Wydawnictwo: MigraOprawa: miękkaStron: 304Wymiary: 205x260
Podręcznik realizuje w pełni cele zawarte w Podstawie programowej - uczy funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym (e-banki, e-nauka, e-praca, metody komunikacji, Internet) oraz pokazuje praktyczne metody wykorzystania środków i narzędzi technologii informacyjnej.Zawiera ponad 250 ćwiczeń oraz 100 pytań i problemów - ciekawych i przemyślanych metodycznie. Przejrzysty układ graficzny podręcznika pomaga łatwo odnaleźć dane zagadnienie, a przystępny język - szybko je przyswoić.Podręcznik ma budowę modułową (rozdziały rozdzielono celowo dodatkowymi, niebieskimi kartkami), składa się z 26 tematów. Każdy z nich jest poprzedzony przez - umieszczony na oddzielnej kartce - czytelny, szczegółowy spis omawianych zagadnień, stanowiący gotowy konspekt lekcji. Dzięki temu zarówno uczniowie, jak i nauczyciele od razu dowiedzą się, co będzie omawiał dany temat. Każdy moduł prezentuje kilka tematów - ich układ został dobrze przemyślany pod kątem metodycznym. Zalecam realizowanie ich w ramach danego modułu w podanej kolejności, natomiast kolejność realizacji poszczególnych modułów można dostosować do własnego planu pracy.Książka podzielona na tematy, ułożone w przemyślany sposób, stanowi nieocenione źródło wiedzy metodycznej dla nauczycieli w realizacji zajęć z TI. Nauczyciele nie tylko dowiedzą się, czego uczyć, ale również, jak to zrobić.Wiele zagadnień przedstawiam w postaci tabel czy schematów, ułatwiając rozumienie różnych pojęć i metod. Dokonywane są w ten sposób prezentacje, np. środków i narzędzi TI (temat 8), porównania, np. podłączeń do Internetu (temat 11), zestawienia zalet i wad, np. sposobów publikowania stron WWW w Internecie (temat 26), formatów plików graficznych (temat 15), określenia różnic, np. między e-sklepem i e-aukcją (temat 5).Każdy temat zawiera wyróżnione specjalną ikoną:* Ćwiczenia - objaśniają i uzupełniają prezentowane treści nauczania; uczniowie mogą od razu sprawdzić poznane wiadomości w praktyce;* Metody (Aby..., należy...) - w których opisany jest ogólny sposób postępowania;* Definicje - porządkują wiadomości; nie należy zalecać uczenia się ich na pamięć, ale uczyć ich rozumienia; zawsze można wrócić do strony, gdzie są opisane.W zakończeniu każdego tematu znajdują się następujące hasła:* Warto zapamiętać - ułatwia podsumowanie, powtórzenie, zebranie w kilku punktach najważniejszych informacji;* Pytania, problemy - umożliwiają utrwalenie wiedzy, ułatwiają ocenianie uczniów;* Zadania - sprawdzają opanowanie zdobytej wiedzy.