Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TDI BEZ TAJEMNIC - część 1 PORADNIK SERWISOWY

18-11-2014, 22:47
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 27.95 zł     
Użytkownik marchewka009
numer aukcji: 4781691901
Miejscowość Piastów
Wyświetleń: 3   
Koniec: 18-11-2014 22:00:01

Dodatkowe informacje:
Rok wydania (xxxx): 2009
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 0 882 [zasłonięte] 970

marchewka009 

 

PORADNIK MOTORYZACYJNY. TDI BEZ TAJEMNIC (CZ. 1)

Autor
Sławomir Olszowski
ISBN
PS 2009-02
Liczba stron
50
Oprawa
miękka
Format
B5
Rok wydania
2009
Język
polski

 

PORADNIK SERWISOWY
TDI BEZ TAJEMNIC - CZĘŚĆ 1
NR 02/2009

TDI bez tajemnic. Silniki o zapłonie samoczynnym ze sterowaniem elektronicznym EDC. Diagnostyka silników wysokoprężnych. Zawór ELAB odcinający dopływ paliwa. Świece żarowe. Zasilanie powietrzem i paliwem. Elementy systemu Electronic Diesel Control. Budowa pompy wtryskowej VP 44 oraz VE. Rozruszniki i alternatory.

Fragment Poradnika
TDI (skrót z ang. Turbodiesel Direct Injection (Diesel Motor)) - dieslowska wysokoprężna jednostka silnikowa, zasilana bezpośrednim wtryskiem do komory spalania, stosowana w samochodach należących do Koncernu Volkswagena (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda).

Sensacją salonu samochodowego we Frankfurcie w 1989 r. był silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) z bezpośrednim wtryskiem paliwa, sygnowany oznaczeniem TDI. Wystawiła go wówczas firma Audi.

Silniki TDI zastąpiły dotychczas stosowane jednostki napędowe z wtryskiem pośrednim. Jedną z głównych zalet silnika TDI było o 15% mniejsze zużycie oleju napędowego w stosunku do poprzedników TD z wtryskiem pośrednim. Pomimo początkowych trudności z opanowaniem tzw. twardego biegu i głośnej pracy, silnik TDI zdobywał coraz większą popularność. W 1993 r. wprowadzono do m.in. do modelu VW Passat IV generacji. Trzy lata później opracowano mocniejszą wersję o mocy maksymalnej 110 KM. W 1998 r. pompę rozdzielaczowi zastąpiono pompowtryskiwaczami i wprowadzono do produkcji silnik V6 o mocy maksymalnej 150 KM. Gamę silników TDI sukcesywnie rozszerzano o kolejne wersje, wprowadzając turbosprężarkę o zmiennej geometrii i chłodnice powietrza...

 

Spis treści

1. Wstęp

2. Silniki o zapłonie samoczynnym ze sterowaniem elektronicznym EDC (Electronic Diesel Control)

2.1. Diagnostyka silników wysokoprężnych

2.2. Zawór odcinający dopływ paliwa (ELAB)

2.3. Świece żarowe

2.4. Zasilanie powietrzem

2.5. Zasilanie paliwem
2.5.1. Dawka rozruchowa
2.5.2. Statyczne ustawienie początku tłoczenia
2.5.3. Dynamiczny pomiar początku tłoczenia
2.5.4. Pomiary ciśnień w układach wtryskowych silników wysokoprężnych
2.5.5. Kontrola wtryskiwaczy

2.6. Elementy systemu EDC
2.6.1. Czujnik indukcyjny jako czujnik obrotów silnika
2.6.2. Czujnik położenia wałka rozrządu (czujniki fazy)
2.6.3. Czujnik położenia pedału przyspieszenia
2.6.4. Masowy przepływomierz powietrza
2.6.5. Czujnik położenia iglicy wtryskiwacza (NBF)
2.6.6. Czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym
2.6.7. Czujnik położenia nastawnika dawki (HDK)
2.6.8. Zawór regulacji kąta początku wtrysku
2.6.9. Układ recyrkulacji spalin
2.6.10. Czujnik na pedale hamulca
2.6.11. Włącznik na pedale sprzęgła

2.7. Literatura

2.8. Przykłady serwisowe z diagnostyki systemu sterowania SDC 15 M z pompą VP 44

2.9. Schemat instalacji elektrycznej silnika 1.9 TDI AGR

2.10. Budowa pompy wtryskowej VP 44

2.11. Budowa pompy wtryskowej VE

2.12. Rozruszniki i alternatory

2.13. Karta serwisowa silnika 1.9 TDI AGR

2.14. Karta serwisowa silnika 1.9 TDI AHU/AFN

2.15. Karta serwisowa silnika 2.5 TDI AFB

2.16. Wybrane części zamienne do silnika AFB

2.17. Dodatek – rysunki pomp wtryskowych: VE 4/8F, VE 4/9F, VE 5/8F

 

Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z następujących działów:

  • elektronika
  • elektryka
  • diagnostyka
  • technologia napraw mechanicznych
  • lakiernictwo i blacharstwo

Artykuły zawierają:

  • wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów,
  • opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej,
  • technologie napraw najnowocześniejszych układów,
  • porady ekspertów z branży,
  • prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów,
  • omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

 POLECAMY!
 





TDI BEZ TAJEMNIC - część 1 PORADNIK SERWISOWY