ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]33349 |
Wymiar: |
14.5x20.5cm |
Nr wydania: |
1 |
Seria: |
- |
Ilość stron: |
324 |
Ocena: |
- |
Waga: |
0,40 kg |
Indeks: |
610[zasłonięte]01615KS |
Rok wydania: |
2012 |
Autor: |
Bielawski Krzysztof |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Stan: |
Nowa |
Wydawca: |
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Opis książki
Podtytuł: Komentarz filologiczny
Książka ma pionierski charakter nie tylko w polskim, ale i międzynarodowym wymiarze. Uwaga uczonych koncentrowała się bowiem do tej pory na muzycznej stronie zachowanych hymnów delfickich Atenajosa i Limeniosa, peanu berlińskiego anonimowego autora, hymnów Mesomedesa czy epitafium Sejkilosa. I choć wydawano teksty tych wszystkich autorów, to jednak wciąż umykał uwadze badaczy aspekt literacki. Tu i ówdzie pojawiały się wprawdzie refleksje krytyczne, ale wynikały one z potrzeby uzasadnienia wprowadzonych koniektur i ograniczały się do zwięzłego komentarza albo miały charakter incydentalny, a ich rozproszenie i brak metodologicznej spójności zamazywały przejrzystość interpretacyjną. Z punktu widzenia środowisk artystycznych, które zajmują się rekonstrukcją starożytnych zapisów muzycznych, książka dr. Krzysztofa Bielawskiego jest wyjątkowo przydatna i długo oczekiwana, gdyż umożliwia dokładne rozumienie tekstów literackich i ich kulturowej funkcji w najpełniejszym wymiarze. Autor poddał je skrupulatnej interpretacji, osadził w kontekście literackim, w tradycji genologicznej i historycznej. W ten sposób nie tylko uzupełnił, a nawet miejscami poprawił wydania oraz komentarze, lecz także jako pierwszy stworzył małe odrębne monografie poszczególnych autorów. W rezultacie otrzymaliśmy spójną syntezę monograficznie opracowanych tekstów muzycznych.
Z recenzji prof. dr. hab. Kazimierza Korusa