Produkt nowy, nieużywany, objęty 2 letnią gwarancją polskiego dystrybutora.
Test w Gitarzysta
Nova Reverb to przepustka do brzmienia najwyższej jakości za cenę tak niską jak nigdy dotąd. Nova Reverb oferuje 5 typów stereofonicznego pogłosu – Room, Spring (pogłos sprężynowy), Hall, Plate i efekty specjalne – począwszy od miękkiego klasycznego pogłosu sprężynowego a skończywszy na superczystym i realistycznym pogłosie TC Classic Hall. Nie ma lepszego reverbu, kropka.
Nikt nie wie więcej o pogłosie niż TC Electronic i Nova Reverb jest tego najlepszym przykładem. Poprzeczka dla kompaktowych pogłosów gitarowych jeszcze nigdy nie była ustawiona tak wysoko.
NR-1 to stereofoniczny efekt Reverb pracujący w dwóch trybach: manualnym, gdzie parametry określone są przez bieżące ustawienie pokręteł oraz Preset, gdzie zapisane wcześniej ustawienie można szybko przywołać jednym przyciskiem.|
Nova Reverb wyposażona jest w unikalną funkcję nazwaną DynaMix™. Jest to dynamiczny efekt, który powoduje wyłączenie pogłosu gdy grasz i błyskawiczne włączenie po wybrzmieniu dźwięku, co powoduje, że brzmienie nie jest „umoczone” w pogłosie, a efekt działa, gdy w brzmieniu pojawia się pauza. Jest to szczególnie użyteczne przy dużych pogłosach typu Hall i sprawia, że brzmienie jest bardzo przestrzenne i ani trochę „zamazane”. DynaMix™ może też działać w odwróceniu – reverb działa podczas gry i wyłącza się z ustaniem dźwięku, tworzy unikalny efekt specjalny.
TC Electronic Nova Reverb demo with Richard Morse - Video
TC Electronic Nova Reverb guitar pedal demonstrated by Søren Andersen - Video
GŁÓWNE CECHY NOVA REVERB:
- 5 studyjnych stereofonicznych efektów reverb,
- Dwa tryby pracy: Manual i Preset,
- DynaMix™ - dynamiczne sterowanie efektem.
Algorytmy efektów:
TC to synonim najlepszych pogłosów. Tak jest od lat i firma TC chce, aby każdy reverb opuszczający naszą fabrykę był po prostu doskonały. Pozycja lidera zobowiązuje i możesz być pewien, że Nova Reverb to najprawdziwszy pogłos TC, który został dodatkowo „dostrojony” na potrzeby gitarzystów. Oto przegląd algorytmów:
Pogłosy typu “Room”
Small Room
Bardzo neutralny i podkreślający szczegóły dźwięku gitary. Podczas gdy inne reverby mają za zadanie podkreślić brzmienie w aplikacjach live, ten skupia się na detalach.
Medium Room
Jeśli szukasz krótkiego pogłosu z dużą ilością wczesnych odbić, Medium Reverb będzie właściwym wyborem. Algorytm ten emuluje małą ilość naturalnego pogłosu, który występuje np. w studiu nagrań. Idealny do uzyskania zwięzłego, jasnego i bliskiego brzmienia.
Large Room
Pogłos występujący w umeblowanych dużych pomieszczeniach, gdzie odbicia są pochłaniane przez miękkie materiały i podtrzymywane przez okna i ściany. Dźwięk jest dość „suchy” i bliski.
Tiled Room
Często poszukiwany pogłos „łazienkowy”, lecz bez irytujące „dzwonienia”. Tiled Room to pogłos symulujący małe i średnie pomieszczenia z dużą ilością odbić. Używany do podkreślenia i lekkiego koloryzowania dźwięku, lecz nie wpływający na jego czytelność.
Pogłosy typu „Spring”
Classic Spring
Klasyczny „oldskulowy” pogłos sprężynowy wzięty z procesora G-Sharp – zrobienie dobrego pogłosu sprężynowego nie jest łatwe, ale nam się udało! Niezastąpiony w uzyskiwaniu klasycznego brzmienia sprzed kilkudziesięciu lat.
Vintage Spring
Algorytm ten to emulacja dużych pogłosów sprężynowych instalowanych w dawnych wzmacniaczach gitarowych.
Plain Spring
Często zależy Ci na pogłosie sprężynowym, ale bez zbytniego koloryzowania dźwięku. Plain Spring to neutralna reprezentacja mechanicznego pogłosu sprężynowego, która pozwala na uzyskanie klasycznego brzmienia bez zbędnych „dodatków”.
Pogłosy typu „Hall”
Small Hall
Czy kiedykolwiek miałeś okazję być na koncercie w klubie? Ten algorytm tak właśnie brzmi. Użyj go, jeśli zależy Ci bardziej na podkreśleniu i właściwym „pozycjonowaniu” gitary w miksie niż na dodaniu dużego pogłosu.
Medium Hall
Szeroki i lekko rozproszony pogłos, emulujący duże pomieszczenia i dodający akustycznego “smaku”. Użyj go, jeśli chcesz dodać neutralnego brzmieniowo efektu reverb.
Church Hall
Mocno rozpraszający i intensywny efekt – emulacja pomieszczenia zbudowanego z płaskich i twardych materiałów o różnych kształtach – wypisz wymaluj kościół. Silnie wpływa na brzmienie, zarówno w dole jak i górze. Autentyczny pogłos o średnim/długim czasie wybrzmiewania.
Classic Hall
Efekt znany z bardzo wielu słynnych urządzeń TC – pełen przestrzeni z mnóstwem powietrza. Znakomicie brzmi przy średnich/długich czasach wybrzmiewania.
Concert Hall
Pełna klasyka. Efekt symulujący stosunkowo dużą salę, ale niekoloryzujący materiału źródłowego, zachowując jego oryginalną charakterystykę. Jeśli szukasz brzmienia z długim „ogonem”, to właśnie znalazłeś.
Pogłosy typu „Plate”
Tin Plate
Napracowaliśmy się niemało, aby wskrzesić klasyczne brzmienie pogłosów typu Plate używanych przed nastaniem ery cyfrowej. Tin Plate oddaje dźwięk dużej metalowej płyty – to właśnie ten efekt słyszany jest na niezliczonej liczbie nagrań z przeszłości. Użyj go, jeśli zależy Ci na neutralnym pogłosie typ Plate – jest jasny i sprawdzi się idealnie np. przy gitarze rytmicznej.
Silver Plate
Algorytm ten to doskonale zbalansowany pogłos – coś pomiędzy Tin Plate a Gold Plate. Znajdziesz tu wszystkie cechy klasycznego reverbu typu Plate: wyrafinowane i subtelne podkolorowanie dźwięku, krystaliczna jasność i lekkie rozproszenie. Nadaje się w zasadzie do każdego materiału.
Gold Plate
Pełna klasyka, pełna jasność, świetlistość i koloryt pogłosu płytowego. Pięknie rozproszony dźwięk, który doda blasku Twojej gitarze w stopniu wcześniej nieznanym.
Pogłosy Specjalne
Stomp
Całkiem niegrzeczny pogłos, który symuluje charakter brzmieniowy niektórych współczesnych kostek pogłosowych. Niekoniecznie miękki i subtelny, ale czasem właśnie tego nam trzeba, aby przebić się z gitarą przez ścianę dźwięku.
Ambience
Jeśli poszukujesz pogłosu, który pozwoli sprawić wrażenie przebywania w niezbyt dużym i jaskrawo brzmiącym pomieszczeniu, włącz Ambience. Skupiliśmy się tu na wczesnych odbiciach, co pozwala uzyskać efekt przydatny dla każdego materiału źródłowego i czasem lepiej pasuje niż inne klasyczne algorytmy.
Mod
Reverb modulowany przez rozbudowany LFO. Świetny dla uzyskania gitary o retro brzmieniu. Doskonały do piana Wurlitzer i nie tylko.
Funkcje Specjalne
Dynamix
Unikalna funkcja wzięta z legendarnego TC 2290 Delay, lecz nigdy nie stosowana w efekcie pogłosowym. A o co chodzi?
Wielu gitarzystów nie lubi efektu reverb, ponieważ w ich ocenie „zamula” dźwięk. I często mają rację. Dynamix pozwala sterować poziomem pogłosu poprzez dynamikę gry – gdy grasz, reverb wyłącza się, aby nie psuć Twojej super solówki, ale zatrzymaj nutę a efekt pojawi się! Dzięki temu masz dwa w jednym.
Działanie efektu kontrolujesz pokrętłem. Przekręć je w kierunku “pos”, a reverb będzie wyłączany podczas gry, co pozwala na dźwiękowe szaleństwa bez niepotrzebnego “kleju”. Możesz też spróbować opcji “inv” (inverse), która spowoduje odwrotne działanie efektu. Teraz więcej pogłosu będziesz miał podczas gry, a mniej (lub w ogóle) pomiędzy nutami. Efekty mogą być niecodzienne i bardzo interesujące.
Reverb Spill-over
Spill-over to miękkie wybrzmienie pogłosu przy przejściu z trybu “ON” to BYPASS. Nie grozi Ci nagłe ucięcie dźwięku po wyłączeniu efektu.
Automatyczna Kalibracja Poziomu Wejściowego
Kolejna unikalna cecha Nova Reverb. Po prostu włącz tryb automatycznej kalibracji i zacznij grać, a urządzenie samoczynnie dobierze poziom wejściowy, bez względu na to, czy kostka podłączona jest do pętli efektowej, czy po prostu pomiędzy gitarą a wzmacniaczem.
DANE TECHNICZNE
WEJŚCIA ANALOGOWE:
- Złącza: Jack 1/4” z automatycznym wykrywaniem wtyku mono,
- Impedancja: 1 Mohm,
- Przetwarzanie A/D: 24 bit, 128-krotne nadpróbkowanie,
- Dynamika: typowo 105 dB, 20 Hz do 20 kHz,
- THD: typowo < -92 dB [0.0025 %] przy 1 kHz,
- Pasmo przenoszenia: 20 Hz do 20 kHz, +0/-0.1 dB @ 48 kHz,
- Przesłuch: typowo < -95 dB, 20 Hz do 20 kHz.
WYJŚCIA ANALOGOWE:
- Złącza: Jack 1/4", symetryczne,
- Impedancja symetryczna/niesymetryczna: 40 Ohm,
- Dynamika: typowo 105 dB, 20 Hz do 20 kHz,
- Przetwarzanie D/A: 24-bitowe, 128-krotne nadpróbkowanie,
- THD: typowo < -94 dB [0,002 %] przy 1 kHz, +20 dBu,
- Pasmo przenoszenia: 20 Hz do 20 kHz, +0/-0,5 dB @ 48 kHz,
- Przesłuch: typowo < -100 dB, 20 Hz do 20 kHz.
EMC:
- Zgodność: EN 55103-1 i EN 55103-2.
OTOCZENIE:
- Temperatura otoczenia podczas pracy: 0° C do 50° C,
- Temperatura przechowywania: -30° C do 70° C,
- Wilgotność: maks. 90% bez kondensacji.
OGÓLNE:
- Wykończenie: anodyzowane aluminium, przód wzmocniony i malowany, stalowe chassis,
- Wymiary: 12,5 x 12,5 cm,
- Zasilanie: 100 - 240 VAC, 50 - 60 Hz [wybór automatyczny], zasilacz,
- Pobór mocy: <5 W.
|