Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TANIEC TOWARZYSKI poradnik Wieczysty (1958) SPIS

19-01-2012, 22:35
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 19.90 zł      Aktualna cena: 19.90 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 2041773819
Miejscowość Katowice
Kupiono sztuk: 1    Licytowało: 1    Wyświetleń: 9   
Koniec: 13-01-2012 07:57:43

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1958
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

kontakt komentarze nasza oferta strona o mnie

6

przedmiot aukcji:

TANIEC TOWARZYSKI

Mieczysław Wieczysty

Wydawnictwo: Iskry, 1958
Oprawa: miękka
Stron: 366
Stan: bardzo dobry

OD AUTORA:

Podręcznik niniejszy to przede wszystkim elementarz dla początkujących, zaawansowanym pomaga, w pewnym stopniu. Nauka tańca ujęta jest w jak najbardziej proste ramy tak, aby przyswojenie sobie kroku tanecznego, zrozumienie charakteru i odtworzenie właściwego stylu nie sprawiało uczącym się trudności.

Opisy tańców towarzyskich mają w literaturze międzynarodowej swój określony i ustalony system .
Dla ułatwienia czytelnikom odczytania opisu tańców towarzyskich systemem obowiązującym na całym świecie tańce dla początkujących zostały opracowane bardzo szczegółowo. W tańcach, w których krok taneczny zna ująć w ramy taktu czy taktów, jak na przykład polce czy w walcu, wprowadzono dokładny podział Na takty z wyraźnym rozmieszczeniem kroków w tacie innych tańcach, jak na przykład rumbie, slow-foxie. w których krok taneczny jest niezwiązany, niezależny od początku taktu - często bowiem rozpoczyna się lub kończy w środku taktu — przeprowadza została dokładna analiza kroku tanecznego uwzględnieniem wartości rytmicznych każdego ruchu. Tak w pierwszym, jak i w drugim wypadku zachowano zapis międzynarodowy.
Ten podwójny zapis ma na celu zapoznanie i przyzwyczajenie uczących się do korzystania z opisów systemem ogólnie przyjętym.
Nauka tańca z opisu, zwłaszcza dla czytelników zupełnie nie umiejących tańczyć, nie jest sprawą prostą. Niewątpliwie, zwłaszcza na początku, napotkamy szereg trudności, nie należy się jednak zniechęcać. Umiejętność rozumienia i odczytywania opisu, przenoszenia słowa na ruch, wymaga pewnej techniki.
Nie należy tylko mieć złudzeń, że ktoś, kto nigdy nie tańczył, otworzy podręcznik w południe i po przeczytaniu rozdziału „Technika dla zaawansowanych" już wieczorem olśni wszystkich znakomicie wykonaną rumbą czy slow-foxem.
Nie należy mieć złudzenia , że przeczytanie podręcznika bez przerobienia wskazanych ćwiczeń da jakiekolwiek wyniki, że korzystanie z podręcznika w sposób dorywczy, w miesięcznych odstępach czasu, przerabianie ćwiczeń i tańców wybranych na chybił trafił, w jakimkolwiek stopniu nauczy tańca.

Zarówno tańce dla początkujących jak i tańce dla zaawansowanych zostały uporządkowane według stopnia trudności, od najprostszych do trudniejszych. Ćwiczenia również podane są w takiej kolejności, jaka konieczna jest dla stopniowego opanowania techniki.
Ażeby więc podręcznik spełnił swoje zadanie, należy korzystać z niego w sposób systematyczny i dokładnie przerobić ćwiczenia według podanej kolejności.
Jeśli na przykład przystąpimy do przećwiczenia punktu 6 z rozdziału „Technika dla początkujących" omijając punkt 1, to znaczy jeśli będziemy ćwiczyli chód z nieodrywaniem stóp od posadzki nie opanowawszy uprzednio chodu, wykonanego szerokim ruchem nogi od biodra, to będziemy mieli trudności z właściwym wykonaniem punktu 6. Jest bowiem o wiele łatwiej nie odrywać stopy od posadzki, ograniczając ruch nogi od kolana. Dopiero opanowanie wszystkich elementów doprowadzi uczącego się do właściwie wykonanego tańca.
Niektóre ćwiczenia, mimo że wydają się łatwe i proste, powinny być przepracowane choćby dla nabrania wprawy w umiejętności korzystania z opisu.
Każde ćwiczenie rozpoczynamy od bardzo wolnego tempa i przechodzimy do coraz szybszego.
Trudniejsze elementy wydziela się i powtarza kilkakrotnie, na przykład opad na jeden obcas w walcu, obrót w tango czy ruch bioder w rumbie.
Taniec parami z partnerką (-rem) stwarza znacznie większe trudności do opanowania. Pierwszym warunkiem dobrego tańca jest idealne uzgodnienie ruchów partnera z ruchami partnerki. Ażeby osiągnąć to wzajemne wyczucie harmonii ruchu, ażeby tańcząc z partnerką, stanowić z nią jednolitą ruchową całość, uczący się powinni najpierw sami - każde z osobna - opanować techniczną stronę tańca i każde z osobna bezbłędnie wykonywać kroki taneczne.
Figury wprowadzamy również dopiero wtedy, kiedy wykonanie kroku podstawowego z partnerką (-rem) nie sprawia już żadnych trudności.
Naukę tańca dzielimy na etapy:
1. Dokładne poznanie umownych znaków.
2. Przeczytanie wszystkich objaśnień i uwag odnoszących się do danego tańca.
3. Dokładne opanowanie poszczególnych kroków.
4. Przerobienie wszystkich kroków w połączeniu ze sobą (tematy).
5. Przerobienie wskazanych tematów poczynając od
tempa powolnego i stopniowo przechodząc do
właściwego, stale sprawdzając i uzgadniając z opisem.
6. Praca nad właściwym stylem i charakterem tańca,
Dopiero po nabraniu wprawy w odczytywaniu znaków i opisów, po opanowaniu tańców dla początkujących, można przejść do przerabiania tańców dla zaawansowanych.

Tańce dla zaawansowanych, opisane są już tylko zapisem obowiązującym w literaturze międzynarodowej. W trudniejszych miejscach opisu należy szukać pomocy w tańcach dla początkujących, odnajdując odpowiedni, ewentualnie podobny ruch opisany systemem podwójnym.
Wykorzystanie podręcznika w wyżej wymieniony sposób niewątpliwie ułatwi zrozumienie następnej książki, której celem będzie dalsze doskonalenie nauki tańca towarzyskiego

SPIS TREŚCI:

Wstęp. Tradycje tańca towarzyskiego
Metoda korzystania z podręcznika
Słowniczek terminów
Wykresy figur tanecznych
Terminy: „obcas", „podeszwa", „palce"
Określenia ruchu
Odtwarzanie tańca z rysunku
Odtwarzanie kierunku ruchu stóp
Odtwarzanie figur tanecznych z rysunku
Ogólne wiadomości o tańcu towarzyskim .
Styl angielski a styl amerykański

Podział tańców
Trójkrok
Polka — takt 2/4
Walc wiedeński — takt 3/4
Walc wiedeński na „trzy pas"
Walc wiedeński na „dwa pas" .... Walc powolny (angielski) — takt -3/4
Zwór krok
Fokstrot szybki — takt 4/4 .
Fokstrot — czwórkrok do przodu Slow-fox (fokstrot powolny) — takt 4/4 .
Slow-fox — czwór krok do przodu
Tango argentyńskie — takt 2/4
Tango argentyńskie — czworo krok do przodu
Zestawienie czwór kroków
Ogólny charakter niektórych tańców
Znaczenie techniki w tańcu towarzyskim
Postawa taneczna
Rola partnera
Rola partnerki
Technika dla początkujących
Praca nóg
Ćwiczenia przygotowawcze
Dwukrok taneczny
Postawa wyjściowa partnera
Postawa wyjściowa partnerki
Rozpoczynanie tańca

Polka. (dla początkujących)
Polka na miejscu
Obroty w prawo
Obroty w lewo
Krok zmienny do przodu
Tematy ośmiotaktowe
Krok zmienny do przodu
Jak tańczyć polkę w przepełnionej sali

Walc wiedeński. (Dla początkujących)
Walc na „trzy pas"
Obroty w prawo
Obroty w lewo
Kroki zmienne do przodu od prawej nogi
Kroki zmienne do przodu od lewej nogi
Tematy ,
Walc na „dwa pas"
Obroty w prawo
Obroty w lewo
Krok zmienny da przodu od prawej nogi
Krok zmienny do przodu od lewej nogi
Kroki zastępcze -- wypoczynkowe
Krok zastępczy I — spacerowy
Krok zastępczy II — balansowy-boczny .
Krok balansowy (właściwy)
Rady dla tańczących w zapełnionej sali
Walc angielski (powolny). (Dla początkujących) .
Kroki zmienne do przodu
Kroki zmienne do tylu
Obrót w prawo
Obrót w lewo
Tematy do ćwiczeń
Kwadrat I. Element obrotu w prawo
Kwadrat II. Element obrotu w lewo
Temat na połączenia kwadratów
Rady dla tańczących w przepełnionej sali
Fokstrot powolny (slow-fox) i fokstrot szybki (fokstrot).
Rythm-dancing. (Dla początkujących)
Fokstrot
Slow-fox
Zasadnicze figury dla fokstrota i slow-foxa
Czwórkrok do przodu
Czwórkrok do tyłu .
Czwórkrok w obrocie w prawo
Czwórkrok w obrocie w lewo
Czwórkrok boczny, zwany także zygzakiem. (Element figury ćwierćobrotowej)
Styl angielski
Styl amerykański
Tematy do ćwiczeń
Jak tańczyć fokstroty w zapełnionej sali

Tango. (Dla początkujących)
Spacer zamknięty (promenada zamknięta)
Figura ćwierćobrotowa
Jak tańczyć tango w natłoczonej sali
Tańce Ameryki Łacińskiej i tańce jazzowe
Rumba. (Dla początkujących)
Prostokąt kubański w obrocie w prawo
Prostokąt kubański w obrocie w lewo
Obrót solowy partnerki
Tematy
Jak tańczyć rumbę w zapełnionej sali

Samba. (Dla początkujących)
Krok wahadłowy w obrocie w prawo. Vae e vem
Krok wahadłowy w obrocie w lewo. Vae e vem
Figura ćwierćcobrotowa
Figura boczna
Tematy do ćwiczeń
Jak tańczyć sambę w zapełnionej sali

Jive. Amerycan swing — Amerycan rhythm
(Dla początkujących)
Swing europejski
Kroki boczne. Side steps
Ćwiczenia przygotowawcze
Figury jive'a
Zasadniczy krok od prawej nogi
Zasadniczy krok od lewej nogi
Zasadniczy obrót w prawo. The natural whip
Tematy do ćwiczeń
Technika dla zaawansowanych
Praca nóg
Kroki do przodu
Kroki do tyłu
Kroki do boku
Technika obrotów
Odwrotny ruch ciała
Nachylenia
Unoszenia i opadania
Stopniowe unoszenie w obrotach
Stopniowe unoszenie i opadanie w przechodzeniu z kroków wolnych do kroków szybkich . Obroty zewnętrzne i wewnętrzne
Obrót osiowy w prawo

Polka. (Dla zaawansowanych)
Krok zmienny do przodu w pozycji promenady (PP)
Podwójna polka obcas — palce
Tematy

Walc wiedeński. (Dla zaawansowanych)
Obroty w prawo
Obroty w lewo
Krok zmienny (od PN)
Krok zmienny (od LN)
Wahający krok zmienny (od PN)
Wahający krok zmienny (od LN)
Tematy

Walc angielski (powolny). (Dla zaawansowanych)
Obrót w prawo
Obrót w lewo
Kroki zmienne do przodu
Obrót wirowy w prawo
Tematy
Fokstrot powolny. (Dla zaawansowanych)
Figura ćwierćobrotowa w pozycji OP, zakończona
obrotem osiowym
- Opis pozycji: partner obok partnerki (OP)

Tango argentyńskie. (Dla zaawansowanych)
Obrotowa promenada

Rumba. (Dla zaawansowanych)
Wierzchołek kubański w obrocie w prawo. La toupie
cubaine
Wierzchołek kubański w obrocie w lewo. La toupie
cubaine
Tematy

Samba. (Dla zaawansowanych)
Krok wahadłowy w obrocie w prawo. Vae e vem
Nożyce. Boto-fogo
Tematy

Jive (be-bop). (Dla zaawansowanych)
Krok zasadniczy
Spacer. The jive walk
Dwukrokowy obrót partnerki. Spin in two steps
Obrót amerykański. The amerycan spin in theree steps
Zmiana miejsc. Change of place
Figura I
Zmiana miejsc. Change of place
Figura II
Tematy
Jive powolny. The blues jive — Słów jive. (Dla zaawan
sowanych)
Ćwiczenia skrętów stóp. The twists
Kroki do przodu (dla partnera i partnerki)
Kroki do tyłu (dla partnera i partnerki)
Kroki boczne (dla partnera i partnerki)
Jive powolny
Krok zasadniczy z zastosowaniem chasse
Krok zasadniczy z zastosowaniem kroków progre
sywnych. The run steps

Zeeta mambo. Cha, cha, cha. (Dla zaawansowanych)
Krok zasadniczy. The basie movement
Solowy obrót partnerki. Lady's solo spin
Podwójna trzepaczka. The open whisks

Mambo. (Dla zaawansowanych)
Kroki w miejscu. Boticeto
Penguino. Challenge mambo
Kroki boczne. Chasses
Obroty. Simple spot turns
Spacer. Paseo, progressive walk
Trzepaczka. Whisk, side break
Podwójna trzepaczka. Double whisk
Obrót solowy partnerki. Whisks and allemande .
Zasadniczy krok mambo. Basic step
Zasadniczy krok mambo ze skrętami ciała .
Mambo-twist
Rock and roli
Ćwiczenia przygotowawcze kroków wolnych w rock and roli
Krok zasadniczy. The Basic step in fallaway
Figura odrzucana. The throwaway
Roli w obrocie w lewo. The left roli
Ćwiczenia kroków charlestonowych
Pierwszy stopień trudności
Drugi stopień trudności
Trzeci stopień trudności
Charleston w pozycji promenady
Arch and loop
Obrót osiowy w prawo. Natural or american spin
Palce, obcas. The toe and heel runs
Podskoki. Skręty. In and out Kicks. Twists
Krok synkopowy. The teddy stomp
Połączony wariant taneczny.
Solowe obroty, poślizgi w tył, kroki ze skrętem.
Solo walks turning
and back shoot. The twist walks
Kotwica. The roundabout. In and aut turning
Calypso
Krok zasadniczy. Calypso basie walk
Korkociąg. Corkscrew
Kroki boczne. Side chasses
Ronde chasses
Krok kołyszący. Face to f ace break and calypso rocks
Hytm taneczny, styl i charakter tańców
Czwórkroki
Trójkroki
Turnieje taneczne
Mój Drogi

strona o mnie | nasza oferta | komentarze | kontakt

Copyright © 2011 Profi-Libris Marcin Badocha
created by krzysztofschmidt