Gra od lat 18.
Gra dla 1 gracza.
Manhunt 2 to sequel kontrowersyjnej gry akcji, wydanej
w 2003 roku przez ludzi z firmy Rockstar Games, opromienionych sukcesem dwóch pierwszych trójwymiarowych odsłon serii
Grand Theft Auto. Część pierwsza Manhunta traktowała
o skazanym na śmierć przestępcy biorącym udział w
osobliwym reality show, którego tematem jest tytułowe polowanie
na ludzi. Epizod drugi przedstawia nam zupełnie inną historię, aczkolwiek system rozgrywki stanowi de facto rozwinięcie tego
z "jedynki".
Wcielamy się w postać naukowca nazwiskiem Daniel Lamb,
którego uwięziła tajemnicza organizacja o kryptonimie Projekt.
Ta działająca w głębokiej konspiracji grupa związana była
z badaniami, prowadzonymi przez wspomnianego bohatera
i zmierzającymi do stworzenia straszliwej broni, opierającej się
na wykorzystaniu narkotyków. Lambowi na szczęście udaje się
uciec z niewoli razem ze współwięźniem Leo Kasperem. Człowiek
ów specjalizuje się w zabijaniu i oferuje protagoniście pomoc
w dokonaniu zemsty. Naukowiec staje się zatem
uczniem psychopatycznego mordercy.
Rozgrywka w Manhunt 2 traktuje więc ponownie głównie
o skradaniu się i spektakularnym eliminowaniu kolejnych ofiar
na różne sposoby. Każde morderstwo może mieć trzy
warianty brutalności w zależności od czasu, który
poświęcamy konkretnej osobie (krwawość zwiększa się
wprost proporcjonalnie do ilości upływających sekund).
Zabijamy gołymi rękami oraz za pomocą rozmaitych narzędzi
(m.in. broń palna), a nowością jest opcja posługiwania się
stałymi elementami otoczenia (np. wrzucenie człowieka
na niezabezpieczoną instalację elektryczną).
Oczywiście najlepiej działać bezszelestnie, gdyż
otwarta konfrontacja z przeciwnikami zazwyczaj kończy się
utratą życia przez głównego bohatera. Trzymać się w
ukryciu pomagają przykładowo głośne dźwięki otoczenia,
tłumiące wytwarzany przez nas hałas. Warto zauważyć, że
jeśli skradamy się w cieniu, a obok nas przechodzi wróg, to
trzeba wprowadzić specjalną losową kombinację klawiszy w
celu uspokojenia oddechu Lamba i pozostania niewykrytym.