Teisco S-100P jest monofoniczne ustawiony syntezator od 1979 roku. Było kilka takich klawiatur całym w czasie, a wcześniej, w tym Roland SH-2000 i ARP solista Pro . Dali szybki dostęp do ogólnych dźwięków, a często były przeznaczone do zasiadania na szczycie innej klawiatury, takie jak narządu.
Szybki rzut oka na 32 dźwięków w ofercie może odwrócić te podniesione na nowoczesnych wirtualnych analogów z 1000 wspomnień: tuba, flet, gitara hawajska, gwizdek ... a jednak, to jest zaskakująco dobrze funkcjonalny i przydatny mały syntezator, że wciąż zasługuje na miejsce w otoczeniu większe, mądrzejsze i braci droższych.
Teisco sprzęt można również znaleźć pod etykietą Kawai - ta ostatnia firma kupiła dawny i trochę czasu, aby zmienić nazwę marki. Model Kawai ma drewno efekt przedni dolny panel otaczają gdzie Teisco jest w całości z metalu, ale poza tym dwie są identyczne. Oni pochodzi z podstawką muzyki że sloty na dwa otwory na górze, są 37-klucz, CC, który ma 32 zaprogramowanych dźwięków, które są wybierane za pomocą przełączników pod klawiaturą, a lewy panel sterowania, który paraduje podstawowych funkcji wydajności .
Dźwięki same w sobie są różnej jakości. Realizm nie na 100P jest mocnym punktem jest - bassoonists mogą spać spokojnie, a monofoniczne fortepian wydaje się nieco bezsensowne - ale wiele z nich przyjemność grać, a kilka jest całkiem użyteczny. Dźwięki basowe posiadają solidne niskie tony, shakuhachi jest sprawne i efektywne, a cztery "Synthe" dźwięki mają surowość przyjemny. Ograniczony Podkręcanie zapewniana przez kontrole panel zawiera niezdarną pitch-bend suwak, filtr "blask", i szybkość modulacji, jak również oktawy w górę / w dół portamenta (i glissando) czas, dostroić, objętości oraz trzy tryby klawiatury wyzwalania.
Być może najbardziej nieoczekiwane i ciekawe aspekty tego skromnego syntezatora niewiele jest wbudowana w aftertouch pogłos i przyporządkowania. Reverb jest typu sprężyny z pokrętłem LEVEL efekt na panelu; aftertouch posiada również pokrętło czułości do własnych swoją grę, a mogą być kierowane jednocześnie do wielu odbiorców, w tym Pitch Bend w górę / dół, filtr, ilość vibrato i " warczeć ". Stopień elastyczności to dodaje do dźwięków inaczej prostych sprawia, że ten synth znacznie bardziej wyraziste niż wiele więcej patchable monos czasu. Istnieje również "efekty" sekcja pozwalając na przełączanie porta / glissando, trzymaj / podtrzymywać pamiętać, powtarzać i - Kolejną miłą cechę - flanger.
Istnieje minimalne komunikacyjna tutaj: wysokie i niskie wyjścia, gniazda słuchawek i wejście na pedał ekspresji regulacją głośności - ale zaletą jest to, że 100P prosi do odtwarzania. Zapomnij CV / Gate, Twój MIDI i USB - zapomnieć ile demisemiquavers można kwantyzować na 300BPM - wyginanie stawów palców i się zabawić!