawcza 1.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze 1.3. Organizacja i przebieg badań Rozdział II Przygotowanie nauczycieli rusycystów do korzystania z komputera i zasobów internetowych na lekcjach oraz jako pomocy w planowaniu lekcji - wyniki badań empirycznych 2.1. Dane o respondentach 2.2. Kompetencje informacyjne nauczycieli języka rosyjskiego oraz ich znajomość zastosowań TI w nauczaniu języków obcych - wyniki badań ankietowych 2.3. Uczenie się języka rosyjskiego z wykorzystaniem narzędzi technologii informacyjnej w opinii uczniów - wyniki badań ankietowych 2.4. Wnioski Rozdział III Zastosowanie komputerów i internetu w edukacji językowej 3.1. Miejsce i rola komputera w edukacji językowej 3.2. Rola nauczyciela w klasie CALL 3.3. Tło historyczne stosowania komputerów i internetu w nauczaniu języków obcych 3.4. Właściwa organizacja multimedialnej lekcji językowej 3.5. Wybrane multimedia w nauczaniu języków obcych 3.5.1. Pojęcie multimediów 3.5.2. Wybrane multimedia wspierające proces kształcenia - klasyfikacja 3.5.2.1. Programy komputerowe w edukacji językowej - rodzaje, funkcje, zastosowanie 3.5.2.2. Edukacyjne programy multimedialne w nauczaniu/uczeniu się języka obcego 3.5.2.3. Edukacyjne programy multimedialne w nauczaniu/uczeniu się języka rosyjskiego 3.5.3. Kryteria wyboru właściwego programu 3.5.4. Argumenty za wykorzystaniem i przeciw wykorzystaniu multimedialnych programów edukacyjnych w procesie kształcenia 3.6. Możliwości wykorzystania internetu w nauczaniu/uczeniu się języka rosyjskiego jako obcego 3.6.1. Charakterystyka internetu i jego rola w kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej uczących się 3.6.2. Strony internetowe przydatne nauczycielowi języka rosyjskiego 3.6.3. Możliwości wykorzystania wybranych usług internetowych w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej uczących się 3.6.4. Komputer i internet w samodzielnej pracy ucznia nad językiem Rozdział IV Kształcenie nauczycieli języków obcych w zakresie technologii informacyjnej i edukacji medialnej 4.1. Standardy informatycznego przygotowania nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli języków obcych 4.2. Kursy, szkolenia i warsztaty dla nauczycieli i pedagogów z zakresu technologii informacyjnej i edukacji medialnej na przykładzie województwa podkarpackiego (2[zasłonięte]009-20) 4.3. Inne formy doskonalenia umiejętności nauczycieli z zakresu TI i EM (z uwzględnieniem dokształcania zdalnego) Rozdział V Praktyczne możliwości zastosowania komputerów i usług internetowych w nauczaniu języka rosyjskiego 5.1. Multimedialne nauczanie elementów języka - charakterystyka, przykładowe narzędzia 5.1.1. Nauczanie wymowy, rytmu i intonacji 5.1.2. Nauczanie pisowni 5.1.3. Nauczanie słownictwa 5.1.4. Nauczanie gramatyki 5.2. Multimedialne nauczanie umiejętności i sprawności językowych - informacje ogólne, przykładowe ćwiczenia 5.3. Projekt multimedialny jako uniwersalna metoda kształtowania wszystkich sprawności językowych z wykorzystaniem komputera i internetu 5.4. Przykładowe konspekty lekcji języka rosyjskiego z zastosowaniem komputera i usług internetu 5.5. Wnioski Zakończenie Webgrafia Rosyjsko-polski słowniczek podstawowej terminologii komputerowej Bibliografia Aneks
|