Kiedy w 2009 r. na targach Winter NAMM, TC Electronic prezentował swoją nową linię sprzętu muzycznego, wśród wszystkich zgromadzonych zapanowało nie lada poruszenie. Przedstawiony wówczas po raz pierwszy, zestaw basowy składający się z z wzmacniacza typu head [RH 450] oraz specjalnie dedykowanych kolumn głośnikowych [RS 210/212/410] otwierał nową, piękną kartę w historii duńskiego koncernu.
W pierwszej chwili próba odpowiedzi na pytanie, co skłoniło renomowaną markę do rozszerzenia swojej oferty o produkty przeznaczone dla basistów, może nastręczać pewne trudności. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę cały dorobek TC w dziedzinie cyfrowego przetwarzania sygnału oraz fakt, że jedną ze spółek-sióstr wchodzącą w skład TC Group jest Tannoy czyli jeden z najpopularniejszych producentów studyjnej jakości monitorów odsłuchowych, wszystko zaczyna układać się w logiczną całość.
Światek muzyczny nie ochłonął jeszcze po prezentacji wspomnianego zestawu, a już pojawił się kolejny - ostry jak brzytwa - head basowy
BH 500 oraz seria dedykowanych pieców
BC 210/212/410. Zarówno nowy wzmacniacz, jak i poprzednie konstrukcje, z których jedną sygnował swoim nazwiskiem wielki
Francis „Rocco” Prestia [Staccato'51], to odpowiedź skierowana do wszystkich osób kwestionujących ambicję duńskiego producenta, który poprzez linię produktową
Bass Amp 2.0, zapragnął na nowo zdefiniować brzmienie basu.
Co na pokładzie?
500 – watowy wzmacniacz oferuje znany już z wcześniejszych modeli 3 – pasmowy kompresor Spectracomp, innowacyjne rozwiązanie pozwalające na wielozakresową regulację, wirtualne oddzielanie pojedynczej struny, nawet gdy są uderzane jednocześnie. Funkcja Tubetone emuluje lampową charakterystykę zarówno przedwzmacniacza jak i końcówki mocy. Wejście instrumentalne jack posiada regulację Gain, które pozwala na dokładne dopasowanie czułości stopnia wejściowego do impedancji gitar z aktywnymi bądź pasywnymi pickupami. Za korekcję odpowiada sekcja Tone Control, znajdziemy w niej 4 – pasmowy Equalizer [BASS LO-MID, HI-MED, TREBLE] oraz pokrętło Tweetertone, regulujące głośność przetwornika wysokoto nowego w podłączonym zestawie głośnikowym. Całość dopełnia funkcja Mute, wbudowany tuner chromatyczny, układ Contour z dwoma ustawieniami, a także możliwość zapisania trzech różnych ustawień wzmacniacza, wykorzystując dostępne banki pamięci. Na przednim panelu nie mogło oczywiście zabraknąć wejścia sygnałowego audio [AUX IN], wyjścia słuchawkowego oraz symetrycznego wyjścia liniowego XLR z opcją Pre/Post EQ.