PRZY ZAKUPIE KOLEJNYCH KSIĄŻEK, KOSZT PRZESYŁKI NIE WZRASTA:)
2001670 s., tw., 20 cmstan dobry
SPIS TREŚCI
Rozdział I
LITERATURA I HISTORIA 5
1. Ćwiczenie filologiczne -j
2. Język i historia: zwrot kognitywny 33
3. Nabożne widowisko 49
4. Sacrum ^q
5. Formy pobożności 75
Rozdział II
PRZEMIANY W ONTOLOGII SACRUM 113
6. Ontologia sacrum U3
7. Przyczyny procesu spirytualizacji 123
8. Symbol materialny a znak językowy 128
9. Fazy spirytualizacji 132
10. Transcendentalizacja sacrum jako przemiana cywilizacyjna 147
Rozdział III
PROFANUM: GOSPODARSTWO CZŁOWIEKA 165
11. Niższe szczeble sakralności 165
12. Nowe miejsce człowieka w przyrodzie 177
13. Od uniwersalizmu posłuszeństwa do pluralizmu obliczalności 200
14. Bractwa jako media w procesie cywilizacji 216
Rozdział IV
ESTETYKA REKAPITULACJI: WPISAĆ DO ŻYWYCH SERC 249
15. Theatrica 249
16. Widz. uczestnik, współtwórca 265
17. Inkarnacyjna estelyka widowiska teatralnego
279
18. Estetyka artykulacji i faktyczności
306
19. Wiedza o cudzie
350
20. Rekapitulacja a twórczość
361
Rozdział V
DUCHOWOŚĆ A PODMIOTOWOŚĆ W DRAMACIE
385
21. Formy pobożności a dramat
22. Misterium
408
23. Mirakl 435
24. Moralitol 453
25. Dramat rekapilulacyjny 473 2t>. Farsa 505
UWAGI KOŃCOWE 547
Ekskur^ I
SCENY SADOWE W DRAMACIE ŚREDNIOWIECZNYM 540
Ekskurs 2
TRUP. TRANS!. ORANT 572
Ekskurs 3
SCENA NA PIĘTRZE l.łM 579
POST SCRlPTliM 5S5
BIBLIOGRAFIA 5S7
SUMMARY 623
INDEKS NAZWISK 627
INDEKS RZECZOWY 653