Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TECHNIKA NOWOCZESNEJ FOTOGRAFII FOTOGRAFIA 1949

20-03-2012, 16:48
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Aktualna cena: 22.50 zł     
Użytkownik nietylkodlamoli
numer aukcji: 2212260254
Miejscowość Chorzów
Wyświetleń: 8   
Koniec: 23-03-2012 20:23:43
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

NASZE AUKCJE KOMENTARZE STRONA O MNIE KONTAKT
 
TECHNIKA NOWOCZESNEJ FOTOGRAFII
FOTOGRAFIA PRAKTYCZNA CZĘŚĆ I i II

 

 

Księgarnia  Wł. Wilak   w   Poznaniu 1949, stan db+ (zakurzona), str 452
ISBN
 

 

SPIS   RZECZY
Bibliografia
Przedmowa
Rozdział I.   Aparat, obiektyw i format
Aparat   i   format
Obiektyw
Garść wiadomości o błędach obiektywów
Kilka słów o historii obiektywu
Przegląd   obiektywów
Obiektywy   z   warstwą   ochronną
Ogniskowa obiektywu
Jasność obiektywu
Głębia   ostrości
Głębia  ostrości w praktyce
Najlepszy sposób nastawiania na ostro
Migawka
Kadłub   aparatu
Celownik
Celowniki przy kamerach małoobrazkowych
Dalomierz
Sprzężony  dalomierz
Najważniejsze typy aparatów
Kamery małoobrazkowe 35 najwyższej  klasy
Uproszczone kamery 35 mm
Kamery  małoobrazkowe  innych   formatów
Rolleiflek,  Rolleicord,  Superb,   Ikoflex   i   inne
Contaflex,  Alpa, Exacta i inne
Super Ikonta  i pokrewne
Ikonta i pokrewne
Kamery na płyty
Kamery lustrzane na płyty  .    ,
Kamery sportowe z migawką szczelinową
Kamery skrzynkowe
Pochwała  małoobrazkowej  kamery
Tęsknota do dużego formatu .
Pogawędka o idealnym aparacie
Kupno używanego aparatu
dział II.   Film
Wybór filmu
Stopień czułości filmu na barwy
Ogólna czułość filmu
Ziarno  filmów
Zdolność  rozgraniczania
Gradacja
Tolerancja w naświetleniu
Odblaski i dyfuzja
Solaryzacja
Porównanie stopni czułości filmów
Tabelka  porównawcza
Trzy grupy filmów
Rozdział III.   Technika zdjęcia
Technika zdjęcia
Ostry  negatyw
Nastawienie na ostro
Nieskończoność
Skala ostrości w głąb
Perspektywa, punkt widzenia, wielkość obrazu
Uwagi o nastawieniu na ostro
Tabela szybkości poruszających się motywów .
Od czego zależy naświetlenie
Warunki  świetlne
Barwa   przedmiotu   zdjęcia
Czułość  filmu
Przysłona
Szybkość migawki
Rodzaj wywoływania
Tabele i  światłomierze
Tabela naświetleń
Światłomierz optyczny
Światłomierz   fotoeleWryczny
Użycie  filtrów
Filtry  korekcyjne
Filtry kompensacyjne
Filtry w praktyce
Jak działają filtry
Tabela zastosowania  filtrów
Tabelka przedłużeń czasu naświetlenia
Filtry polaryzacyjne
Garść praktycznych wskazówek
Rozdział IV.    Przy sztucznym świetle
Sztuczne   światło
Tabela naświetleń przy świetle elektrycznym
Czas naświetlenia przy lampach Nitraphot
Czas naświetlenia przy świetle elektrycznym
Czas naświetlenia w teatrze itd.
Czas naświetlenia przy innym świetle
Używanie lamp
Zagadnienia elektrotechniczne
Wybór  filmu
Światłomierz fotoelektryczny
Reflektory
Tło zdjęcia
Uwagi o portretach
Kombinowane oświetlenie
Spotlight
Soft focus
Zdjęcia na ulicy
Zdjęcia w teatrze
Fotografia przy świetle błyskowym
Żarówki błyskowe
Rozdział V.   Różne dziedziny fotografii
Krajobraz
Zima
W górach
Nad morzem
Architektura
Portret
Wnętrza
Zdjęcia   sportowe
Zdjęcia przy sztucznym  świetle
Reprodukcje
Zdjęcia prasowe
Zdjęcia zwierząt
Zdjęcia   roślin
Zdjęcia   struktury
Reżyserowanie  motywu
Fotomontaż
Zdjęcia   seryjne
Sporządzanie przeźroczy
Zdjęcia   w   podróży   .
Zdjęcia pod światło
Woda  jako  motyw
Człowiek przy pracy
Światło   podczerwone
Fotografowanie z bliska
Rozdział VI.    Wywoływanie
Ciemnia i jej urządzanie
Sprzęt  w   ciemni   .
Ile płynów potrzebujemy w ciemni
Wywoływacze
Recepty  na wywoływacze
Wywoływacze do płyt i papierów
Wywoływacze   umiarkowanie  drobnoziarniste
Wywoływacze szczególnie drobnoziarniste
Wywoływacze ultra drobnoziarniste
•Garść  wskazówek  laboratoryjnych
Przebieg wywoływania
Narkoza  płyt  i  filmów
Zakończenie wywoływania
Przebieg utrwalania
Płukanie   negatywów
Suszenie  negatywów
Wadliwe  negatywy
Osłabianie i wzmacnianie
Wzmacnianie
Osłabianie
Usuwanie plam
Uwagi o wywoływaniu
Rozdział VII.    Pozytyw
Odbitka  stykowa
Wybór papieru
Kopiowanie na papierze chlorosrebrowym .
Kopiowanie na papierze bromowym
Bromek potasu
Wykańczanie odbitek
Szklisty połysk
Barwienie obrazów bromowych .
Kąpiele  barwiące
Techniki szlachetne
Rozdział VIII.   Powiększanie
Rzutniki i -sprzęt do powiększania
Ciemnia  i  jej  oświetlenie
Czego nie wiemy o powiększeniach
Wybór papieru do powiększeń
Uwagi o  doborze papieru
Technika powiększania
Ustalenie wycinka
Wybór formatu i powierzchni papieru
Ustalenie czasu naświetlenia
Tajemnica pięknego obrazu
Ekran i papier
Wywoływanie
Utrwalanie i płukanie
Multigrade, Gevaluxe, Gravura  Carbon
Poprawianie obrazów powiększeniem
Efekt  Calliera
Uwagi o powiększaniu
Rozdział IX.   Wykańczanie obrazów
Retusz odbitki
Obcinanie i naklejanie obrazów
Złota proporcja
Przechowywanie negatywów
Rozdział X.   Światło i barwa
Pochłanianie promieni i barwa przedmiotów
Fotografowanie   w   barwach   naturalnych
Płyty  Autochrom  Lumiere'a
Metoda subtraktywna
Metoda  subtraktywna  w praktyce
Przegląd kolorowych filmów pozytywowych
Wywoływanie filmów barwnych
Wywoływanie filmu Agfacolor
Wywoływanie  filmu Ektachrome
Wywoływanie filmów Lumiere'a
Barwne pozytywy na papierze;
Praktyczne uwagi o fotografii kolorowej
Kłopoty z niebieskim odcieniem
Rozdział XI.   Błędy w fotografii
Błędy  przed  zdjęciem
Błędy w czasie zdjęcia
Błędy  w   czasie  wywoływania
Błędy w czasie utrwalania
Błędy w czasie płukania
Błędy w czasie suszenia
Błędy przy kopiowaniu na papierach do wywoływania
Błędy. w czasie powiększania
Błędy w czasie wykańczania, obrazów
Rozdział XII.   Słowniczek nazw odczynników fotograficznych
Słowniczek nazw
Zamiana jednostek miar i wag
Indeks  alfabetyczny




Zapraszam na inne moje aukcje


 

 

 

 

WYSYŁKA DANE FIRMOWE CERTYFIKATY
1.Koszt wysyłki jest zgodny z cennikiem Poczty Polskiej
2.Przy zakupach na kilku aukcjach
proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów wysyłki.
3.Odbiór osobisty możliwy od 16 - 20
po ustaleniu terminu odbioru.
Jacek Ciba
Antykwariat internetowy Nie tylko dla moli
Siemianowicka 158/3, 41-503 Chorzów
REGON: 240[zasłonięte]155, NIP: 627[zasłonięte]221-59

 



Dodano 2[zasłonięte]012-02 19:29
UWAGA!!!


CZAS DOSTAWY KTÓRY Z GÓRY NARZUCA I PODAJE ALLEGRO JEST NIEZGODNY Z REGULAMINEM DORĘCZYCIELA (POCZTA POLSKA).

DLA PRZESYŁKI EKONOMICZNEJ WYNOSI ON 7 DNI ROBOCZYCH A DLA PRIORYTETU 3 DNI ROBOCZE.