|
TECHNIKA NOWOCZESNEJ FOTOGRAFII FOTOGRAFIA PRAKTYCZNA CZĘŚĆ I i II
Księgarnia Wł. Wilak w Poznaniu 1949, stan db+ (zakurzona), str 452 ISBN
SPIS RZECZY Bibliografia Przedmowa Rozdział I. Aparat, obiektyw i format Aparat i format Obiektyw Garść wiadomości o błędach obiektywów Kilka słów o historii obiektywu Przegląd obiektywów Obiektywy z warstwą ochronną Ogniskowa obiektywu Jasność obiektywu Głębia ostrości Głębia ostrości w praktyce Najlepszy sposób nastawiania na ostro Migawka Kadłub aparatu Celownik Celowniki przy kamerach małoobrazkowych Dalomierz Sprzężony dalomierz Najważniejsze typy aparatów Kamery małoobrazkowe 35 najwyższej klasy Uproszczone kamery 35 mm Kamery małoobrazkowe innych formatów Rolleiflek, Rolleicord, Superb, Ikoflex i inne Contaflex, Alpa, Exacta i inne Super Ikonta i pokrewne Ikonta i pokrewne Kamery na płyty Kamery lustrzane na płyty . , Kamery sportowe z migawką szczelinową Kamery skrzynkowe Pochwała małoobrazkowej kamery Tęsknota do dużego formatu . Pogawędka o idealnym aparacie Kupno używanego aparatu dział II. Film Wybór filmu Stopień czułości filmu na barwy Ogólna czułość filmu Ziarno filmów Zdolność rozgraniczania Gradacja Tolerancja w naświetleniu Odblaski i dyfuzja Solaryzacja Porównanie stopni czułości filmów Tabelka porównawcza Trzy grupy filmów Rozdział III. Technika zdjęcia Technika zdjęcia Ostry negatyw Nastawienie na ostro Nieskończoność Skala ostrości w głąb Perspektywa, punkt widzenia, wielkość obrazu Uwagi o nastawieniu na ostro Tabela szybkości poruszających się motywów . Od czego zależy naświetlenie Warunki świetlne Barwa przedmiotu zdjęcia Czułość filmu Przysłona Szybkość migawki Rodzaj wywoływania Tabele i światłomierze Tabela naświetleń Światłomierz optyczny Światłomierz fotoeleWryczny Użycie filtrów Filtry korekcyjne Filtry kompensacyjne Filtry w praktyce Jak działają filtry Tabela zastosowania filtrów Tabelka przedłużeń czasu naświetlenia Filtry polaryzacyjne Garść praktycznych wskazówek Rozdział IV. Przy sztucznym świetle Sztuczne światło Tabela naświetleń przy świetle elektrycznym Czas naświetlenia przy lampach Nitraphot Czas naświetlenia przy świetle elektrycznym Czas naświetlenia w teatrze itd. Czas naświetlenia przy innym świetle Używanie lamp Zagadnienia elektrotechniczne Wybór filmu Światłomierz fotoelektryczny Reflektory Tło zdjęcia Uwagi o portretach Kombinowane oświetlenie Spotlight Soft focus Zdjęcia na ulicy Zdjęcia w teatrze Fotografia przy świetle błyskowym Żarówki błyskowe Rozdział V. Różne dziedziny fotografii Krajobraz Zima W górach Nad morzem Architektura Portret Wnętrza Zdjęcia sportowe Zdjęcia przy sztucznym świetle Reprodukcje Zdjęcia prasowe Zdjęcia zwierząt Zdjęcia roślin Zdjęcia struktury Reżyserowanie motywu Fotomontaż Zdjęcia seryjne Sporządzanie przeźroczy Zdjęcia w podróży . Zdjęcia pod światło Woda jako motyw Człowiek przy pracy Światło podczerwone Fotografowanie z bliska Rozdział VI. Wywoływanie Ciemnia i jej urządzanie Sprzęt w ciemni . Ile płynów potrzebujemy w ciemni Wywoływacze Recepty na wywoływacze Wywoływacze do płyt i papierów Wywoływacze umiarkowanie drobnoziarniste Wywoływacze szczególnie drobnoziarniste Wywoływacze ultra drobnoziarniste •Garść wskazówek laboratoryjnych Przebieg wywoływania Narkoza płyt i filmów Zakończenie wywoływania Przebieg utrwalania Płukanie negatywów Suszenie negatywów Wadliwe negatywy Osłabianie i wzmacnianie Wzmacnianie Osłabianie Usuwanie plam Uwagi o wywoływaniu Rozdział VII. Pozytyw Odbitka stykowa Wybór papieru Kopiowanie na papierze chlorosrebrowym . Kopiowanie na papierze bromowym Bromek potasu Wykańczanie odbitek Szklisty połysk Barwienie obrazów bromowych . Kąpiele barwiące Techniki szlachetne Rozdział VIII. Powiększanie Rzutniki i -sprzęt do powiększania Ciemnia i jej oświetlenie Czego nie wiemy o powiększeniach Wybór papieru do powiększeń Uwagi o doborze papieru Technika powiększania Ustalenie wycinka Wybór formatu i powierzchni papieru Ustalenie czasu naświetlenia Tajemnica pięknego obrazu Ekran i papier Wywoływanie Utrwalanie i płukanie Multigrade, Gevaluxe, Gravura Carbon Poprawianie obrazów powiększeniem Efekt Calliera Uwagi o powiększaniu Rozdział IX. Wykańczanie obrazów Retusz odbitki Obcinanie i naklejanie obrazów Złota proporcja Przechowywanie negatywów Rozdział X. Światło i barwa Pochłanianie promieni i barwa przedmiotów Fotografowanie w barwach naturalnych Płyty Autochrom Lumiere'a Metoda subtraktywna Metoda subtraktywna w praktyce Przegląd kolorowych filmów pozytywowych Wywoływanie filmów barwnych Wywoływanie filmu Agfacolor Wywoływanie filmu Ektachrome Wywoływanie filmów Lumiere'a Barwne pozytywy na papierze; Praktyczne uwagi o fotografii kolorowej Kłopoty z niebieskim odcieniem Rozdział XI. Błędy w fotografii Błędy przed zdjęciem Błędy w czasie zdjęcia Błędy w czasie wywoływania Błędy w czasie utrwalania Błędy w czasie płukania Błędy w czasie suszenia Błędy przy kopiowaniu na papierach do wywoływania Błędy. w czasie powiększania Błędy w czasie wykańczania, obrazów Rozdział XII. Słowniczek nazw odczynników fotograficznych Słowniczek nazw Zamiana jednostek miar i wag Indeks alfabetyczny
Zapraszam na inne moje aukcje
|
|