1. Wprowadzenie 2. Wierzchołek korzenia 2.1. Organizacja merystemu 2.2. Wierzchołki z Quiescent Centre (QC) - wpływ strefy na układ komórek . 2.3. Jak odbudowuje się uszkodzony inerystem? 3. Wzrost tensorowym atrybutem organu 3.1. Wzrost symplastyczny . 3.2. Pole prędkości przesunięć, a pole szybkości wzrostu . 3.3. Tensor wzrostu i główne kierunki wzrostu 3.4. Zastosowanie tensora wzrostu 4. Tensorowe pole szybkości wzrostu (pole TW) dla wierzchołka korzenia z Quiescent Centre . 4.1. Naturalny korzeniowy układ współrzędnych . 4.2. Tensorowe pole szybkości wzrostu (pole TW) - Quiescent Centre jako strefa tego pola . 4.3. Przesunięcie pola TW wskutek odcięcia czapeczki 5. Cel i zakres badań . 6. Wyniki . 6.1. Symulacyjny, dwuwymiarowy model wzrostu i podziałów komórek dla wierzchołka korzenia z Quiescent Centre . 6.1.1. Elementy modelu 6.1.2. Układ komórek-budowa siatki . 6.1.3. Jak pole TW działa na siatkę? 6.1.4. O dopasowaniu siatki do pola TW . 6.1.5. Algorytm podziałów komórek - warianty orientacji ściany podzia- łowej . 6.1.6. Parametry modelu i icli wpływ na generowany układ komórek . 6.1.7. Podziały komórek w wariantach l i II 6. l.(S. Jak otrzymywano sekwencje wzrostu w/ierzcholka? . 6.2. Zastosowanie modelu do symulacji wzrostu wierzchołka korzenia z Quiescent Centre 6.2.1. Wierzchołek korzenia rzodkiewki . 6.2.2. Quiescent Centre, a stabilność układu komórek . 6.2.3. Wierzchołek wygenerowany przez komputer . 6.3. Symulacje przebudowy układu komórek w trakcie regeneracji czapeczki . 6.3. l. Regeneracja czapeczki jako wynik przebudowy układu komórek . 6.3.2. Znaczenie bazypetalnego przesunięcia pola TW dla przebudowy układu komórek 6.3.3. Czy otwarcie merystemu jest trwałe? 7. Dyskusja 7.1. Podziały komórek w głównych kierunkach wzrostu nowym elementem symulacji . 7.2. Orientacja płaszczyzny podziałowej. Główne kierunki wzrostu, a główne • kierunki naprężeń 7.3. Stabilność układu komórek . 7.4. Opisy wzrostu . 7.5. O niektórych rozwiązaniach przyjętych w algorytmie . 8. Podsumowanie wyników . 9. Wnioski . Dodatek Piśmiennictwo . Summary ??'????? |