DK
TBiU Samochód Polski Fiat Łazik 508 III W
Łazik był małym wozem dowodzenia na niskim szczeblu, poza tym służył do rozpoznania. Była to maszyna półterenowa i w wojsku cieszyła się dużym uznaniem. Takim samym uznaniem cieszyła się na rynku prywatnym osobowa „508-ka” i cała jej produkcja była stale wysprzedana naprzód, a gdy min. Piasecki (Julian, wiceminister komunikacji – przyp. J. T.) w 1936 roku ograniczył jej produkcję, popyt na nie spowodował konieczność importowania tego typu samochodu w pewnej ilości z Włoch.”(…) Dyrektor techniczny PZinż. w latach 1937–1939 inż. Jan Dąbrowski, stwierdził przed wspomnianą „Komisją…” 27 listopada 1941 roku, że „Łazik”, budowany na podwoziu samochodu Polski Fiat 508 III, miał być w założeniu konstrukcją nieskomplikowaną: „coś w rodzaju czterokołowego motocykla”.
kupujesz wypełnij - formularz płacę
niezależnie od formy płatności
REGULAMIN AUKCJI - NA STRONIE O MNIE
DANE DO PRZELEWU: P.P.H.U Najbar Mirosław ul.Batorego 24 43-100 Tychy ING BANK ŚLĄSKI
92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368
TEL 32 [zasłonięte] 93 32 [zasłonięte] 72