| NASZE KOMENTARZE NASZE AUKCJE Taktyka kawalerii Drucki-Lubecki Konstanty, Grabowski Ziemowit Strony: 429 Format: 17.0x24.0cm ISBN/EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]88930 (978[zasłonięte][zasłonięte]88930) Rok wydania: 2014 Wydawnictwo: Napoleon V Kategorie: Militaria Oprawa: Twarda Na ocenę wartości bojowej oraz sposób postrzegania kawalerii w Europie i na świecie w okresie dwudziestolecia międzywojennego, wpłynęły przede wszystkim doświadczenia I wojny światowej. Chociaż jeszcze przed wybuchem Wielkiej Wojny, w myśli wojskowej państw europejskich można było dostrzec swoisty brak wiary w skuteczność jazdy na przyszłych polach bitew, to jednak dopiero konflikt zbrojny z lat 1[zasłonięte]914-19 ostatecznie podważył zaufanie do efektywności konnicy. Rozwój siły ognia spowodował, iż nacierająca w szyku konnym i na otwartej przestrzeni kawaleria, ponosiła ogromne straty. Ponadto, w latach poprzedzających wybuch I wojny światowej, zaniedbano zarówno kwestię taktycznego wyszkolenia jazdy, jak i jej odpowiedniego uzbrojenia. Błędne założenia pojawiły się również w planach operacyjnego wykorzystywania kawalerii w warunkach nadciągającego konfliktu. Oddziały jazdy były też często zbyt rozproszone wzdłuż pasa nadgranicznego, w efekcie czego, niemożliwe okazywało się ich wykorzystanie w kawaleryjskiej masie. Nie powinno zatem dziwić, iż podczas I wojny światowej na Froncie Zachodnim nie doszło do bezpośredniego starcia mas kawaleryjskich w szyku konnym. Skromnie uzbrojeni i źle wyszkoleni kawalerzyści nie mogli także w dostatecznym stopniu prowadzić walki ogniowej w szyku pieszym. Jazda miała głównie tylko rozpoznawać i osłaniać. Większą rolę odegrała kawaleria jedynie na Froncie Wschodnim I wojny światowej oraz w starciach na terenie Bliskiego Wschodu, ponieważ starano się tutaj wyzyskać podstawowy atut jazdy – ruchliwość i śmielej stosowano manewr. Sprzyjały także temu, odmienne niż na Zachodzie, warunki terenowe. Kryzys zaufania do kawalerii nie wystąpił jednak w myśli wojskowej II Rzeczypospolitej. Stało się tak, ponieważ w Polsce okresu dwudziestolecia międzywojennego, poglądy dotyczące jazdy formułowano głównie przez pryzmat zmagań polsko-bolszewickich z lat 1[zasłonięte]919-19. Podczas tego konfliktu doszło do pełnego odrodzenia kawalerii, jako samodzielnego czynnika operacyjnego. Ponownie zaczęto stosować jazdę do przeprowadzania ataków na skrzydła oraz tyły przeciwnika, a 1. Armia Konna Siemiona Budionnego urosła do rangi jednego z najważniejszych związków operacyjnych, biorących udział w tej wojnie. Z przekonania o możliwości dalszego efektywnego wykorzystywania jazdy podczas zmagań zbrojnych, wyrasta też niniejsza książka. „Taktyka Kawalerii”, autorstwa polskich, przedwojennych, zawodowych kawalerzystów – płk. dypl. Konstantego Druckiego-Lubeckiego i mjr. dypl. Ziemowita Grabowskiego, została opublikowana w 1934 roku. Stanowi ona zapis, prowadzonych przez autorów, wykładów w Wyższej Szkole Wojennej w Warszawie. Płk dypl. K. Drucki-Lubecki był w latach 1[zasłonięte]932-19 kierownikiem katedry taktyki kawalerii tej uczelni. Obaj autorzy byli również przez pewien czas wykładowcami w Centrum Wyszkolenia Kawalerii w Grudziądzu. Niniejsza praca składa się z dwóch części. W pierwszej z nich położono nacisk na działanie taktyczne kawalerii, a w drugiej skupiono się na kwestii operacyjnego wykorzystania konnicy. Autorzy przeanalizowali następujące zagadnienia: sposób organizowania marszów kawalerii, rozpoznanie, postoje, walka zaczepna, obrona stała, pościg, działanie opóźniające, rola jazdy przed bitwą, w jej trakcie i po jej zakończeniu oraz zagon. Wartość książki podnosi zwłaszcza fakt, iż nie ograniczono się w niej wyłącznie do podawania wytycznych zawartych w oficjalnych regulaminach, lecz omawiane kwestie podparto licznymi przykładami m.in. z okresu I wojny światowej, wojny polsko-bolszewickiej, a także z manewrów przeprowadzanych przez Wojsko Polskie w latach dwudziestych i trzydziestych XX wieku. Niniejsza publikacja powinna usatysfakcjonować wszystkich znawców i miłośników kawalerii oraz historii wojskowości. | Na naszych aukcjach wystawiamy tylko nowe książki (chyba że w opisie zostało zaznaczone inaczej). Paczkę staramy się zapakować tak, by dotarła do Ciebie w stanie nienaruszonym! Na Allegro działamy od 8 lat, a w branży księgarskiej - dużo dłużej. Kupując u nas, kupujesz w sklepie! Na Allegro działaliśmy wcześniej pod nickiem 1hania. Możesz sprawdzić nasze komentarze: http://alle/show_user.php?search=1hania ZANIM ZADASZ PYTANIE LUB ZALICYTUJESZ, PRZECZYTAJ STRONĘ O MNIE! [ITEM 256495] | | E-MAIL: [zasłonięte]@ksiegarniawarszawa.pl PUNKTY ODBIORU ZAMÓWIEŃ: Warszawa ul. Andersa 24 TELEFON: (022)[zasłonięte]831 01 LOKALIZACJA (MAPKA)
Warszawa Plac Na Rozdrożu / Pawilon nr. 13 TELEFON: (022)[zasłonięte]621 52 LOKALIZACJA (MAPKA)
Warszawa Metro Wierzbno (strona Woronicza) TELEFON: 22 [zasłonięte] 03 LOKALIZACJA (MAPKA)
PO ODBIÓR ZAPRASZAMY PO OTRZYMANIU POTWIERDZENIA, ŻE ZAMÓWIENIE JEST GOTOWE DO ODBIORU | | - Koszt wysyłki podany jest w opisie każdej aukcji - Książki wysyłamy Pocztą Polską przesyłkami rejestrowanymi, kurierem lub przy użyciu paczkomatów. - Listem poleconym wysyłamy tylko 1 egzemplarz książki, której objętość nie przekracza przyjętych standardów - Dostępna w części aukcji opcja list zwykły przekłada się na brak możliwości reklamacji, brak potwierdzenia nadania itp. - Kilka książek wysyłamy jedną przesyłką - paczką lub kurierem - Wysyłamy również za pobraniem - Przesyłki wysyłamy codziennie od poniedziałku do piątku - Wystawiamy faktury VAT
| | KsiegarniaWarszawa.pl Wojciech Dulnik Multibank (BRE Bank) 43 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0170002 [zasłonięte] 125696
| | |