Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TDI bez tajemnic 1 I Turbodiesel Direct Injection

29-01-2012, 8:21
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 30 zł      Najwyzsza cena licytacji: 30 zł     
Użytkownik MOTOHELP
numer aukcji: 2072549287
Miejscowość Pionki
Kupiono sztuk: 1    Zostało sztuk: 7    Licytowało: 1    Wyświetleń: 9   
Koniec: 29-01-2012 08:21:32

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

OPIS PRZEDMIOTU

Poradnik Serwisowy
TDI bez tajemnic
część 1

TDI bez tajemnic 1 I Turbodiesel Direct Injection
Tytuł książki:Poradnik Serwisowy TDI bez tajemnic część 1
Wydawca:Instalator Polski
Seria:Poradnik serwisowy
Wydanie:02/2009
Autor:Sławomir Olszowski
Strony:50
Rysunki:b.d.
Oprawa:Miękka
Format:B5
Język:Polski

Opis:
TDI (skrót z ang. Turbodiesel Direct Injection (Diesel Motor)) - dieslowska wysokoprężna jednostka silnikowa, zasilana bezpośrednim wtryskiem do komory spalania, stosowana w samochodach należących do Koncernu Volkswagena (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda).

Sensacją salonu samochodowego we Frankfurcie w 1989 r. był silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) z bezpośrednim wtryskiem paliwa, sygnowany oznaczeniem TDI. Wystawiła go wówczas firma Audi.

Silniki TDI zastąpiły dotychczas stosowane jednostki napędowe z wtryskiem pośrednim. Jedną z głównych zalet silnika TDI było o 15% mniejsze zużycie oleju napędowego w stosunku do poprzedników TD z wtryskiem pośrednim. Pomimo początkowych trudności z opanowaniem tzw. twardego biegu i głośnej pracy, silnik TDI zdobywał coraz większą popularność. W 1993 r. wprowadzono do m.in. do modelu VW Passat IV generacji. Trzy lata później opracowano mocniejszą wersję o mocy maksymalnej 110 KM. W 1998 r. pompę rozdzielaczowi zastąpiono pompowtryskiwaczami i wprowadzono do produkcji silnik V6 o mocy maksymalnej 150 KM. Gamę silników TDI sukcesywnie rozszerzano o kolejne wersje, wprowadzając turbosprężarkę o zmiennej geometrii i chłodnice powietrza...

Spis treści:
1. Wstęp

2. Silniki o zapłonie samoczynnym ze sterowaniem elektronicznym EDC (Electronic Diesel Control)
2.1. Diagnostyka silników wysokoprężnych
2.2. Zawór odcinający dopływ paliwa (ELAB)
2.3. Świece żarowe
2.4. Zasilanie powietrzem
2.5. Zasilanie paliwem
2.5.1. Dawka rozruchowa
2.5.2. Statyczne ustawienie początku tłoczenia
2.5.3. Dynamiczny pomiar początku tłoczenia
2.5.4. Pomiary ciśnień w układach wtryskowych silników wysokoprężnych
2.5.5. Kontrola wtryskiwaczy
2.6. Elementy systemu EDC
2.6.1. Czujnik indukcyjny jako czujnik obrotów silnika
2.6.2. Czujnik położenia wałka rozrządu (czujniki fazy)
2.6.3. Czujnik położenia pedału przyspieszenia
2.6.4. Masowy przepływomierz powietrza
2.6.5. Czujnik położenia iglicy wtryskiwacza (NBF)
2.6.6. Czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym
2.6.7. Czujnik położenia nastawnika dawki (HDK)
2.6.8. Zawór regulacji kąta początku wtrysku
2.6.9. Układ recyrkulacji spalin
2.6.10. Czujnik na pedale hamulca
2.6.11. Włącznik na pedale sprzęgła
2.7. Literatura
2.8. Przykłady serwisowe z diagnostyki systemu sterowania SDC 15 M z pompą VP 44
2.9. Schemat instalacji elektrycznej silnika 1.9 TDI AGR
2.10. Budowa pompy wtryskowej VP 44
2.11. Budowa pompy wtryskowej VE
2.12. Rozruszniki i alternatory
2.13. Karta serwisowa silnika 1.9 TDI AGR
2.14. Karta serwisowa silnika 1.9 TDI AHU/AFN
2.15. Karta serwisowa silnika 2.5 TDI AFB
2.16. Wybrane części zamienne do silnika AFB
2.17. Dodatek – rysunki pomp wtryskowych: VE 4/8F, VE 4/9F, VE 5/8F

kod04

NA SKRÓTY

...czyli jak szybko i sprawnie sfinalizować transakcję... Tuż po zalicytowaniu w aukcji napisz do nas e-mail zawierający następujące informacje:
  1. wybór sposobu płatności (przedpłata albo przesyłka pobraniowa);
  2. dane adresowe (na które mamy wysłać przesyłkę);
  3. wybór dokumentu sprzedaży (paragon albo faktura VAT);

Potwierdzenie zakupu zawierające powyższe informacje pozwoli przyśpieszyć realizację Państwa zamówienia oraz pozytywnie wpłynie na czas dostawy przesyłki.

KOSZTY WYSYŁKI

11,00 PLN - Przedpłata na konto
15,00 PLN - Przesyłka pobraniowa Priorytet Poczta Polska

DANE FIRMY

Konrad Płachta - MOTOHELP
ul. Bohaterów Studzianek 13/5
26-670 Pionki

NIP: 812[zasłonięte]140-63
REGON: 140[zasłonięte]672
MOTOHELP Księgarnia motoryzacyjna e-mail BOK: [zasłonięte]@motohelp.pl

NUMER KONTA

mBank - BRE Bank S.A.
53 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 468462 mBank

KONTAKT

Jeśli po lekturze niniejszej strony nadal masz jakieś pytania bądź wątpliwości - polecamy formularz kontaktowy...
zaloguj się do Allegro i wyślij email
książki AUDI książki CITROEN książki BMW książki DAEWOO książki FORD książki FIAT książki FSO książki HONDA książki MAZDA książki MERCEDES książki OPEL książki NISSAN książki PEUGEOT książki RENAULT książki VW książki SKODA książki TOYOTA książki SEAT

POLECAMY KSIĄŻKI Z NAJPOPULARNIEJSZYCH SERII WYDAWNICZYCH:

Budowa i eksploatacja pojazdów samochodowych Informatory techniczne Bosch Obsługa i naprawa Poradnik serwisowy Sam naprawiam samochód Samochody marzeń
Oświadczenie Design by szumar. Copyright © MOTOHELP - All Rights Reserved.