Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TAM TAM PROJECT - SUNU MUSIC - Mamadou Diouf

20-01-2012, 16:56
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 15 zł     
Użytkownik maciejadam1
numer aukcji: 2035822121
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 6   
Koniec: 13-01-2012 18:27:46

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Liczba płyt w wydaniu: jedna
Opakowanie: bez folii
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

STAN IDEALNY. Idea wydania tej płyty narodziła się w 2003 wraz z jej pierwszymi dźwiękami. Pomysłodawcą projektu jest Piotr Jackson Wolski - perkusista, osoba zafascynowana kulturami świata. Jego spotkanie z senegalskim wokalistą Mamadou Dioufem i znanym polskim oboistą Tytusem Wojnowiczem zaowocowało powstaniem płyty „Sunu Music” wybuchowej mieszanki łączącej w sobie energię wielu kultur z różnymi gatunkami muzycznymi. Tuż obok jest inny świat. Muzyki granej przez Tam Tam Project w żaden sposób nie można określić mianem „sztucznej”, albo „wtórnej”. Nie można jej też nazwać etniczną. Afrykańskie rytmy, arabska, czy romska melodyka stanowią tutaj raczej tło dla improwizacji. Nie bądźmy też zaskoczeni, gdy usłyszymy motywy z muzyki klasycznej. Artyści z Tam Tam Project potrafią znakomicie połączyć te, wydawałoby się, tak odległe od siebie światy w jedną, przepiękną całość. W ich muzyce możemy odnaleźć współczesne, transowe gatunki. Piotr Jackson Wolski jest przeciwnikiem wszelkich klasyfikacji i szufladkowania. Uważa, że jego twórczość to otwarta formuła artystyczna, nieograniczona formą i dzięki brakowi stylistycznych barier nieprzewidywalna, w której artyści z odległych od siebie kręgów kulturowych podążają tam, gdzie chcą. Patrząc na skład zespołu, trudno sobie wyobrazić większą „rozbieżność interesów”. Tytus Wojnowicz jest klasycznym oboistą, Piotr Jackson Wolski – perkusistą o korzeniach jazzowych (grał z Tomaszem Stańko). Mamadou Diouf – wokalistą głęboko tkwiącym w afrykańskiej stylistyce. Oprócz instrumentów akustycznych takich, jak obój, trąbka, saksofony, smyczki i instrumenty perkusyjne z różnych szerokości geograficznych, usłyszymy tu gitary elektryczne Grzegorza Sorbiana i „żywą elektronikę” kreowaną przez DJ Lalina. Według Piotra Jacksona Wolskiego muzyka to tylko fragment przekazu płyty. Równie ważną jego część stanowi tekst śpiewany i mówiony w czterech językach: wolof, polskim, francuskim i romskim.