TC ELECTRONIC M-One XL procesor efektowy
Technologia Reverb XL czerpie z bogatego dziedzictwa firmy TC w zakresie projektowania znakomitych algorytmów pogłosowych i w celu uzyskania naturalnie brzmiących pogłosów wykorzystuje zarówno kompleksowe patterny bazujące na wczesnych odbiciach, jak i gęstych fazach wybrzmiewania. Tak zaawansowana technologia połączona z wysokiej jakości złączami XLR tworzy z procesora M-One XL znakomite narzędzie do pracy live i w studiu.
Pogłosy w technologii XL
Podstawą pogłosów zaszytych w procesorze M-One XL jest technologia XL bazująca na dotychczasowych osiągnięciach firmy TC w zakresie tworzenia algorytmów pogłosowych oraz na stale prowadzonych badaniach poszerzających wiedzę w tej dziedzinie. Technologa XL wprowadza nowe i usprawnione możliwości w zakresie kreacji wirtualnych przestrzeni we wszystkich algorytmach pogłosowych. Jednym z istotnych parametrów jest rozbudowany zakres dostępnych „rozmiarów pogłosu”, który daje zarówno dostęp do szerokiego, jak i wąskiego obrazu kreowanej przestrzeni niezależnie od czasu pogłosu. Aplikując zatem ów „rozmiar pogłosu” do wczesnych odbić, jak i do pola rozproszonego, M-One XL umożliwia stworzenie dowolnej kombinacji brzmienia, począwszy od szerokich przestrzeni z krótkim czasem pogłosu aż po niewielkie pomieszczenia z długimi czasami pogłosu.
Wczesne odbicia, pola rozproszone i modulacja
Niezwykle szczegółowe wczesne odbicia znane z procesorów TC klasy high-end oraz usprawniona technologia budowania wirtualnego pola rozproszonego, specyficzna dla M-One XL daje zaskakująco naturalne i czytelne brzmienie niespotykane do tej pory w tym przedziale cenowym. Technologia XL dysponuje ponadto zaskakującymi możliwościami modulacji parametrów symulującymi modulację wprowadzaną przez rzeczywiste pomieszczenie i pozwalającą stosować ową modulację w bardzo szerokim zakresie, począwszy od ledwie słyszalnej modulacji charakterystycznej dla rzeczywistych pomieszczeń aż po mocno „zchorusowane” i odstrojone pogłosy. Możliwa jest ponadto symulacja brzmienia klasycznych urządzeń pogłosowych.
Niewielkie pomieszczenie
Chęć perfekcyjnej symulacji niewielkiego pomieszczenia była głównym powodem finalnego dostrajania technologii XL. Osiągnięto ją dzięki połączeniu algorytmów wczesnych odbić z nowym zestawem symulacji pól rozproszonych. Nowe symulacje pomieszczeń dodają materiałowi źródłowemu klarowności i blasku,co pozytywnie wpływa na brzmienie. Ponadto, dzięki elastyczności technologii XL uzyskiwane pogłosy można kształtować w bardzo szerokim zakresie, od niezwykle transparentnych przestrzeni, poprzez pogłosy dużych hal aż po płyty i sprężyny pogłosowe cechujące się małą rozdzielczością.
Elastyczność
Procesor M-One XL pozwala na jednoczesne uruchomienie dwóch najlepiej brzmiących pogłosów lub innych efektów najwyższej jakości bez degradacji brzmienia. Dodatkowo, dzięki nieskomplikowanej obsłudze masz spore możliwości kreacji świetnych efektów i kontroli najważniejszych parametrów bezpośrednio pod Twoimi palcami.
Live
Algorytmy Live to charakterystyczne, ziarniste pogłosy znane jako typowe pogłosy sceniczne lat 80. XX wieku. Warto je wykorzystywać w celu uzyskania czytelnego brzmienia w dowolnym systemie PA.
Jakość pogłosów XL
M-One XL daje dostęp do szerokiej gamy wysokiej jakości pogłosów, od klasycznych efektów typu Hall i Room po nowe, ziarniste algorytmy przeznaczone choćby do współpracy z werblami, jak np. Live czy Plate. M-One XL może zatem służyć do kreacji odbić dźwięku w najróżniejszych środowiskach, a jego użyteczność zwiększa możliwość dodawania w prosty sposób pogłosu o różnych poziomach do materiału źródłowego.
Multi-efekt?
Tchnij nowe życie w swoje miksy z pomocą unikalnych algorytmów kompresora i limitera TC. Teraz masz możliwość dodania niesamowitych efektów typu Delay, szerokich chorusów lub podkreślenia detali materiału źródłowego z pomocą korektorów parametrycznych. M-One XL dysponuje ponadto wieloma innymi algorytmami, jak Flanger, Gate, Expander, De-Esser, Tremolo i Phaser. Ich jakość jest najwyższej próby, podobnie jak w innych procesorach firmy TC Electronic. Pamiętaj, że oprócz tego masz dostęp do bogatego zestawu świetnie brzmiących pogłosów, które dodadzą blasku Twojemu materiałowi.
Hall
Klasyczny pogłos symulujący rozchodzenie się dźwięku w dużych pomieszczeniach z wysoko zawieszonymi sufitami. Cechują go nienarzucające się odbicia z gęstością i naturalnością brzmienia, o jakiej mogłeś do tej pory tylko pomarzyć. Pogłosy z grupy Hall świetnie sprawdzą się z wokalami, gitarami akustycznymi i fortepianem.
Plates 1 & 2
Wiele pogłosów zapisanych w M-One XL to pogłosy „nie cyfrowe”, które brzmią jak pogłosy mechaniczne czyniąc tym samym płyty pogłosowe urządzeniami zbędnymi. Algorytmy Plate 1 i 2 tworzą odbicia charakterystyczne dla klasycznych pogłosów mechanicznych, które świetnie współgrają z dobrymi bębnami i śladami wokalnymi.
Room
Znane i cenione algorytmy Room firmy TC Electronic symulują szeroki wachlarz wirtualnych pomieszczeń o różnych rozmiarach i powierzchniach. Dzięki temu dodają życia materiałowi źródłowemu tworząc znakomity realizm i podkreślając charakter miksów.
Presety
M-One XL jest dostarczany razem z 200 presetami fabrycznymi pokrywającymi niemal wszystkie, nawet najbardziej wymyślne potrzeby. Ponadto istnieje możliwość zapisania 100 własnych ustawień w banku User. Jeśli zatem satysfakcjonuje Cię stworzone przed chwilą ustawienie, aby je zapisać wystarczy nacisnąć przycisk STORE. Jest to tak proste, że można zapomnieć, iż wykonujesz tak ważną czynność jak tworzenie własnych ustawień. Reasumując, M-One XL daje dostęp do wszystkich potrzebnych narzędzi do tworzenia wysokiej jakości efektów: modulacyjnych, korektorów, De-Esserów, kompresorów i wielu innych.
Pogłosy perkusyjne
Tworząc brzmienie zestawu perkusyjnego, lub w szczególności werbla, bardzo często okrasza się go pogłosem, co od lat jest standardem w produkcjach pop/rock. W studiu, gdzie warunki odsłuchu są znakomite zawsze jest wiele możliwości do wyboru. Niestety w przypadku nagłaśniania koncertów wygląda to zupełnie inaczej, ponieważ gęste „ogony” pogłosów zazwyczaj znikają w systemie PA. Z tego też powodu warto skorzystać z pogłosu typu Live, który dysponuje dokładnie takim poziomem ziarnistości, jaki jest potrzebny do uzyskania żądanego brzmienia. Algorytm Live fantastycznie sprawdza się zarówno w krótkich, żwawych pogłosach dla werbla, jak i w długich, 3-sekundowych ustawieniach „balladowych” okraszających tom-tomy.
Potężne głosy solowe
Potężne i dominujące wokale często uzyskuje się z pomocą dobrze dostrojonych algorytmów Hall z dodatkiem niewielkich opóźnień zaczerpniętych z efektów Delay. Połączenie tych dwóch efektów w perfekcyjnym miksie może być nie lada wyzwaniem. Fakt, że Delay powtarza kilkakrotnie sygnał pochodzący z nieokraszonego efektem źródła nawet w fazie opadania pogłosu sprawia, że opóźnienia i powtórzenia są odbierane jako oddzielny, niezależny efekt. Dzięki możliwości łączenia wewnętrznych bloków M-One XL szeregowo i równolegle można bez najmniejszych problemów wykorzystywać zarówno Delay z perfekcyjnie ustawionym tempem powtórzeń, jak i gęste pogłosy z niezależnymi wejściami, które będą przetwarzać zarówno sygnał źródłowy, jak i wytworzone przez Delay powtórzenia. Dzięki temu brzmienie obu efektów będzie znakomicie zintegrowane.
Poprawa brzmienia wokalu
Jednoczesne uzyskanie świeżego i czytelnego wokalu w warunkach koncertowych nie zawsze jest proste, bowiem podnoszenie jego poziomu z jednoczesnym zachowaniem całego pasma użytecznego często prowadzi do uzyskania pływającego wokalu, który nie integruje się z muzyką. Rozwiązanie tego problemu przyniesie algorytm Ambience dający gęste wczesne odbicia i krótki czas opadania pogłosu. Dzięki temu wokal zyska jasności i blasku bez kompromisów związanych z wycięciem części pasma użytecznego.
Aktualizacja Oprogramowania dla M-One XL
Wprowadzenie
Aktualizacja oprogramowania może być przeprowadzona tylko z pomocą komputera PC zarządzanego przez system operacyjny Windows. Instalator bez problemu współpracuje z następującymi interfejsami: Midiman USB Midisport 1x1 i 2x2, Midisport Uno, Steinberg USB2, Creative Soundblaster PCI-128, Oxygen 8, Terratec EWS88 i kartami zgodnymi z MPU-401. Niektóre interfejsy MIDI, w tym produkty firmy MOTU dają mieszane rezultaty. Nie działają interfejsy: Edirol UM-1, Edirol UM1S, Creamware Luna II [wewnętrzna], Emagic MT4, Emagic Unitor8, Steinberg MIDEX3 i MIDEX-8. Jeśli masz jakiekolwiek problemy z wykonaniem aktualizacji, skontaktuj się z dealerem lub skorzystaj ze wsparcia TC.
WYMAGANIA:
- M-One XL,
- Komputer PC z systemem Windows,
- Interfejs MIDI [preferowany jeden z interfejsów wymienionych powyżej],
- Kabel MIDI.
DANE TECHNICZNE
WEJŚCIA I WYJŚCIA CYFROWE:
- Złącza: RCA [S/PDIF],
- Formaty: S/PDIF [24-bity], EIAJ CP-340, IEC 958,
- Dither wyjściowy: HPF/TPDF, 24/20/16/8 bitów,
- Częstotliwości próbkowania: 44,1 kHz, 48 kHz,
- Opóźnienia przetwarzania: 0,1 ms przy 48 kHz,
- Pasmo przenoszenia: DC [0 Hz] do 23,9 kHz ± 0,01 dB przy 48 kHz.
WEJŚCIA ANALOGOWE:
- Złącza: XLR, symetryczne,
- Impedancja, symetryczna/niesymetryczna: 21/13 kOhm,
- Maks. poziom wejściowy: +24 dBu,
- Min. poziom wejściowy dla 0 dBFS: 0 dBu,
- Czułość przy zapasie 12 dB: 12 dBu do -12 dBu,
- Przetwarzanie A/D: 24-bity, 128-krotne nadpróbkowanie,
- Opóźnienia konwersji A/D: 0,70 ms / 0,65 ms przy 44,1 kHz / 48 kHz,
- Dynamika: typowo 100 dB, 22 Hz do 22 kHz,
- THD: typowo < -92 dB [0.0025 %] przy 1 kHz,
- Pasmo przenoszenia: 20 Hz do 20 kHz, +0/-0,1 dB,
- Przesłuch: < -95 dB, 20 Hz do 20 kHz.
WYJŚCIA ANALOGOWE:
- Złącza: XLR, symetryczne,
- Impedancja symetryczna/niesymetryczna: 40 Ohm,
- Maks. poziom wyjściowy: +20 dBu, symetryczny,
- Poziomy wyjściowe: symetryczne: 20/14/8/2 dBu, niesymetryczne: 14/8/2 dBu,
- Przetwarzanie D/A: 24-bitowe, 128-krotne nadpróbkowanie,
- Opóźnienia konwersji D/A: 0,68 ms / 0,63 ms przy 44.1 kHz / 48 kHz,
- Dynamika: typowo 104 dB, 20 Hz do 20 kHz,
- THD: typowo < -94 dB [0,002 %] przy 1 kHz, +20 dBu,
- Pasmo przenoszenia: 20 Hz do 20 kHz, +0/-0,5 dB,
- Przesłuch: typowo < -100 dB, 20 Hz do 20 kHz.
EMC:
- Zgodność: EN 55103-1 and EN 55103-2 FCC part 15, Class B, CISPR 22, Class B,
- Formaty: S/PDIF [24-bity], EIAJ CP-340, IEC 958.
BEZPIECZEŃSTWO:
- Certyfikaty: IEC 65, EN 60065, UL6500 and CSA E60065 CSA FILE #LR108093.
OTOCZENIE:
- Temperatura otoczenia podczas pracy: 0° C do 50° C,
- Temperatura przechowywania: -30° C do 70° C,
- Wilgotność: maks. 90% bez kondensacji.
STEROWANIE:
- MIDI: In/Out/Thru: DIN 5 Pin,
- Pedał: jack 1/4 cala.
OGÓLNE:
- Wykończenie: anodyzowane aluminium, przód wzmocniony i malowany, stalowe chassis,
- Wyświetlacz: 23 znaki / 280 ikon, LCD,
- Wymiary: szerokość 483 mm x wysokość 44 mm x głębokość 195 mm [rack 19 cali, 1U],
- Ciężar: 1,85 kg,
- Zasilanie: 100 - 240 VAC, 50 - 60 Hz [wybór automatyczny],
- Pobór mocy: <15 W.
Polska gwarancja dystrybutora: 2 lata + 1 rok po rejestracji.