Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TECHNIKI I METODY PRZESŁUCHAŃ.

11-07-2015, 13:08
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 100 zł     
Użytkownik cyberLUDZIK (0)
numer aukcji: 5491237925
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 17   
Koniec: 11-07-2015 12:53:29
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

 

 

przesluchania

 

 

 

PRZESŁUCHANIE – to czynność definiowana prawem ale i psychologią. I choć to dwie
bardzo odległe definicje, to jednak się wzajemnie nie wykluczają. Poniekąd nawet
dopełniają i uzupełniają się nawzajem. Definicja psychologiczna, w dużym
uproszczeniu sprowadza przesłuchanie do rozmowy dwóch stron (osób) na której
przebieg obie mają wpływ poprzez wzajemną interakcję. Definicja prawna czynności
przesłuchania określa wymogi formalne jakie muszą być spełnione, aby rozmowę
nazwać przesłuchaniem w prawnym rozumieniu tego słowa i aby owa „rozmowa”
powodowała określone kodeksowo skutki prawne.


Przesłuchanie to proces przede wszystkim psychologiczny którego cel jest poznawczy.
Skuteczne przesłuchanie jest dalekie od prymitywnych wzorców znanych z filmów
sensacyjnych czy pozbawionych należytego kontekstu i wyjaśnienia zachodzących
procesów relacji dziennikarskich.


Przesłuchiwani jesteśmy permanentnie. I to nie tylko przez policjantów, prokuratorów,
urzędników organów kontroli, sędziów itd… Nie rzadziej też sami przesłuchujemy.
I nawet nie mamy tego świadomości. Rodzice przesłuchują dzieci na okoliczność „tego
co było w szkole”. Szefowie przesłuchują podwładnych rozliczając ich z powierzonej
pracy. Audytorzy przesłuchują na okoliczność badanego zdarzenia. I przykłady można
by mnożyć… Tylko najczęściej nikt nie nazywa tego przesłuchaniem.

 
Wolimy synonim „rozmowa”.


Profesjonalne przesłuchanie to swoista gra psychologiczna nastawiona na określone
cele pomiędzy przesłuchującym a przesłuchiwanym. Gra wymagająca wiedzy,
znajomości taktyki i umiejętność doboru metody badania. To umiejętność rozpoznania
intencji, ujawnienia obaw badanego, przyczyn jego ewentualnej nieszczerości i przełamania
jego oporów. To kwestia nie tylko identyfikacji kłamstwa, ale i obiektywnej oceny jego
przyczyny. Wszak nie zawsze kłamstwo jest skutkiem zamierzonym kłamiącego. To kwestia
takiego poprowadzenia rozmowy aby wydobyć pozornie niedostępne (zapomniane) informacje
z pamięci słuchanego. Ale to także techniki behawioralne prowadzące do oceny
postawy badanego często bez jego świadomej współpracy.


Umiejętne prowadzenie takich rozmów pozwala nie tylko na ujawnienie „czarnej owcy”
w zespole, ale i na rzetelną ocenę naszych współpracowników i ich lojalności wobec
pracodawcy. Pozwala ujawniać postawy dwulicowe i wykazywać rzeczywiste intencje
osób wobec badanego zjawiska (zdarzenia czy czynności). Umożliwia rozpoznawanie
kontrahentów podczas procesów negocjacyjnych.


Znajomość poszczególnych technik pozwala nam także na skuteczną obronę i rozpoznanie
ich stosowania wobec nas. A to ostatnie może być nam przydatne coraz częściej. Bo coraz
częściej możemy zetknąć się z osobami profesjonalnie przygotowanymi do prowadzenia
takich „rozmów”. Z metodyki przesłuchań szkoleni są nie tylko policjanci, prokuratorzy
czy sędziowie w stosunku do których to nawet nie powinno nikogo dziwić. Szkoleni
w tym zakresie są także urzędnicy wielu państwowych organów kontroli (np. skarbowych),
inspektorzy, audytorzy wewnętrzni w korporacjach itd… Lista jest naprawdę długa i coraz dłuższa.

 

 

 

Proponujemy Państwu specjalistyczne szkolenie dedykowane (zamknięte) pt.:

 

 

 

 

linia

 

 


TECHNIKI I METODY PRZESŁUCHAŃ

 
Techniki badania osób i taktyka zdobywania informacji
poprzez rozmowy, rozpytania i przesłuchania.

 
Stosowane metody ataku i obrony.

 

 

 

linia

 

 

 


w wersji podstawowej obejmującej zagadnienia jak w tytule, oraz w wersjach
rozszerzonych z rozbudowanym modułem warsztatowym oraz z dodatkowym
modułem prawnym obejmującym uprawnienia przesłuchiwanego (podejrzanego,
świadka, poszkodowanego) oraz inne kwestie formalno-prawne związane
z czynnością przesłuchania.

 


Z proponowanym programem ramowym szkolenia można zapoznać się na naszej
stronie internetowej www.SPECJALISTA.edu.pl (w dziale BEZPIECZEŃSTWO).
 

 

 

Prezentowany tam program jest każdorazowo modyfikowany do zindywidualizowanych
potrzeb i wymagań zamawiającego szkolenie. Szczegółowe informacje w tym zakresie
na ww. stronie internetowej oraz pod niżej podanym numerem telefonu.

 

 

 

 

W opisanym zakresie tematycznym realizujemy

także szkolenia otwarte (ogólnodostępne).

 

 

 

 

 

U W A G A !


Korzystając z opcji „Kup Teraz
KUPUJESZ TYLKO INDYWIDUALNĄ WYCENĘ
usługi szkoleniowej w wersji dedykowanej (zamkniętej).

 


Jeżeli po wycenie usługi będziesz chciał zakupić ją poprzez serwis Allegro, poinformuj nas o tym, a my wystawimy dla ciebie odpowiednią ofertę umożliwiającą zakup danej usługi zgodnie z wcześniej uzgodnionymi jej indywidualnymi parametrami wykonania i wyceny.


Jeżeli po zakupie wyceny usługi zakupisz samą usługę w oparciu o jej wcześniejszą wycenę, możesz otrzymać rabat w cenie usługi w wysokości kwoty zapłaconej za jej wycenę.

 


Ze szczegółowym opisem usługi oraz jej cennikiem zależnym m. in. od różnych wariantów realizacyjnych można zapoznać się na ww. stronie internetowej (www.specjalista.edu.pl).

 

 

 

 

szkolenia

 

 

 

Zapraszamy...