Produkt nowy, nieużywany, objęty 2 letnią gwarancją polskiego dystrybutora z możliwością jej przedłużenia do 3 lat po zarejestrowaniu produktu. Darmowa wysyłka kurierem UPS. Wysyłka w ciągu 3 dni.
Kiedy w 2009 r. na targach Winter NAMM, TC Electronic prezentował swoją nową linię sprzętu muzycznego, wśród wszystkich zgromadzonych zapanowało nie lada poruszenie. Przedstawiony wówczas po raz pierwszy, zestaw basowy składający się z z wzmacniacza typu head [RH 450] oraz specjalnie dedykowanych kolumn głośnikowych [RS 210/212/410] otwierał nową, piękną kartę w historii duńskiego koncernu.
W pierwszej chwili próba odpowiedzi na pytanie, co skłoniło renomowaną markę do rozszerzenia swojej oferty o produkty przeznaczone dla basistów, może nastręczać pewne trudności. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę cały dorobek TC w dziedzinie cyfrowego przetwarzania sygnału oraz fakt, że jedną ze spółek-sióstr wchodzącą w skład TC Group jest Tannoy czyli jeden z najpopularniejszych producentów studyjnej jakości monitorów odsłuchowych, wszystko zaczyna układać się w logiczną całość.
Światek muzyczny nie ochłonął jeszcze po prezentacji wspomnianego zestawu, a już pojawił się kolejny - ostry jak brzytwa - head basowy BH 500 oraz seria dedykowanych pieców BC 210/212/410. Zarówno nowy wzmacniacz, jak i poprzednie konstrukcje, z których jedną sygnował swoim nazwiskiem wielki Francis „Rocco” Prestia [Staccato'51], to odpowiedź skierowana do wszystkich osób kwestionujących ambicję duńskiego producenta, który poprzez linię produktową Bass Amp 2.0, zapragnął na nowo zdefiniować brzmienie basu.
Co na pokładzie?
500 – watowy wzmacniacz oferuje znany już z wcześniejszych modeli 3 – pasmowy kompresor Spectracomp, innowacyjne rozwiązanie pozwalające na wielozakresową regulację, wirtualne oddzielanie pojedynczej struny, nawet gdy są uderzane jednocześnie. Funkcja Tubetone emuluje lampową charakterystykę zarówno przedwzmacniacza jak i końcówki mocy. Wejście instrumentalne jack posiada regulację Gain, które pozwala na dokładne dopasowanie czułości stopnia wejściowego do impedancji gitar z aktywnymi bądź pasywnymi pickupami. Za korekcję odpowiada sekcja Tone Control, znajdziemy w niej 4 – pasmowy Equalizer [BASS LO-MID, HI-MED, TREBLE] oraz pokrętło Tweetertone, regulujące głośność przetwornika wysokoto nowego w podłączonym zestawie głośnikowym. Całość dopełnia funkcja Mute, wbudowany tuner chromatyczny, układ Contour z dwoma ustawieniami, a także możliwość zapisania trzech różnych ustawień wzmacniacza, wykorzystując dostępne banki pamięci. Na przednim panelu nie mogło oczywiście zabraknąć wejścia sygnałowego audio [AUX IN], wyjścia słuchawkowego oraz symetrycznego wyjścia liniowego XLR z opcją Pre/Post EQ.
UNIKALNE CECHY WYRÓŻNIAJCE BH 500:
- SpectraComp™, trójpasmowy kompresor,
- TubeTone™, lampowa charakterystyka przedwzmacniacza oraz końcówki mocy,
- TweeterTone™, regulacja głośnika wysoko tonowego w podłączonym zestawie,
- 4 – pasmowy Equalizer [Bass Lo-Mid, Hi-Med, Treble],
- Możliwość zapisania w pamięci trzech różnych ustawień wzmacniacza,
- Wbudowany tuner,
- Dwa ustawienia Contour,
- Wejście AUX [odtwarzacz CD, mp3],
- Wyjście słuchawkowe,
- Symetryczne wyjście XLR,
- Moc: 500W.
CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:
SpectraComp™
Tradycyjne kompresory mają tendencję do dominacji najniższej struny, ale technologia SpectraComp zaczerpnięta wprost z innowacyjnego RH 450, pozwala na wielozakresową regulację, wirtualnie oddzielając pojedyncze struny, nawet gdy są uderzane jednocześnie.
TC Electronic BH500 - SpectraComp™ - Video
TubeTone™
Większość tranzystorowych symulatorów lampowych obejmuje brzmienia małych preampów lampowych lecz nie uwzględnia pełnych charakterystyk, w tym lampowych końcówek mocy. TubeTone™ uwzględnia te charakterystyki, oddając w pełni lampowe brzmienie.
TC Electronic BH500 TubeTone™ - Video
Pamięć użytkownika
Wzmacniacz BH500 pozwala na zapisanie trzech ulubionych brzmień. Sytuacja sceniczna, w której zdecydujesz się nadać swojemu brzmieniu nieco przesterowanego charakteru, to sytuacja kiedy docenisz trzy dostępne banki pamięci wzmacniacza. Wspaniałe brzmienie, łatwość przywoływania zapamiętanych ustawień, sprawia że możesz skoncentrować się na tym co najważniejsze – pokaż to co umiesz i rzuć publiczność na kolana!
TC Electronic BH500 Presets - Video
Wbudowany Tuner Basowy
Każdy basista potrzebuje tunera, ale żaden wzmacniacz nie oferował nic prócz wyjścia na tuner...aż do tej pory. BH500 zapewnia Ci możliwość strojenia instrumentu w sposób szybki i dokładny. W mgnieniu oka jesteś gotowy dać niezapomniany występ.
TC Electronic BH500 Built-in bass tuner - Video
Tone Control & Tweetertone
Sekcja korekcji Tone Control to czteropasmowy Equalizer [Bass, Lo-Mid, Hi-Mid, Treble] oraz potencjometr Tweetertone, regulujący głośność przetwornika wysokotonowego w podłączonym zestawie.
TC Electronic BH500 - Tone Controls and TweeterTone - Video
Połączenia
Wejście AUX zapewnia możliwość podłączenia dowolnego odtwarzacza CD bądź MP3. Ćwicząc, nie chcesz podpaść sąsiadom? Wykorzystaj wyjście słuchawkowe, wszystkie głośniki zostaną wyciszone automatycznie. Symetryczne wyjście XLR zapewnia wyjście z sygnałem audio na mikser, bądź dowlny interfejs audio.
TC Electronic BH500 Connections - Video
BH500 Przykładowe próbki
Sound examples using Spectracomp™
Active J-Type Bass, Slap style:
Clean, SpectraComp 3 (mid comp), SpectraComp 7 (heavy comp)
Download Mp3
Passive Fender Jazz, Mute/slap style:
Clean, SpectraComp 3 (mid comp), SpectraComp 7 (heavy comp)
Download Mp3
Przykładowe próbki z wykorzystaniem funkcji TubeTone™
Passive Fender Jazz, finger style:
Clean, TubeTone: 1 (very subtle tube grind), TubeTone: 3 (subtle tube grind)
Download Mp3
Passive Fender Precision, Pick style:
Clean, TubeTone: 5 (tube grind), TubeTone 8 (tube overdrive)
Download Mp3
Active MusicMan Stingray, Pick style:
Clean, TubeTone 5 (tube grind), TubeTone 8 (tube overdrive)
Download Mp3
Przykładowe próbki z wykorzystaniem głośnika wysokotonowego
Passive Fender Jazz, finger style:
TwetterTone decreased by 50% to get a ’vintage tone’.
Download Mp3
Passive Fender Jazz, finger style:
Contour 2 plus TweeterTone increased by 100% to get a modern ’Hi-Fi tone’
Download Mp3
Przykładowe próbki wykorzystujące dwa ustawienia Contour
Active Celinder J-Update, finger style:
Clean, Contour 1, Contour 2.
Download Mp3
DANE TECHNICZNE
SEKCJA WEJŚCIA:
- Typ gniazda dla wejścia: ¼'' jack,
- Impedancja wejścia:1 Mohm / 100 pF,
- Zakres wzmocnienia: -96 to 36dB.
KONTROLA TONÓW:
- Bass: częstotliwość środkowa: 100 Hz [wzmocnienie: +15/-24dB],
- Średnie niskie: częstotliwość środkowa: 335 Hz [wzmocnienie: +15/-24dB],
- Średnie wysokie: częstotliwość środkowa: 900 Hz [wzmocnienie: +15/-24dB],
- Wysokie: częstotliwość środkowa: 1600Hz przy wzmocnieniu: -24 do 0dB; 4000Hz przy wzmocnieniu: 0 do +15 dB,
- Wysokie tony: zakres odtwarzania od 0 do 10; L-PAD Cabinet Recreation,
- Brzmienie lampowe: zakres regulacji od 0 do 10,
- Kompresor spektralny: 3 – pasmowy,
- Pamięć użytkownika: 3 banki pamięci, zachowują ustawienia wszystkich kontrolerów z wyjątkiem Mute i Master,
- Tuner, zakres strojenia: od B0 [30.87 Hz] do G4 [392.00 Hz],
- Mute: wyciszenie na wyjściu głośnikowym, słuchawkowym i symetrycznym,
- Poziom Master / Wyjście słuchawkowe: studyjnej jakości wzmacniacz słuchawkowy,
- Impedancja wyjścia słuchawkowego: 40 - 600 Ohm,
- Zasilanie: 100 - 120V~ lub 220 - 240V~ 50/60Hz [65 W - 1/8 mocy szczytowej],
- Moc znamionowa: 500 W; [1000 W moc szczytowa],
- Wyjście symetryczne: XLR z przełącznikiem Pre/ Post Pre-amp,
- Maksymalny poziom wyjściowy: + 2 dBu,
- Optymalna impedancja: 600 Ohm,
- Wejście Rehearsal: stereo RCA, kompatybilne z Ipod,
- Wymiary: 462 x 135 x 380 mm,
- Waga: 13 kg,
- Wykończenie: Tolex, ręcznie wykonana drewniana skrzynia.
|