Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TECHNIKA RUCHU KOLEJOWEGO cz. 2 Gajda _____ SPIS

28-07-2014, 10:11
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 13.99 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 4434504049
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 6   
Koniec: 28-07-2014 09:44:12

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

kontakt komentarze nasza oferta strona o mnie

 

przedmiot aukcji:

TECHNIKA RUCHU KOLEJOWEGO

CZĘŚĆ 2

TECHNOLOGIA RUCHU KOLEJOWEGO

 

Bronisław Gajda

Wydawnictwo: WKŁ, 1978
Oprawa: miękka
Stron: 402
Stan: bardzo dobry, nieaktualne pieczątki

Zasady techniki ruchu kolejowego, a w szczególności prędkość ruchu pociągów, siły działające na pojazdy trakcyjne (opory ruchu, siły hamowania i pociągowa), sposoby obliczania masy pociągów oraz manewry taborem. Przelo-towość linii kolejowych, przepustowość stacji i szlaków oraz zdolność przetwórcza stacji rozrządowych i sposoby zwiększania zdolności transportowej kolei, a także regulaminy techniczne stacji kolejowych i wykresy ruchu pociągów.

Odbiorcy: uczniowie techników kolejowych oraz pracownicy służby ruchu PKP.

 

SPIS TREŚCI:

Rozdział 1. Prowadzenie ruchu pociągów na odcinku wyposażonym w dyspozytorskie urząd: enia nastawcze.
1.1. Pojęcia podstawowe. 11
1.2. Ogólne zasady prowadzenia ruchu na odcinku DUN. 12
1.3. Prowadzenie ruchu pociągów przy sprawnym działaniu urządzeń . . 13
1.3.1. Prowadzenie ruchu pociągów na jednotorowym odcinku DUN . . 15
1.3.2. Prowadzenie ruchu pociągów na dwutorowym odcinku DUN . . 15
1.4. Prowadzenie ruchu pociągów w razie przeszkód w działaniu urządzeń 16
1.4.1. Przeszkody w działaniu urządzeń zdalnego sterowania  16
1.4.2. Przeszkody w działaniu przekaźnikowych urządzeń nastawczych . . 16
1.4.3. Przeszkody w działaniu samoczynnej blokady liniowej  17
1.4.4. Zatrzymanie pociągu przed semaforem wskazującym sygnał „Stój"
lub sygnał wątpliwy. 17
1.4.5. Nieprawidłowe działanie zwrotnicy ma stancji wykonawczej . 19
1.4.6. Nastawianie miejscowe oraz całkowita przerwa łączności . 19
1.4.7. Obsługa bocznicy 20
1.4.8. Uszkodzenie samoczynnej sygnalizacji świetlnej na przejeździe . . 21
1.4.9. Nieprawidłowe działanie urządzeń zrkił .oraz usunięcie usterek . . 21
1.5. Manewry stacyjne 21

Rozdział 2. Funkcjonowanie posterunków dróżników przejazdowych 23
2.1. Zasady funkcjonowania posterunków dróżników przejazdowych . . 23
2.2. Sposoby powiadamiania dróżników przejazdowych o ruchu pojazdów szynowych i wszelkich zdarzeniach ruchowych. 25
2.3. Pełnienie służby przez dróżnika przejazdowego. 26
2.4. Usterki w działaniu urządzeń zabezpieczających przejazd kolejowy . 26
2.5. Regulamin obsługi przejazdu. 26

Rozdział 3. Postępowanie w razie nadzwyczajnych wydarzeń, zagrożenia bezpieczeństwa ruchu pociągów i życia ludzkiego. 28
3.1. Zasady postępowania w przypadkach zagrożenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego 28
3.2. Wydarzenia niepomyślne z ludźmi 29
3.3. Nadzwyczajne wydarzenia w ruchu pociągów na szlaku . . . . 30
3.3.1. Cofanie pociągu ze szlaku na stację 30
3.3.2. Rozerwanie pociągu na szlaku. '32
3.3.3. Zbiegnięcie wagonów ze stacji na szlak. 33
3.4. Zagrożenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego przez wydarzenia żywiołowe  34
3.4.1. Pożar w pociągu 34
3.4.2. Zaspy śnieżne. 34
3.4.3. Gwałtowna ulewa lub przybór wód 35
3.5. Uszkodzenia urządzeń technicznych stałych lub ruchomych . 35
3.5.1. Pęknięcie szyny w torze. 35
3.5.2. Uszkodzenie sieci trakcyjnej.• 36
3.5.3. Uszkodzenie wagonu w pociągu . 36
3.5.4. Usterki w osygnalizowaniu pociągu 38

Rozdział 4. Manewry taboru kolejowego40
4.1. Pojęcie i cel manewrów. 40
4.2. Organizacja pracy manewrowej. 41
4.3. Zakres czynności i obowiązki personelu zatrudnionego przy manewrach 42
4.4. Zasady i sposoby wykonywania manewrów 43
4.4.1. Zasady wykonywania manewrów. 43
4.4.2. Sposoby wykonywania manewrów . 45
4.5. Założenia teorii manewrów stacyjnych , ' 48
4.6. Regulamin pracy manewrowej. 48
4.7. Przygotowanie składu wagonów do rozrządzania. 49
4.7.1. Oględziny techniczne składu 49
4.7.2. Oględziny handlowe składu i przyjęcie go od drużyny konduktorskiej 50
4.7.3. Sporządzanie karty rozrządowej. 50
4.7.4. Luzowanie sprzęgów i rozłączanie przewodów hamulcowych . 51
4.7.5. Podawanie składu na górkę rozrządową. 51
4.8. Technologia pracy manewrowej. 53
4.8.1. Urządzenia do rozrządzania i przesuwania wagonów  53
4.8.2. Urządzenia do hamowania rozrządzanych wagonów. 55
4.8.3. Rozrządzanie wagonów. 59
4.8.4. Zabezpieczenie wagonów przed umknięciem 63
4.9. Zasady bezpieczeństwa pracy podczas manewrów. 64
4.9.1. Bezpieczeństwo ludzi. 64
4.9.2. Bezpieczeństwo taboru. 65
4.9.3. Bezpieczeństwo urządzeń 69
4.10. Metody pracy manewrowej obcych zarządów kolejowych  70
4.11. Organizacja pracy miejscowej 75

Rozdział 5. Zasady zestawiania pociągów 77
5.1. Warunki włączania wagonów do pociągów kursujących w komunikacji międzynarodowej. 77
5.2. Warunki włączania wagonów do pociągów kursujących w komunikacji wewnętrznej 77
5.2.1. Charakterystyka wagonów .  78
5.2.2. Warunki ładowania wagonów. 86
5.2.3. Cechy szczególne szlaków 87
5.2.4. Rozmieszczenie hamulców w pociągu 88
5.3. Zestawianie pociągów pasażerskich 89
5.4. Zestawianie pociągów towarowych 90
5.5. Zestawianie pociągów z uwzględnieniem siły pociągowej lokomotywy 91
5.6. Zestawianie pociągów z uwzględnieniem wymagań eksploatacji handlowej kolei. 91
5.7. Czynności przygotowawcze do wyprawienia pociągu  92
5.7.1. Czynności wykonywane na torach kierunkowych. 92
5.7.2. Czynności wykonywane na torach odjazdowych. 93

Rozdział 6. Wypadki i wydarzenia kolejowe. 95
6.1. Pojęcia umowne związane z wypadkami kolejowymi . . . . 95
6.2. Podział wypadków kolejowych. 97
6.3. Zgłoszenie wypadku i postępowanie wstępne przy wypadku . . 97
6.4. Zawiadomienie o wypadku 100
6.5. Dochodzenie w sprawie wypadku. 101
6.5.1. Pojęcie i cel dochodzenia 101
6.5.2. Organy powołane do prowadzenia dochodzeń 101
6.5.3. Badania na miejscu wypadku. 102
6.5.4. Szkic miejsca wypadku. 102
6.5.5. Protokół z oględzin 103
6.5.6. Przesłuchiwanie zainteresowanych i świadków 103
6.5.7. Sprawozdanie z dochodzenia 105
6.6. Zapobieganie wypadkom. 105
6.7. Organizacja niesienia pomocy oraz usuwania skutków wypadku . . 106
6.8. Rejestracja i statystyka wypadków 107
6.9. Wskaźniki wypadkowości i ich wykorzystanie 108


Rozdział 7. Regulaminy techniczne posterunków ruchu i punktów ekspedycyjnych . 109
7.1. Zasady opracowania i użytkowania regulaminów technicznych . . 109
7.1.1. Określenie i zawartość regulaminu technicznego punktów eksploatacyjnych kolei. 109
7.1.2. Opracowywanie i zatwierdzanie regulaminów 111
7.1.3. Znajomość i aktualność regulaminów . . 112
7.1.4. Wnoszenie poprawek, zmian i uzupełnień do regulaminów . . . 113
7.1.5. Wyciągi z regulaminu technicznego 114
7.1.6. Regulaminy obsługi punktów ekspedycyjnych 115
7.1.7. Regulaminy techniczne posterunków ruchu 116
7.1.8. Regulamin prowadzenia ruchu pociągów na szlaku. 117
7.1.9. Zawartość działek stanowiących dodatek do części stałej regulaminu technicznego stacji 120
7.1.10. Opracowanie regulaminów technicznych dla innych niż stacje jednostek kolejowych 124
7.1.11. Regulamin pracy transportu kolejowego na bocznicy  125
7.2. Opracowanie części stałej regulaminu technicznego. 126
7.3. Opracowanie dodatku do części stałej regulaminu technicznego . . 128
7.3.1. Plan schematyczny stacji (posterunku ruchu) 128
7.3.2. Plany urządzeń zabezpieczenia ruchu i tablice zależności . . . 130
7.3.3. Szkic sytuacyjny stacji i sąsiednich szlaków 132
7.3.4. Schematy łączności133
7.4. Opracowanie części zmiennej regulaminu technicznego  133
7.4.1. Tablica odbiegów pociągów 133
7.4.2. Technologia pracy pociągów 137


Rozdział 8. Prędkości ruchu pociągów. 141
8.1. Rodzaje prędkości ruchu pociągów 141
8.1.1. Czynniki ograniczające największą prędkość ruchu pociągów . . 141
8.1.2. Prędkość drogowa vd. 141
8.1.3. Prędkość konstrukcyjna vk 144
8.1.4. Prędkość techniczna vt. 145
8.1.5. Prędkość jazdy vt 145
8.1.6. Prędkość relacyjna vrp. 145
8.1.7. Prędkość handlowa Vh . . . 146
8.1.8.Rodzaje prędkości uwzględniane przy konstruowaniu wykresu ruchu
pociągów 147
8.2. Prędkości jazdy pociągów pasażerskich, towarowych i innych . . 148
8.3. Ograniczenia prędkości jazdy pociągów. 149

Rozdział 9. Opory ruchu pojazdów szynowych. 151
9.1. Rodzaje oporów ruchu. 151
9.2. Opór zasadniczy 152
9.2.1. Całkowity opór wagonów 156
9.2.2. Opór wagonów w składzie pociągu 157
9.2.3. Opór lokomotyw 157
9.2.4. Opór pociągu  159
9.2.5. Jednostkowy opór pojedynczych wagonów podczas manewrów . . 159
9.3. Opory dodatkowe 160
9.3.1. Opór w łukach. 160
9.3.2. Opór na pochyleniu toru 161
9.3.3. Opór na rozjazdach 164
9.3.4. Opór w tunelu . 164
9.3.5. Opór przyspieszenia. 165
9.3.6. Opór przy ruszaniu z miejsca. 166
9.3.7. Opór prądnicy wagonowej . . . . 167
9.4. Sposoby zmniejszania oporów ruchu 168

Rozdział 10. Siła pociągowa lokomotywy 
10.1. Właściwości ruchu koła po szynie 170
10.1.1. Prędkość liniowa, kątowa oraz wypadkowa kół pojazdów szynowych 170
10.1.2. Przyczepność kół pojazdów do szyn 176
10.1.3. Ruch zestawu kołowego po łuku. 179
10.2. Podstawowe wiadomości o sile pociągowej lokomotyw  180
10.2.1. Siły wywołujące ruch postępowy pociągu po torze kolejowym . . 180
10.2.2. Charakterystyki trakcyjne lokomotyw. 181
10.3. Siła pociągowa lokomotywy parowej 182
10.3.1. Napełnienie cylindrów . 182
10.3.2. Natężenie powierzchni ogrzewalnej kotła. 183
10.3.3. Rodzaje siły pociągowej lokomotywy parowej. 184
10.4. Siła pociągowa lokomotywy elektrycznej. 187
10.5. Siła pociągowa lokomotywy spalinowej 191
10.6. Siła pociągowa na haku. 192
10.7. Moc i sprawność lokomotyw 192
10.8. Charakterystyka porównawcza różnych rodzajów trakcji . . . 193

Rozdział 11. Hamowanie pociągu 194
11.1. Pojęcie siły hamowania. 194
11.2. Siła hamująca wzbudzona naciskiem klocków hamulcowych na koła . 195
11.3. Siła nacisku klocków hamulcowych 196
11.4. Współczynnik tarcia między klockiem a kołem. 196
11.5. Siła przyczepności kół do szyn. 202
11.6. Wielkość siły hamującej pociąg. 205
11.7. Droga hamowania pociągu 208
11.8. Masa hamująca pociągu. 210
11.8.1. Wymagana i rzeczywista masa hamująca pociągu . . . . . 210
11.8.2. Normy masy hamującej dla poszczególnych wagonów z hamulcami zespolonymi i ręcznymi. 213
11.8.3. Wyznaczanie wymaganego odsetka masy hamującej. 214
11.8.4. Ustalanie największej prędkości ruchu dla pociągów ze względu na rozporządzalny odsetek masy hamującej. 215
11.8.5. Postępowanie w razie braku wymaganej masy hamującej . . . 215

Rozdział 12. Ruch pociągów. 217
12.1. Warunki ruchu pociągu . 217
12.2. Wykres jednostkowych sił przyspieszających 218
12.3. Wyprowadzenie równania ruchu pociągu. 224
12.4. Zastosowanie równania ruchu pociągu. 228
12.4.1. Jazda na równi długości lx = 1461 m w czasie t1. 229
12.4.2. Jazda na wzniesieniu 6,l°/oo długości l2 = 1200 m w czasie t2 . . . 230
12.4.3. Jazda na spadku 4,2%o długości l3 = 1400 m, gdzie na odcinku, od km 3,5 do km 4,0 obowiązuje ograniczenie prędkości do 15 km/h
w czasie t3 231
12.4.4. Jazda na spadku 2,5%<> długości l4 = 1600 m przy prędkości pociągu na załomie profilu vh = 33,3 km w czasie t4. 233
12.5. Metoda graficzna obliczania prędkości i czasu jazdy pociągu . . . 234
12.5.1. Metoda graficzna obliczania prędkości jazdy jako funkcji przebytej drogi v = f(s). 235
12.5.2. Metoda graficzna obliczania czasu jako funkcji przebytej drogi t=f(s) 239
12.6. Uproszczony sposób określania prędkości i czasu jazdy pociągu . . 241

Rozdział 13. Masa pociągu. 245
13.1. Czynniki wpływające na masę pociągu. 245
13.2. Wzniesienia miarodajne. 245
13.3. Przekształcanie profilu linii kolejowej. 246
13.4. Określanie normy masy pociągu ze względu na wzniesienia miarodajne 247
13.4.1. Określanie normy masy pociągu, gdy wzniesieniem miarodajnym jest najbardziej strome wzniesienie na rozpatrywanym szlaku lub odcinku kolejowym . 248
13.4.2. Określanie normy masy pociągu, gdy wzniesieniem miarodajnym nie jest wzniesienie najbardziej strome na rozpatrywanym szlaku lub odcinku kolejowym 256
13.5. Określanie normy masy pociągu ze względu na różne okoliczności
ruchowe 261
13.5.1. Określanie normy masy pociągu pod względem możliwości ruszenia
z miejsca 261
13.5.2. Określanie normy masy pociągu ze względu na wytrzymałość sprzęgów wagonowych 262
13.5.3. Określanie normy masy pociągu w przypadku stosowania podwójnej trakcji parowej. 264

Rozdział 14. Wykres ruchu pociągów. 265
14.1. Rozkład jazdy pociągów. 265
14.2. Pojęcie wykresu ruchu pociągów. 266
14.3. Krzywa ruchu pociągu. 267
14.4. Budowa i treść wykresu ruchu pociągów. 274
14.5. Podział wykresów ruchu pociągów 275
14.5.1. Liczba torów głównych na szlaku 275
14.5.2. Zróżnicowanie prędkości ruchu pociągów różnych kategorii . . . 277
14.5.3. Rozmieszczenie na wykresie pociągów tego samego kierunku ruchu . 277
14.5.4. Rozmiary ruchu w obydwu kierunkach. 279
14.5.5. Czas zajęcia szlaków odcinka przez parę pociągów lub pociąg . . 279
14.5.6. Wielkość wykorzystania linii kolejowej. 280
14.6. Elementy składowe wykresu ruchu pociągów 281
14.7. Normy czasu postoju pociągów i lokomotyw na stacjach  282
14.8. Normy czasu jazdy pociągu na szlakach lub odstępach  283
14.9. Stacyjne odstępy czasu. 283
14.9.1. Interwał stacyjny krzyżowania pociągów %k 289
14.9.2. Interwał stacyjny niejednoczesnego przyjazdu pociągów xnv 290
14.9.3. Interwał stacyjny niejednoczesnego odjazdu pociągów %m 291
14.9.4. Interwał stacyjny następstwa pociągów xn. 291
14.9.5. Interwał stacyjny niejednoczesnego przyjazdu i odjazdu pociągów %np0 292
14.9.6. Interwał stacyjny niejednoczesnego odjazdu i przyjazdu pociągów t„op 292
14.10. Szlakowy odstęp czasu 292
14.11. Tryb i zasady konstruowania tras ruchu pociągów. 300

Rozdział 15. Przelotowość linii i odcinków kolejowych. 305
15.1. Wydajność transportowa kolei. 305
15.2. 'Zdolność przepustowa (przelotowość) szlaku kolejowego  309
15.2.1. Pojęcie zdolności przelotowej szlaku lub odstępu. 309
15.2.2. Przelotowość szlaku lub odstępu. 310
15.2.3. Pojęcie szlaku lub odstępu krytycznego . 311
15.2.4. Sposoby obliczania przelotowości. 312
15.3. Obliczanie maksymalnej przelotowości szlaku jednotorowego . . . 312
15.3.1. Ogólne zasady analitycznego sposobu 'Obliczania maksymalnej przelotowości szlaku jednotorowego. 312
15.3.2. Maksymalna zdolność przepustowa (przelotowość) szlaku dla równoległego wykresu ruchu pociągów, obliczona metodą analityczną . . 317
15.3.3. Maksymalna zdolność przepustowa (przelotowość) szlaku dla normalnego wykresu ruchu pociągów, obliczona metodą analityczną . . . 317
15.3.4. Analityczno-graficzny (tabelaryczny) sposób obliczania zdolności przepustowej (przelotowości) szlaku jednotorowego 318
15.3.5. Graficzny sposób obliczania zdolności przepustowej (przelotowości) odcinka jednotorowego. 319
15.4. Obliczanie maksymalnej przelotowości szlaku dwutorowego . . . 320
15.4.3. Maksymalna zdolność przepustowa (przelotowość) szlaku dwutorowego dla normalnego wykresu ruchu pociągów, obliczona metodą analityczną .321
15.4.4. Analityczno-graficzny (tabelaryczny) sposób obliczania zdolności przepustowej (przelotowości) szlaku dwutorowego324
15.5. Obliczanie technicznej zdolności przepustowej (przelotowości) szlaku krytycznego.325
15.6. Obliczanie użytecznej zdolności przepustowej (przelotowości) szlaku krytycznego.326

Rozdział 16. Zdolność przepustowa stacji329
16.1. Pojęcie zdolności przepustowej stacji .
16.1.1. Wiadomości wstępne
16.1.2. Sposoby obliczania zdolności przepustowej stacji
16.1.3. Warianty ustalania zdolności przepustowej stacji
16.1.4. Obciążenie stacji.
16.1.5. Analiza interwałów stacyjnych
16.1.6. Wąskie przekroje i ich analiza . .
16.2. Ustalanie przepustowości stacji sposobem analitycznym . .
16.2.1. Analityczny sposób ustalania przepustowości głowicy torów .
16.2.2. Analityczny sposób ustalania przelotowości grupy torów przyjazdowo -odjazdowych
16.2.3. Obliczanie zdolności przepustowej dużych stacji
16.3. Graficzny sposób ustalania zdolności przepustowej stacji
16.4. Obliczanie wydajności urządzeń służby trakcji
16.4.1. Zdolność przepustowa urządzeń trakcyjnych.
16.4.2. Zdolność przepustowa urządzeń energetycznych
16.4.3. Zdolność przepustowa urządzeń wodnych.

Rozdział 17. Zdolność przetwórcza stacji 354
17.1. Pojęcie zdolności przetwórczej stacji 354
17.2. Zdolność przetwórcza przy rozrządzaniu na torze poziomym . 354
17.2.1. Obliczanie czasu niezbędnego do wykonania pracy manewrowej na torze poziomym 354
17.2.2. Czas rozrządzania wagonów na torze poziomym. 356
17.2.3. Czas zestawiania wagonów na torze poziomym  357
17.3. Zdolność przetwórcza toru wyciągowego. 357
17.4. Obliczanie zdolności przetwórczej górki rozrządowej  360
17.4.1. Czas rozrządzania wagonów na górce rozrządowej. 360
17.4.2. Analityczny sposób określania zdolności przetwórczej górki rozrządowej . 361
17.5. Zdolność przetwórcza grupy torów kierunkowych. 378
17.6. Obliczanie zdolności przetwórczej stacji metodą graficzną . . . 380
17.7. Sposoby zwiększania zdolności przetwórczej stacji. 380

Rozdział 18. Zdolność ładunkowa stacji 
18.1. Pojęcie zdolności ładunkowej stacji 381
18.2. Czynniki ograniczające zdolność ładunkową stacji. 381
18.3. Obliczanie zdolności ładunkowej frontów, punktów i rejonów ładunkowych 381
18.3.1. Front ładunkowy 381
18.3.2. Punkt ładunkowy 382
18.3.3. Rejon ładunkowy 382
18.3.4. Zdolność ładunkowa. 383
18.4. Obliczanie zdolności ładunkowej stacji metodą analityczną . . . 383
18.5. Obliczanie zdolności ładunkowej stacji metodą graficzną . . . 384
18.6. Sposoby zwiększania zdolności ładunkowej stacji. 385

Rozdział 19. Sposoby zwiększania zdolności przewozowej linii kolejowej . 386
19.1. Pojęcie zdolności przewozowej linii kolejowej 386
19.2. Sposoby organizacyjno-techniczne zwiększania zdolności przewozowej
linii kolejowej  387
19.2.1. Przyspieszenie przepuszczania pociągów przez szlak miarodajny . . 387
19.2.2. Zwiększenie współczynnika przyczepności. 387
19.2.3. Zastosowanie niesymetrycznego wykresu ruchu pociągów . . . 387
19.2.4. Zastosowanie pakietowego wykresu ruchu pociągów  388
19.2.5. Zastosowanie popychania i trakcji wielokrotnej. 388
19.2.6. Przepuszczanie pociągów o podwójnej (zdwojonej) masie . . . 389
19.2.7. Wyprawianie pociągów po torze niewłaściwym na linii dwutorowej 389
19.3. Zwiększanie zdolności przewozowej poprzez modernizację infrastruktury kolejowej (urządzeń technicznych stałych). 390
19.3.1. Modernizacja urządzeń prowadzenia ruchu pociągów  390
19.3.2. Modernizacja urządzeń nastawczych na stacji 390
19.3.3. Budowa dodatkowych mijanek na liniach jednotorowych . . . 391
19.3.4. Budowa posterunków odstępowych na liniach dwutorowych . . 392
19.3.5. Częściowe układanie drugiego toru na liniach jednotorowych . . 393
19.3.6. Wydłużenie torów stacyjnych na mijance w stronę szlaku miarodajnego 393
19.3.7. Krzyżowanie pociągów bez zatrzymania na posterunku zapowiadaw-
czym linii jednotorowej 394
19.3.8. Podwajanie torów na szlaku jednotorowym 396
19.3.9. Łagodzenie profilu podtorza linii kolejowej 396
19.4. Zwiększanie zdolności przewozowej poprzez modernizację taboru kolejowego. 397
19.4.1. Wpływ doboru masy pociągu na zdolność przewozową linii kolejowej 397
19.4.2. Wprowadzanie do eksploatacji silniejszych lokomotyw . . . . 398
19.4.3. Wprowadzanie do eksploatacji wagonów o większej ładowności . . 398
19.4.4. Wprowadzanie nowoczesnych hamulców i łożysk tocznych w taborze 400
19.5. Doraźne sposoby zwiększania zdolności przepustowej linii kolejowej 401
19.5.1. Wyprawianie pociągów w odstępie czasu. 401
19.5.2. Przenośne posterunki telefoniczne i żywa blokada. 401
19.5.3. Ruch karawanowy  402

 

 

TECHNIKA RUCHU KOLEJOWEGO cz. 2 Gajda _____ SPIS

strona o mnie | nasza oferta | komentarze | kontakt

Copyright © 2011 Profi-Libris Marcin Badocha
created by krzysztofschmidt