Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TANGERKA Edward Syty 1991

25-02-2012, 20:12
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 2 000 zł     
Użytkownik callmejam
numer aukcji: 2078757544
Miejscowość gdańsk
Wyświetleń: 30   
Koniec: 08-02-2012 12:26:00
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

TANGERKA

Edward Syty

1991

olej na płótnie

wysokość ca. 180cm

Edward Syty - ur. 26.08.60 roku w Tarnogrodzie. Studiował malarstwo na ASP w Krakowie w pracowni prof. Stanisława Rodzińskiego i Zbyluta Grzywacza. Po ukończeniu studiów osiedlił się w Nysie i podjął pierwszą pracę dydaktyczną. Zachował jednak bliskie związki ze swoją dawną uczelnią, profesorami i przyjaciółmi. Jak sam mówi, to dla niego bardzo ważne. W ciągu kolejnych lat brał udział w kilkudziesięciu wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i za granicą. Zdobył również wiele nagród i wyróżnień. W swojej działalności łączy własną twórczość z pracą nauczyciela. Przez wszystkie te lata tworzy i organizuje szereg warsztatów artystycznych dla studentów i pedagogów uczelni artystycznych z kraju i z zagranicy. Niektóre z nich zyskują charakter cykliczny i są organizowane co roku. Równocześnie przeprowadza kolejne przewody, uzyskuje tytuł doktora habilitowanego i stanowisko profesora Uniwersytetu Opolskiego. Obecnie prowadzi pracownię rysunku i malarstwa w Instytucie Sztuki UO. Jest malarzem pracującym w „starych" technikach na dużych formatach, kładąc farbę gęsto i chropowato. Ceni sobie rysunek, bo uważa, że jest on podstawą w sztuce. Podkreśla, że nie chce być modnym i sezonowym malarzem, pieniądze też nie są dla niego ważne i pozostaje wierny solidnym wartościom. W połączeniu z jasną myślą i własną świadomością twórczą, pozwalają mu one podejmować właściwe decyzje twórcze; odróżniać blichtr i efekciarstwo od trwałych wartości estetycznych, dobro od zła. Długoletnie doświadczenie pedagogiczne, kontakt z młodzieżą, studentami i nowymi pokoleniami twórców nie pozwalają mu skostnieć i żyć jedynie przeszłością